Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva holder dere til av nye kaffesorter? Lurer litt på å smake på nye sorter, dog ikke presskanne for det har jeg ikke kjøpt enda, men filterkaffe f.eks? Fra før av pendler jeg nå mellom de vanlige milde/ midt på treet sortene, som gul og blå coop, forkostkaffen fra Friele mest. 

Ønsker mange innspill om de som prøver og eventuelt går over til nye sorter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper innimellom pakker med bønner på el-kjøp, kaffebarer, osv, og kverner hjemme (til filtertrakter) i helgene til frokostkosen. 

Blue java er god, for eksempel. 

Anonymkode: dd7bf...6cc

Skrevet

Vel, liker presskanne, men vet aldri hvor jeg skal kase grutet. Grønne poser? Kjøper presskannekaffe fra kolonialen i nabolaget, Evergood. Alltid på termos hjemme. Har små barn og er lei kald kaffe.

5567296_2712052.jpg

Skal man begynne å bruke filter på presskanne? Får man mindre kolesterol av det da?

Presskannefilter-bilde.jpg

Skrevet

Høres som du handler på Coop-butikker. I så fall anbefaler jeg å prøve kaffen som heter Kenya. Vi synes den er veldig god når vi kjøper hele bønner i alle fall, og jeg tror den kommer ferdig malt også. Om du vi prøve blå java så hold deg unna den Coop selger, den syntes jeg var grusom. 

Anonymkode: decf7...8ed

Skrevet

Liker ikke så godt de altfor sure sortene, så hva da? Har melk i for å mildne det. :kaffekopp:

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres som du handler på Coop-butikker. I så fall anbefaler jeg å prøve kaffen som heter Kenya. Vi synes den er veldig god når vi kjøper hele bønner i alle fall, og jeg tror den kommer ferdig malt også. Om du vi prøve blå java så hold deg unna den Coop selger, den syntes jeg var grusom. 

Blå Java fra Coop er jo dritgod!

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, tussi680 skrev:

Liker ikke så godt de altfor sure sortene, så hva da? Har melk i for å mildne det. :kaffekopp:

De fleste kaffeposer/bønneposer har ulike skalaer som sier hvor bitter/sur/søt, osv kaffen er. Så om du ikke liker sure sorter, holder du deg unna sorter som scorer høyt på syrlighet. 

Om du med et uhell får en som er sur, kan du fikse det med sukker/søtning eller melk. 

Anonymkode: dd7bf...6cc

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:blush:.  Stemmer.

Skrevet
12 minutter siden, Kylling said:

Blå Java fra Coop er jo dritgod!

Må si meg enig i denne :o 

spesielt om man ellers bare drikker coop blå og frokostkaffe, da smaker Coop Blå java himmelsk... 

Anonymkode: c245a...df8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...