Gjest Desperadoen Skrevet 8. februar 2005 #1 Skrevet 8. februar 2005 Babyen min sover dårlig. Dvs våkner hver 2. time natten gjennom. Gir grøt, nesten full porsjon nå. Men den våkner likevel. Men virker mindre sulten enn før. Noen ganger virker den ikke helt våken. Ligger og virrer med hodet, kaster det frem og tilbake liksom, og småsutrer. Har noe ved siden av, sammenrulla håndkle etc som den kan legge kinnet mot. Har prøvd det meste av råd. Ingenting hjelper. Ligger den i vogna ender det med at den skriker. Ligger den sammen med meg i senga, kan den ligge og styre sånn i "timesvis", føler jeg. Har prøvd å la han være i fred, men han sovner ikke av seg selv. Ender opp med at han skriker. noen ganger hjelper det at jeg tar han opp og bysser han litt i armene et par min. Noen ganger hjelper det at jeg trykker han inntil meg mens han ligger på siden. Noen ganger hjelper ingenting. Bare ender med skriking og vanskelig å roe. Har ikke lyst at han skal ligge alene og skrike, Ferber bør man jo ikke prøve før han er 6 md. Men kanskje jeg kan prøve å la han ligge ei stund å skrike mens jeg er der og trøster. Men jeg har jo prøvd det, og han sovner jo ikke... Hjelp! Har prøvd soveskinn, lavendelolje, etc etc Er det noen med erfaring som har noen tips? Hilsen sliten mamma!
Rioja Skrevet 8. februar 2005 #2 Skrevet 8. februar 2005 Hei! Det hørtes fryktelig slitsomt ut både for babyen og ikke minst for mammaen. Jenta mi hadde en lignende periode da hun var på samme alder. Hun var rett og slett overtrøtt. Vi begynte å legge henne ofte. Lot henne ligge en stund, men tok henne opp hvis hun gråt forferdelig. Prøvde da igjen etter et kvarter. Slik prøvde vi å legge henne hele døgnet, og hun sovnet av og til og sov da en dupp. Etterhvert sov hun lengre og lengre og hun ble stille når vi la henne. Det tok en stund, men søvnmønsteret er nå nesten normalt! Har du forresten forsøkt med smokk??? Det hjalp oss... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå