Gå til innhold

Fullføre Mastergrad som jeg begynte på for 6 år siden. Hvordan føre dette opp på CV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startet på en Mastergrad for 6 år siden, og hadde fullført alt på 1.5 år. Det semesteret jeg skulle skrive oppgave ble jeg dessverre syk, og måtte legge oppgaven på is. Ble frisk året etter, men bestemte meg for å flytte pga. sivilstatus (sambo fikk jobb en annen by) - og har jobbet siden da. Ringte skolen, og forhørte meg om Masteroppgaven (30 stp). Fikk som svar at det gikk fint å skrive, dersom jeg fant tema og veileder. Har funnet et tema som interesserer meg, og har lest meg opp på teori siden høst. 

Mitt spørsmål er: Hvordan skal dette føres opp på CV? 

Skal jeg skrive: 

M.Sc i [studie] ved [skole] 2012 - 2014 

eller

M.Sc i [studie] ved [skole] 2012-2013 og 2018 

eller

M.Sc i [studie] ved [skole] 2012 - 2018 

På sistnevnte vil det jo se ut som jeg brukte 6 år på å fullføre en 2-årig Mastergrad. Dersom de som ser på CV ikke vet historien bak, kan det jo være at de antar noe helt annet. Dersom de ser på karakterutskriften, så vil det jo være åpenbart at det er en lang pause mellom siste avlagt eksamen, og masteroppgaven. 

Anonymkode: 382c7...478

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde brukt alternativ nr to. Dersom en evt arbeidsgiver spør hvorfor det er sånn så forklarer du bare hva som har skjedd og at du har jobbet i mellomtiden (som så klart også står på cv’n) 

Anonymkode: f4fe9...f94

• Liker 4
Skrevet

Ville også brukt alt. 2 

Anonymkode: 61751...f11

Skrevet

Alternativ 2 blir vel det beste og mest presise. Alternativ 3 er ikke riktig, ettersom det betyr fra perioden 2012 til 2018, noe som ikke er riktig siden du tok pause og kom tilbake til graden din.

Anonymkode: 6d9d6...39a

Skrevet

Ikke alt 1 (du tok vel ikke hele graden da), 2 og 3 er riktige. Det trenger ikke være negativt å skrive 2012 - 2018, for du kan jo vise til at man har gjort annet fornuftig i den perioden også, som f. eks. jobb. Dermed fremstår det ikke som om du har brukt 6 år på "bare" en mastergrad. Står den helt alene uten annen aktivitet hadde det blitt noe annet. 

Anonymkode: 72a51...3d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...