AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #1 Skrevet 24. januar 2018 Føler du at du har en såkalt tullejobb? Dvs. at om en fjernet jobben, så ville det ikke hatt noen spesielle konsekvenser for noen - ei heller er den givende. Husker jeg leste en artikkel for et par år siden, der det vist var mange som følte at jobben deres bare var BS. Anonymkode: 63684...023
ajarRun Skrevet 24. januar 2018 #2 Skrevet 24. januar 2018 Nei, men snart svarer vel en drøss med sykepleiere. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #3 Skrevet 24. januar 2018 Ja, har en tullejobb. Putter skruer i blister og bretter pappesker. Vi (bedriften) får jobbene fordi vi er hemma og det ser bra ut for oppdragsgiverne å støtte lokale hemmabedrifter ved å gi oss arbeidsoppgaver. Andre (ordinære) bedrifter kunne gjort det kjappere og bedre enn oss. Tullejobb og ikke givende for fem flate øre. Anonymkode: 90a45...df7 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #4 Skrevet 24. januar 2018 5 minutter siden, abrasiveRefraction said: Nei, men snart svarer vel en drøss med sykepleiere. haha tenkte akkurat det samme, mange som har verdens viktigste jobb og er uunværlige herinne. Anonymkode: e13da...ccc
ajarRun Skrevet 24. januar 2018 #5 Skrevet 24. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: haha tenkte akkurat det samme, mange som har verdens viktigste jobb og er uunværlige herinne. Anonymkode: e13da...ccc Jeg hindrer folk i å trenge helsevesenet i det hele tatt. Takket være meg dør det hundrevis færre i trafikken. Flere tusen blir ikke skadet. Sykepleiere bare gir mat til NAVere og folk med dårlige gener. 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #6 Skrevet 24. januar 2018 Ja, er kjørelærer og er ganske sikker på jeg kunne blitt byttet ut med en robot. Tror det må være den verste drittjobben som finnes. Anonymkode: 73de1...ffe 15
Perelandra Skrevet 24. januar 2018 #8 Skrevet 24. januar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, har en tullejobb. Putter skruer i blister og bretter pappesker. Vi (bedriften) får jobbene fordi vi er hemma og det ser bra ut for oppdragsgiverne å støtte lokale hemmabedrifter ved å gi oss arbeidsoppgaver. Andre (ordinære) bedrifter kunne gjort det kjappere og bedre enn oss. Tullejobb og ikke givende for fem flate øre. Anonymkode: 90a45...df7 Huff! Var innom en liknende plass i forbindelse med at NAV skulle teste arbeidsevnen min. Jeg opplevde det som totalt meningsløst. I løpet av de ukene jeg var på stedet, ble jeg mye sykere enn jeg var i utgangspunktet. 3
Glød Skrevet 24. januar 2018 #9 Skrevet 24. januar 2018 Tja. Jeg jobber på kundesenter, og burde strengt tatt vært overflødig, men siden folk er nolduser og nekter å bruke selvbetjeningene gjør jeg tingene for dem. 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #10 Skrevet 24. januar 2018 13 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg hindrer folk i å trenge helsevesenet i det hele tatt. Takket være meg dør det hundrevis færre i trafikken. Flere tusen blir ikke skadet. Sykepleiere bare gir mat til NAVere og folk med dårlige gener. Hvorfor skal du ødelegge alle tråder med trollingen din? Har du ikke en hobby som kan gi deg noe positivt tilbake enn å bare fyre oppunder alle negative følelser du sitter inne med? Det verste er vel egentlig at du ikke skjønner at den eneste innleggene dine har negative konsekvenser for er deg selv. Anonymkode: 48e57...e8a 14
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #11 Skrevet 24. januar 2018 Bloggere har en tullejobb. Anonymkode: 3014a...be3 15
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #12 Skrevet 24. januar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, er kjørelærer og er ganske sikker på jeg kunne blitt byttet ut med en robot. Tror det må være den verste drittjobben som finnes. Anonymkode: 73de1...ffe Jeg og. Jeg er så lavt på rangstigen, det får jeg høre hele tiden når jeg forteller hva jeg jobber som. Får høre at trafikklærer er kun ute etter å tafse på unge damer og trafikkregler er jo basic, alle kan det. Og det kan de jo. Så ja, jeg har en tullejobb. Vurderer å ta voksenopplæring og bli helsefagarbeider. Anonymkode: ca9a6...7a1 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #14 Skrevet 25. januar 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og. Jeg er så lavt på rangstigen, det får jeg høre hele tiden når jeg forteller hva jeg jobber som. Får høre at trafikklærer er kun ute etter å tafse på unge damer og trafikkregler er jo basic, alle kan det. Og det kan de jo. Så ja, jeg har en tullejobb. Vurderer å ta voksenopplæring og bli helsefagarbeider. Anonymkode: ca9a6...7a1 Da kan jeg fortelle at jeg har stor respekt for kjørelærere. Dere må jo ha verdens største baller og tålmodighet for å lære alle mulige mer eller mindre oppegående folk å kjøre. Anonymkode: 6712d...409 13
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #15 Skrevet 25. januar 2018 Jeg har det mange vil se på som en tullejobb, men det jeg gjør har gjort en forskjell for mange. Jeg jobber for tiden som dyretolk. Anonymkode: 71243...ec2 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #16 Skrevet 25. januar 2018 Er vel iflg kommentarene over nærmest diskvalifisert til å svare siden jeg er sykepleier, men jeg tar sjansen likevel. Jeg er operasjonssykepleier, en gruppe det er stor mangel på i Norge, og som det kommer til å mangle flere av innen få år. Om bare jeg hadde sluttet i jobben ville det ikke fått noen voldsomt samfunnsmessige konsekvenser, men mangelen i sin helhet (sammen med økonomi) gjør allerede at operasjonsstuer ikke kan utnyttes til fulle fordi det ikke er folk til å drifte dem. Noen år frem i tid vil dette gjøre seg mer gjeldende, og mangelen på folk kan føre til lengre operasjonskøer og mer ventetid. Så jeg vil ikke si jobben min er bs, selv om mange ikke forstår hva den innebærer og slenger drit av den grunn, og personlig syns jeg det er givende. Veldig kjekt å bidra til at mennesker blir frisk fra alvolig sykdom, plagsomme tilstander eller skader Anonymkode: df4dc...25a
Ild Skrevet 25. januar 2018 #17 Skrevet 25. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, er kjørelærer og er ganske sikker på jeg kunne blitt byttet ut med en robot. Tror det må være den verste drittjobben som finnes. Anonymkode: 73de1...ffe Jeg er veldig glad for jobben kjørelæreren min gjorde når jeg tok lappen for over 20 år siden. Trenker fremdeles på ting han lærte meg i trafikken i ulike situasjoner. Og hadde det ikke vært for ham, hadde jeg ikke hatt lappen eller bil. 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #18 Skrevet 25. januar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det mange vil se på som en tullejobb, men det jeg gjør har gjort en forskjell for mange. Jeg jobber for tiden som dyretolk. Anonymkode: 71243...ec2 Tråden handler om jobb, ikke svindel. Anonymkode: 84104...75c 14
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #19 Skrevet 25. januar 2018 Både ja og nei. Dvs. det hadde blitt merket om jeg hadde vært borte fra jobben, og jeg trengs hele tiden. Men det er både positivt og negativt, for selv om det er fint at man behøves, så er mine arbeidsoppgaver heller ikke veldig synlig, noe som gjør at bla. mange klienter og t.o.m. ledelsen ikke alltid forstår viktigheten av det. I tillegg får man ikke ferie, siden det ikke er nok bemanning. (på papiret for å fylle lovkravene, men ikke praksis siden man alltid må være tilgjengelig likevel). Heller ikke så givende i lengden. Selv om folk raskt ville merket at jeg ikke var der, så er deler av jobben viktig til dels fordi folk er late når det gjelder å finne ut av enkle ting selv. Anonymkode: c34e9...e27 1
Gjest Selfie Skrevet 25. januar 2018 #20 Skrevet 25. januar 2018 Jeg jobbet før som EU-byråkrat. Jobben min besto i å delta på møter og skrive ting. Flytte på papirer. Helt forferdelig, følte ikke jeg gjorde noen forskjell fra eller til. Nå jobber jeg med renovasjon (ikke som renovatør, men driftsadministrasjon, kildesortering, matsvinn....), og selv om det har lavere status så er det fint å se at jobben jeg gjør har noe å si for folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå