AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Skrevet 25. januar 2018 Hei! Er det noen som vet om steder man kan bestille tidlig, privat ultralyd i larvik/sandefjord/tønsberg? Evt erfaringer? Anonymkode: 7a9a7...af4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #2 Skrevet 25. januar 2018 Jeg var på Nøtterøy på privat UL for noen år siden. Kan jo Google å se om de fortsatt holder til. Anonymkode: dfc8e...dd2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 Har du hørt om Google? Et søk på 'ultralyd vestfold' gir flere resultater. Anonymkode: dd751...7da
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #4 Skrevet 25. januar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du hørt om Google? Et søk på 'ultralyd vestfold' gir flere resultater. Anonymkode: dd751...7da Behøver da ikke være så spydig? Er da selvfølgelig klar over at man kan Google det, men det kommer dessverre ikke opp så mye, i alle fall ikke andres erfaringer med stedene. Anonymkode: 7a9a7...af4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #5 Skrevet 25. januar 2018 Var veldig fornøyd med Kvinnedoktor og jordmora i Tønsberg Anonymkode: ef6ec...7f1
Smacky87 Skrevet 25. januar 2018 #6 Skrevet 25. januar 2018 Kvinnedoktoren i Tønsberg er fantastisk :).
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #7 Skrevet 25. januar 2018 Dr guttu på Sandefjord helsepark 😊 tok mange ultralyder av meg tidligpoteter svangerskapet. Uke 5,7, 13 og 16. Koster bare 80kr hver gang istedenfor over tusen som det gjør hos kvinnedoktoren. Han er dyktig. Gynekolog med videreutdanning innenfor graviditet og foster http://www.sandefjordhelsepark.no/gynekolog-guttu/ Anonymkode: 562a3...60a
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #8 Skrevet 25. januar 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dr guttu på Sandefjord helsepark 😊 tok mange ultralyder av meg tidligpoteter svangerskapet. Uke 5,7, 13 og 16. Koster bare 80kr hver gang istedenfor over tusen som det gjør hos kvinnedoktoren. Han er dyktig. Gynekolog med videreutdanning innenfor graviditet og foster http://www.sandefjordhelsepark.no/gynekolog-guttu/ Anonymkode: 562a3...60a Hm. Bruker normalt helsepaken, har lege der og var der i mitt forrige svangerskap, men da hos to damer. Han Guttu har jeg hørt så mye negativt om, blant annet at han var sikker på at hjertet til fosteret ikke slo og sendte damen videre til sykehus og utskraping, så viste det seg at fosteret levde. Dette er flere år siden jeg hørte da, men er jo veldig fint at du har positive erfaringer med han. Tok du da innvendig eller utvendig ultralyd? Anonymkode: 7a9a7...af4 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #9 Skrevet 25. januar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hm. Bruker normalt helsepaken, har lege der og var der i mitt forrige svangerskap, men da hos to damer. Han Guttu har jeg hørt så mye negativt om, blant annet at han var sikker på at hjertet til fosteret ikke slo og sendte damen videre til sykehus og utskraping, så viste det seg at fosteret levde. Dette er flere år siden jeg hørte da, men er jo veldig fint at du har positive erfaringer med han. Tok du da innvendig eller utvendig ultralyd? Anonymkode: 7a9a7...af4 Seriøst? Så trirst. Kanakje han ikke fant hjertet den gang da?Jeg var hos han i fjor. Han virker litt «snål» og kommenterer vekt, men har aldri tvilt på de faglige kunnskapene hans. vært ellrs hyggelig mot meg og mageboern, og jeg har fått time på dagen de gangene jeg engstet meg. Eneste er at han ofte er forsinka, slik at man må sette av litt ekstra tid når man skal dit. Men det gjorde aldri meg noe 😊 Anonymkode: 562a3...60a
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #10 Skrevet 25. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Så trirst. Kanakje han ikke fant hjertet den gang da?Jeg var hos han i fjor. Han virker litt «snål» og kommenterer vekt, men har aldri tvilt på de faglige kunnskapene hans. vært ellrs hyggelig mot meg og mageboern, og jeg har fått time på dagen de gangene jeg engstet meg. Eneste er at han ofte er forsinka, slik at man må sette av litt ekstra tid når man skal dit. Men det gjorde aldri meg noe 😊 Anonymkode: 562a3...60a Ja, er som sagt lenge siden, så han kan jo kanskje ha blitt «bedre» innen området og, jeg aner ikke. Jeg måtte til han en gang i forrige svangerskap da jeg hadde kjent lite liv, fikk fort time og han var veldig hyggelig, men da var jeg kommet såpass langt i svangerskapet at jeg var mye roligere, mens nå som vi venter nummer to og jeg ikke engang vet om det lever noe inni der (er i uke 8) så er jeg veldig nervøs og engstelig. Betryggende at du har god erfaring med han når det kommer til tidlig UL. Skal til legen om ikke så lenge, så hvis han da foreslår en time hos Guttu, så blir det nok å takke ja til det isåfall. Anonymkode: 7a9a7...af4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #11 Skrevet 25. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, er som sagt lenge siden, så han kan jo kanskje ha blitt «bedre» innen området og, jeg aner ikke. Jeg måtte til han en gang i forrige svangerskap da jeg hadde kjent lite liv, fikk fort time og han var veldig hyggelig, men da var jeg kommet såpass langt i svangerskapet at jeg var mye roligere, mens nå som vi venter nummer to og jeg ikke engang vet om det lever noe inni der (er i uke 8) så er jeg veldig nervøs og engstelig. Betryggende at du har god erfaring med han når det kommer til tidlig UL. Skal til legen om ikke så lenge, så hvis han da foreslår en time hos Guttu, så blir det nok å takke ja til det isåfall. Anonymkode: 7a9a7...af4 Jeg gikk hos ham hele mitt første svangerskap for 13 år siden. Første kontroll ved 6 uker tok han UL og lurte på om jeg skulle beholde eller ta abort. Ble litt satt ut av spørsmålet siden jeg hadde bestemt meg for å beholde. Men jeg var 19 år så kanskje ikke så rart å få spørsmålet da. Men uansett så fortsatte jeg å gå til han og han var veldig hyggelig og profesjonell i alle de andre kontrollene. Fikk UL hver gang jeg var hos han,gratis vel og merke da det var svangerskapskontroller og ikke privat avtale. Anonymkode: dfc8e...dd2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #12 Skrevet 25. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, er som sagt lenge siden, så han kan jo kanskje ha blitt «bedre» innen området og, jeg aner ikke. Jeg måtte til han en gang i forrige svangerskap da jeg hadde kjent lite liv, fikk fort time og han var veldig hyggelig, men da var jeg kommet såpass langt i svangerskapet at jeg var mye roligere, mens nå som vi venter nummer to og jeg ikke engang vet om det lever noe inni der (er i uke 8) så er jeg veldig nervøs og engstelig. Betryggende at du har god erfaring med han når det kommer til tidlig UL. Skal til legen om ikke så lenge, så hvis han da foreslår en time hos Guttu, så blir det nok å takke ja til det isåfall. Anonymkode: 7a9a7...af4 Det skader jo ikke å dra til han tenker jeg 😊 i værste fall, om du får dårlig magefølelse etterpå, er det bare å bestille hos noen andre i etterkant. Han tok innvendig ultralyd av meg i starten ,ble fine bilder. I uke 5 og 8 var det betyggende å se at det var noe der og at hjertet slo, Han tok mål og sa underveis hva han så, var veldig rolig og betryggende. Jeg var også hos han i uke 26 også faktisk da babyen var mye større. Da var jeg redd etter å ha falt og slått magen og baby var roligere, men fødeavdelingen ga «bare « CTG. Da jeg ringte å sa jeg var redd fikk jeg time samme dag hos han, selvom han egentlig ikke hadde ledig. Da tok han utvendig ultralyd, og der var godt å se at det faktisk var en sprek og fin baby der tross min klønethet. Anonymkode: 562a3...60a
ArchAngel Skrevet 26. januar 2018 #13 Skrevet 26. januar 2018 De to jordmødrene som har jobbet hos Guttu har lagt ned, den ene er nå på Tønsberg sykehus, tror den andre er pensjonert. Jeg tror du må ha henvisning for TUL hos Guttu, og hvis du får henvisning ville jeg heller gått til Grønvold i Larvik. Han er dyktig, veldig forsiktig, og har ikke det samme "snål-vibbene" som Guttu. Hvis du går privat, så gå til Kvinnedoktor i Tønsberg. Han setter av god tid, er den dyktigste jeg har gått til og er veldig hyggelig. Han snakker svensk.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #14 Skrevet 26. januar 2018 4 timer siden, ArchAngel skrev: De to jordmødrene som har jobbet hos Guttu har lagt ned, den ene er nå på Tønsberg sykehus, tror den andre er pensjonert. Jeg tror du må ha henvisning for TUL hos Guttu, og hvis du får henvisning ville jeg heller gått til Grønvold i Larvik. Han er dyktig, veldig forsiktig, og har ikke det samme "snål-vibbene" som Guttu. Hvis du går privat, så gå til Kvinnedoktor i Tønsberg. Han setter av god tid, er den dyktigste jeg har gått til og er veldig hyggelig. Han snakker svensk. Trenger ikke henvisning 😊 har bare ringt å bestilt time jeg. Enkelt Anonymkode: 562a3...60a
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #15 Skrevet 26. januar 2018 På 25.1.2018 den 10.59, AnonymBruker skrev: Behøver da ikke være så spydig? Er da selvfølgelig klar over at man kan Google det, men det kommer dessverre ikke opp så mye, i alle fall ikke andres erfaringer med stedene. Anonymkode: 7a9a7...af4 Du har rett, jeg beklager. Trengte ikke å være så spydig. Men jeg fikk opp mange forskjellige steder på første side på google, så det virket på meg som om du ikke hadde giddet å gjøre noenting for å finne ut av det selv, men forventet at andre skulle gjøre hele jobben for deg. Og jeg så ikke at du hadde spurt om andres erfaringer..neste gang skal jeg ta en pust før jeg hogger til. Beklager. Anonymkode: dd751...7da
Gjest fruktfest Skrevet 26. januar 2018 #16 Skrevet 26. januar 2018 4 timer siden, ArchAngel skrev: De to jordmødrene som har jobbet hos Guttu har lagt ned, den ene er nå på Tønsberg sykehus, tror den andre er pensjonert. Jeg tror du må ha henvisning for TUL hos Guttu, og hvis du får henvisning ville jeg heller gått til Grønvold i Larvik. Han er dyktig, veldig forsiktig, og har ikke det samme "snål-vibbene" som Guttu. Hvis du går privat, så gå til Kvinnedoktor i Tønsberg. Han setter av god tid, er den dyktigste jeg har gått til og er veldig hyggelig. Han snakker svensk. Var mye hos hun som antageligvis er pensjonert i mitt forrige svangerskap, utrolig synd at hun ikke er der mer, men sånn er det jo. Skal til legen om bare noen dager, så blir spennende å høre hva han sier og tenker. Har alltid hatt han som lege, så han kjenner meg og min fortid veldig godt, så ser ikke bort ifra at han henviser meg Guttu eller Grønvold i Larvik (har vært hos han noen ganger før, veldig hyggelig og dyktig som du sier). Og kommer nok absolutt til å sjekke ut Kvinnedoktor i Tønsberg og, hvis det blir til å ta noe privat! Tusen takk for alle svar!😊 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har rett, jeg beklager. Trengte ikke å være så spydig. Men jeg fikk opp mange forskjellige steder på første side på google, så det virket på meg som om du ikke hadde giddet å gjøre noenting for å finne ut av det selv, men forventet at andre skulle gjøre hele jobben for deg. Og jeg så ikke at du hadde spurt om andres erfaringer..neste gang skal jeg ta en pust før jeg hogger til. Beklager. Anonymkode: dd751...7da Ja, kommer opp en del forskjellig, men noe av det som kom opp var ikke engang i Vestfold, noen resultater hadde ikke nettside, og de som hadde nettside var det vanskelig å finne frem til den informasjonen jeg var ute etter. Også dette med erfaringer da, som jeg heldigvis fikk mye av her😊 Men skjønner hva du mener, har funnet tråder her inne hvor folk spør om ting som man enkelt kan finne ut av selv ved å bare søke etter det, og da virker det jo bare som ren latskap.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #17 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (På 25.1.2018 den 17.08): Dr guttu på Sandefjord helsepark 😊 tok mange ultralyder av meg tidligpoteter svangerskapet. Uke 5,7, 13 og 16. Koster bare 80kr hver gang istedenfor over tusen som det gjør hos kvinnedoktoren. Han er dyktig. Gynekolog med videreutdanning innenfor graviditet og foster http://www.sandefjordhelsepark.no/gynekolog-guttu/ Anonymkode: 562a3...60a Deler ikke samme erfaring som deg, en treg, gammeldags og apatisk gynekolog… ville ikke brukt han. Anonymkode: 81cd3...a81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå