AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Skrevet 25. januar 2018 Jeg holder på å utdanne meg innen helse, er ikke kommet veldig langt og derfor veldig uerfaren enda. Fikk så jobb på et sykehjem for å få mer erfaring, men slutter nå pga jeg helt fra starten føler jeg har fått alt for lite opplæring og oppfølging. Hadde helt fra starten en dårlig følelse og vond følelse på at jeg følte jeg ikke fikk gitt pasientene den hjelpa de fortjente. Nå på en av mine siste jobbhelger fikk jeg ansvar for å legge en av pasientene, og da jeg skulle spørre om hjelp til div var den andre jeg var der med Borte. Følte selv at alt ble bare krot og tull og at jeg ikke fikk gitt pasienten den hjelpa hen fortjente, selv om jeg vet jeg gjorde mitt beste ut i fra den kompetansen jeg har. Da jeg kom på jobb igjen noen uker senere fikk jeg høre at denne pasienten var gått bort, og siden har jeg omtrent ikke hatt en ordentlig natts søvn fordi det plager meg så veldig at den siste gangen jeg skulle hjelpe hen ble det sånn.. Ikke at det var noe "ille" men følte det ble mye mas og tjas og ikke slik som hvis de mer erfarne pleierne skulle gjort det.. flere som har følt det sånn i jobb innen helsesektoren? Anonymkode: 9714e...107
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #2 Skrevet 25. januar 2018 Med mindre du har tenkt å bli lege, dropp det! Arbeidstiden er elendig, lønnen skamdårlig og du blir ikke satt pris på. Som lege tjener du i det minste penger. God opplæring og tilrettelagt system kan du se langt etter. Ha litt selvresoekt og søkt deg utdanning som gir noe. Anonymkode: e3011...44b 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 Slapp av, det spiller ingen rolle. Det som har noe å si er hvordan personen har hatt det i de fleste årene av sitt liv, og det er ikke noe du har kontroll over. En person som har hatt det godt hele livet vil ikke stresse med at en kveld med en sykepleier ble litt stress, en person som har hatt det vondt hele livet vil aldri få rettet opp alle feil på en kveld med en sykepleier. Du har ikke gjort noe galt, og du har ikke ødelagt livet til vedkommende. Uansett hvilket liv han har hatt hviler han i sfred nå og kan ikke kjenne verken gleder eller sorger lenger. Han har det bra nå. Anonymkode: 73b53...e34 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #4 Skrevet 25. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Med mindre du har tenkt å bli lege, dropp det! Arbeidstiden er elendig, lønnen skamdårlig og du blir ikke satt pris på. Som lege tjener du i det minste penger. God opplæring og tilrettelagt system kan du se langt etter. Ha litt selvresoekt og søkt deg utdanning som gir noe. Anonymkode: e3011...44b Amen! Hilsen eks-sykepleier som holdt ut i 8 år. Anonymkode: 36993...a8e
mjauritz Skrevet 25. januar 2018 #5 Skrevet 25. januar 2018 Hvis du virkelig ikke trives så ville jeg anbefalt deg et annet yrke, slik er det uansett. Men du kan jo alltids se det slik at mye kommer med erfaringen, og det vil bli bedre når du har fått satt deg inn i alt
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #6 Skrevet 25. januar 2018 Tar du sykepleierutdanning? Sykehjem er bare ETT sted av mange som du kan havne på etter du er ferdig utdannet. Jeg jobber selv på sykehjem og blir også lei meg når jeg ser hvordan noen behandles, men det er viktig at du gjør det beste du kan der og da. En person kan dessverre ikke forandre et system som har vært i mange år. Hos meg får man også dårlig opplæring, ansatte som ikke har god nok kompetanse osv. men målet mitt er å gjøre det som er riktig for pasienten mens jeg er på vakt. Jeg kan dessverre ikke få alle til å forandre seg for jeg har ikke den makten. Av og til så må man lede ved å være et eksempel. Anonymkode: bab86...118
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #7 Skrevet 25. januar 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Med mindre du har tenkt å bli lege, dropp det! Arbeidstiden er elendig, lønnen skamdårlig og du blir ikke satt pris på. Som lege tjener du i det minste penger. God opplæring og tilrettelagt system kan du se langt etter. Ha litt selvresoekt og søkt deg utdanning som gir noe. Anonymkode: e3011...44b Vi setter stor pris på de som er både hyggelige og flinke, de er jo gull verdt, og får ofte komplimenter. Får man aldri det, så bør man kanskje gå litt i seg selv. Anonymkode: d66a0...6a8
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #8 Skrevet 25. januar 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Med mindre du har tenkt å bli lege, dropp det! Arbeidstiden er elendig, lønnen skamdårlig og du blir ikke satt pris på. Som lege tjener du i det minste penger. God opplæring og tilrettelagt system kan du se langt etter. Ha litt selvresoekt og søkt deg utdanning som gir noe. Anonymkode: e3011...44b Arbeidstiden for legene er elendig, lønna er ikke spesielt bra og de jobber ræva av seg med mange flere arbeidstimer enn oss vanlige dødelige. Ikke engang tenk på å bli lege! https://www.nrk.no/finnmark/trebarnsmor-gir-opp-fastlegejobben-_-16-timer-om-dagen-er-for-mye-1.13883182 Og sykehuslegene har det slett ikke bedre. Anonymkode: f4dad...a38 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #9 Skrevet 26. januar 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Med mindre du har tenkt å bli lege, dropp det! Arbeidstiden er elendig, lønnen skamdårlig og du blir ikke satt pris på. Som lege tjener du i det minste penger. God opplæring og tilrettelagt system kan du se langt etter. Ha litt selvresoekt og søkt deg utdanning som gir noe. Anonymkode: e3011...44b Eller du kan bli avdelingssykepleier, tjene godt, slippe turnus, ha fleksitid - men ikke minst, sørge for at ditt personale får god opplæring og et tilrettelagt system. Jeg er det. Tjener 600.000kr i året, og har en jobb jeg elsker fordi jeg vet at jeg jobben jeg gjør er med på å pasientene en verdig avslutning på livet, og gode arbeidsvilkår for personalet. Men det er også en knalltøff jobb som krever et oppriktig engasjement fra du side. Med tanke på arbeidstidene mine synes jeg lønnen er god. Ville aldri gått tilbake til å jobbe helg, helligdager, kveld og natt. Selv ikke om lønnen hadde vært dobbelt så høy. Anonymkode: 59dd5...07b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå