Gå til innhold

Andelsleilighet og 20 dager...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har kjøpt leilighet og må vente disse 20 dagene er det virkedager eller alle dager som går inn under de 20?

Anonymkode: 2211a...5d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrevet

Tenker du på 20 dager før du blir godkjent av styret? Når er det sendt inn søknad? Ble den ikke sendt inn ved kontraktssignering?

Anonymkode: b4a47...e5f

Skrevet
På 25.1.2018 den 11.23, AnonymBruker skrev:

Tenker du på 20 dager før du blir godkjent av styret? Når er det sendt inn søknad? Ble den ikke sendt inn ved kontraktssignering?

Anonymkode: b4a47...e5f

Her må det gå 20 dager der de andre i borettslaget har forkjøpsrett, men fikk ikk med meg om det var virkedager eller om det var dager. Regner jo egentlig med at det er dager da ikke noe annet er nevnt.

Er så rart å gå rundt å ikke helt vite om man eier en leilighet eller ikke. :P 

Gjest Mysticgirl
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her må det gå 20 dager der de andre i borettslaget har forkjøpsrett, men fikk ikk med meg om det var virkedager eller om det var dager. Regner jo egentlig med at det er dager da ikke noe annet er nevnt.

Er så rart å gå rundt å ikke helt vite om man eier en leilighet eller ikke. :P 

Her jeg bor legges de ut på forkjøp uken etter og ligger ute i 1 uke . Så da er det forskjell :)

Skrevet
5 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Her jeg bor legges de ut på forkjøp uken etter og ligger ute i 1 uke . Så da er det forskjell :)

Fikk så lite informasjon og føler ikke for å mase på megleren heller. Men forsto det slik at de andre har forkjøpsrett i 20 dager, hvis ingen melder seg er leiligheten min og kontrakten kan underskrives. Men hadde vært greit hvis det var en uke, kommer til å bli halvsprø av dette...:fnise:

Gjest Mysticgirl
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk så lite informasjon og føler ikke for å mase på megleren heller. Men forsto det slik at de andre har forkjøpsrett i 20 dager, hvis ingen melder seg er leiligheten min og kontrakten kan underskrives. Men hadde vært greit hvis det var en uke, kommer til å bli halvsprø av dette...:fnise:

Ja, been there, done that :fnise: 

Skrevet

Er det OBOS? Kan du ikke logge på nettsiden og se hvilken dato som ligger der? Det kunne jeg. Der stod det når frist for forkjøpsrett gikk ut og hvilken plass jeg lå på. Det var 7 dages frist når jeg kjøpte.

Skrevet
1 time siden, VoodooChild skrev:

Er det OBOS? Kan du ikke logge på nettsiden og se hvilken dato som ligger der? Det kunne jeg. Der stod det når frist for forkjøpsrett gikk ut og hvilken plass jeg lå på. Det var 7 dages frist når jeg kjøpte.

Nei, må ikke være medlem i OBOS eller BATE, er kun de i blokka som jeg har kjøpt i som har forkjøpsrett, så det er jo veldig lite sannsynlig at noen velger å bruke den da de ikke har lov til å eie mer enn en leilighet i samme blokk. Er bare så frustrerende å ikke være helt sikker, gå slik å vente og ikke vite om du kan begynne planleggingen av flytting osv... :a034:

Skrevet

Vente på hvilke 20 dager :klo:  Mange avklarer forkjøpsretten i forkant av salg. Da er det ingen ventetid. 

Følger du med på forkjøpsrettsidene til boligbyggelaget? https://www.obos.no/privat/brukt-bolig/bruktboligsok? der ser du på datoen om noen har meldt forkjøpsrett. Dete r ikke sikkert de vil bruke forkjøpsretten om de melder den. 

Anonymkode: 0ee53...8e4

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, må ikke være medlem i OBOS eller BATE, er kun de i blokka som jeg har kjøpt i som har forkjøpsrett, så det er jo veldig lite sannsynlig at noen velger å bruke den da de ikke har lov til å eie mer enn en leilighet i samme blokk. Er bare så frustrerende å ikke være helt sikker, gå slik å vente og ikke vite om du kan begynne planleggingen av flytting osv... :a034:

Tilhører ikke borettslaget noe type boligbyggelag? 

Skrevet
24 minutter siden, VoodooChild skrev:

Tilhører ikke borettslaget noe type boligbyggelag? 

Nei, ikke som jeg har fått med meg. Og regner med at jeg hadde fått med meg det...da det pleier å stå i annonsene at kjøper må være medlem i OBOS feks.

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke som jeg har fått med meg. Og regner med at jeg hadde fått med meg det...da det pleier å stå i annonsene at kjøper må være medlem i OBOS feks.

Ja for da hadde du vel måtte bli/være medlem selv for å kjøpe der.

Lykke til med ventingen, husker det var ganske nervepirrende 😀

Skrevet
16 minutter siden, VoodooChild skrev:

Ja for da hadde du vel måtte bli/være medlem selv for å kjøpe der.

Lykke til med ventingen, husker det var ganske nervepirrende 😀

Takk:mynona:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...