AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #1 Skrevet 24. januar 2018 Det er vel samme opplegg som fra barnehagen at man holder barna hjemme 48 timer etter siste runde med oppkast eller diare? Fikk en kommentar i dag på at jeg var så hønete som holdt barnet mitt hjemme når hun var så fin i formen, men selv om formen er god så er hun jo smittefarlig... Eller pleier ikke dere andre å gjøre det slik? Anonymkode: 1fed2...dad
Gjest thejohan Skrevet 24. januar 2018 #2 Skrevet 24. januar 2018 48 timer UANSETT alder. Er det rart sånne ting aldri forsvinner når folk tenker sånn som din bekjent.. 🤦🏼♀️🤦🏼♀️
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #3 Skrevet 24. januar 2018 1 minutt siden, thejohan skrev: 48 timer UANSETT alder. Er det rart sånne ting aldri forsvinner når folk tenker sånn som din bekjent.. 🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Hun mente det at barna ikke lekte like tett i skolen som de gjorde i barnehagen... Men godt det ikke bare var jeg som stusset da. Anonymkode: 1fed2...dad 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #4 Skrevet 24. januar 2018 Grei regel å ha altså, uavhengig av alder. Barn, voksne, alle er like smitsomme Anonymkode: 8afea...3e5 1
Gjest thejohan Skrevet 24. januar 2018 #5 Skrevet 24. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun mente det at barna ikke lekte like tett i skolen som de gjorde i barnehagen... Men godt det ikke bare var jeg som stusset da. Anonymkode: 1fed2...dad Sorry, men jeg blir så matt av sånne unnskyldninger. Teite folk 🙈
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #6 Skrevet 24. januar 2018 Jeg jobber i skole. Vi har regelen 24 timer for voksne, 48 for barn Anonymkode: 53a2a...341
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #7 Skrevet 24. januar 2018 1 minutt siden, thejohan skrev: Sorry, men jeg blir så matt av sånne unnskyldninger. Teite folk 🙈 Ja, men tror det er mange av de. Skolen har slitt med fravær på grunn av omgangssyke i 4 uker nå, dårlig hygiene og at barna ikke er lenge nok hjemme tror jeg er noe av problemet. Første og andreklassingene burde blitt fulgt bedre opp mener jeg. Har selv sett når vi har barn på besøk at de dropper å vaske hendene både før mat og etter dobesøk.... Sist vi hadde vennebesøk og barnet mitt sa til venninna si at nå må vi gå å vaske hender når vi kom inn, så spurte hun hvorfor... Barnet mitt forklarte bakterier og sykdom på en enkel måte selvsagt og venninna så helt himmelfallen ut, "det gjør vi aldri hjemme" sa hun... Anonymkode: 1fed2...dad 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #8 Skrevet 25. januar 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i skole. Vi har regelen 24 timer for voksne, 48 for barn Anonymkode: 53a2a...341 Burde vært det samme for dere voksne Anonymkode: bc022...b37 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #9 Skrevet 25. januar 2018 48timer istedenfor at resten av klassen med lærere og familier skal bli syk og gå på rundgang.. ser at enkelt sender de på skolen morningen etter. Spydde igår kveld,ikke i natt eller idag tidlig. Virkelig.. sånn blir vi alle andre syk hver gang. For foreldre ikke tar det ansvaret de har når de får barn! Anonymkode: bc022...b37 2
Sushi Skrevet 25. januar 2018 #10 Skrevet 25. januar 2018 I vår kommune er det 48-timersregel i barnehager, men 24-timersregel på skolene.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #11 Skrevet 25. januar 2018 48timers-regel på skolen vår også. Samme for oss voksne. Jeg er lærer selv. Kan føle meg pigg og klar for jobb (og det ville vært mye «enklere» å gå på jobb fremfor å ordne vikar, vikarplan og mye kaos som gjerne oppstår i mangel av kvalifiserte vikarer), men den regelen er den av en grunn. Jeg er like smittsom selv om jeg er 37 år. Ganske tullete å skulle risikere å smitte klassen/ andre elever og voksne på skolen. Anonymkode: 60522...a63 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #12 Skrevet 26. januar 2018 Det er ikke nødvendigvis 48 timer uansett alder. Her er det 48 timer i barnehagen/skolen, men på min jobb (sykehus) er prosedyren 24 timer. Anonymkode: e6f7e...e92
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #13 Skrevet 26. januar 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Burde vært det samme for dere voksne Anonymkode: bc022...b37 Vi er faktisk ekstra strenge med det på min jobb. Vanlig regel for voksne er å gå tilbake på jobb når man er symptomfri. https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2017/02/09/195276340/sa-lenge-bor-du-holde-deg-borte-fra-jobb-nar-du-har-vaert-syk Anonymkode: 53a2a...341 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #14 Skrevet 26. januar 2018 På 24.1.2018 den 23.18, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i skole. Vi har regelen 24 timer for voksne, 48 for barn Anonymkode: 53a2a...341 Jeg jobber i barnehage, og vi har ingen regel på antall timer men vi skal være symptomfrie før vi går på jobb igjen. Hos barna er det selvsagt 48 timer. Noen på jobben er dypt uenig og mener det må være 48 timer på voksne også. Da sønnen min gikk på privatskole hadde de ingen regel på når barn kunne komme tilbake på skolen etter diare/oppkast. Anonymkode: 55c11...797
Millimani Skrevet 26. januar 2018 #15 Skrevet 26. januar 2018 48 timer er jo den regelen som er anbefalt for alle, men når det er snakk om en voksen som er syk så er det veldig lett å bryte den regelen. Jeg hadde omgangssyke selv for to uker siden. Begynte lørdag kveld 13.01. litt før kl 20 og ga seg på søndagsmorgenen. Så det varte vel ikke så lenge, og det var ikke så mye som kom heller. Jeg var da hjemme hele søndagen. Holdt meg hjemme fra jobb mandagen, men dro på butikken for å handle rundt middagstider. Så gikk jeg rundt mellom butikkhyllene, men fryktelig dårlig samvittighet....
Millimani Skrevet 26. januar 2018 #16 Skrevet 26. januar 2018 48 timer er jo den regelen som er anbefalt for alle, men når det er snakk om en voksen som er syk så er det veldig lett å bryte den regelen. Jeg hadde omgangssyke selv for to uker siden. Begynte lørdag kveld 13.01. litt før kl 20 og ga seg på søndagsmorgenen. Så det varte vel ikke så lenge, og det var ikke så mye som kom heller. Jeg var da hjemme hele søndagen. Holdt meg hjemme fra jobb mandagen, men dro på butikken for å handle rundt middagstider. Så gikk jeg rundt mellom butikkhyllene, men fryktelig dårlig samvittighet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå