Gå til innhold

Er dette trygt? Han kan jo umulig være en voldtekts mann...!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 15 år:)

Det er en sånn video app som kalles "houseparty" hvor man kan snakke med folk og skaffe seg venner. På appen snakker man live på video, og det er opp til vær enkelt om man vil vise ansiktet sitt eller ikke... 

jeg har snakket med en gutt som er et år eldre enn meg, da vi fant ut at hytta mi var veldig nært der han bor.

er det utrygt hvis vi møtes? Vi har snakket live på video og vi begge viste ansiktene våre. 

Det er vell umulig at han kan være en voldtekts mann hvis vi snakket live face to face?

Anonymkode: 442c4...072

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fins en første gang for alt. Ha med deg noen! Selvfølgelig kan han være en voldtektsmann selv om dere har snakket face2face. Du har absolutt ingen garantier for slikt. 

Anonymkode: 16737...b7a

• Liker 35
Skrevet

Hvordan vet du at han bare er et år eldre enn deg?

Anonymkode: c0a9c...b4d

• Liker 11
Skrevet

Aldri møt noen alene hjemme hos seg selv. Det finnes til og med voksne menn som lokker gutter til å chatte med jenter som deg for å ta dem med.

Skal du møte noen, si fra til foreldrene dine og møt personen på et sted det er mye folk rundt og der han ikke kan angripe deg uten at noen ser det

Anonymkode: d0453...56a

• Liker 24
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri møt noen alene hjemme hos seg selv. Det finnes til og med voksne menn som lokker gutter til å chatte med jenter som deg for å ta dem med.

Skal du møte noen, si fra til foreldrene dine og møt personen på et sted det er mye folk rundt og der han ikke kan angripe deg uten at noen ser det

Nåja. Sjansen for at en hun har snakket med på kamera tilfeldigvis skal voldta henne er vel forsvinnende liten. Hvem som helst kan være en voldtektsmann. Mitt råd: Gjør hva du føler for og ikke vær redd for ting hele tiden. 

Anonymkode: 130fa...3b3

Skrevet

Det kan være lurt å alltid treffe fremmede folk og folk du har truffet på nett på offentlige steder eller sammen med andre, helt i starten. 

Anonymkode: a5893...f2d

• Liker 13
Skrevet

Tusen takk for svar!!

det er liksom veldig realistisk med den appen, fordi man snakker jo live. Itilleg til at noen andre av vennene hans har komt innpå å snakket litt... så det virker veldig realistisk!

Jeg er ganske så sikker på at han er ekte, men med tanke på alt man hører om at kan skje med jenter som meg, så måtte jeg bare spørre her:)

skal ta til meg alle tipsene her! 

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en sånn video app som kalles "houseparty" hvor man kan snakke med folk og skaffe seg venner. På appen snakker man live på video, og det er opp til vær enkelt om man vil vise ansiktet sitt eller ikke... 

jeg har snakket med en gutt som er et år eldre enn meg, da vi fant ut at hytta mi var veldig nært der han bor.

er det utrygt hvis vi møtes? Vi har snakket live på video og vi begge viste ansiktene våre. 

Det er vell umulig at han kan være en voldtekts mann hvis vi snakket live face to face?

Dette skal du snakke med foreldrene dine om. Mennesker som vil møte en jente på ei hytte, midt på vinteren, langt ute i tutaheiti der ingen er, de har skjelden ærlige hensikter. 

Skal du møte noen fremmede så møter du dem på et sted der det er mange mennesker og forblir der inntil du vet inni deg at dette er en person du kan stole på. 

Når magefølelsen din er så usikker at du må stille spørsmålet på nettet så er det ikke trygt, nei. 

Anonymkode: 01964...1ee

• Liker 22
Skrevet

Spørsmålet er vel heller hvorfor en 16-årig gutt vil møte ei enslig jente som er på hyttetur...  Mest sannsynlig fordi han vil ha sex. Hvorfor vil du møte han da? Er det noen mulighet for at dere kan bli kjærester? Eller bor dere egentlig langt unna hverandre? For da ser jeg egentlig ikke poenget.

Han er kanskje ikke voldtektsmann, men du kan fort havne i en ubehagelig situasjon og føle deg presset. Så ender du opp med en dårlig følelse fordi du lot det gå litt lengre enn du var komfortabel med.

• Liker 16
Skrevet

Det er bra at du er skeptisk. De fleste gutter og menn er ikke voldtektsmenn, men det er likevel best å treffe noen på et offentlig sted først. Ikke møte dem alene. Bli kjent gradvis. 

Anonymkode: 9d753...8a7

• Liker 8
Skrevet

Ja det kan være utrygt. Så ikke gjør det. Tenk hvis det er en gammel gubbe bak dataskjermen som dukker opp? :redd: 

Hadde aldri gjort det. :) 

Anonymkode: 2e765...05b

• Liker 5
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Like kreativ konklusjon som den at gutten hun har snakket med kan være lokket av en voldtektsmann til å lese opp et manuskript. Dette er jo en fobi som kan overføres til hele samfunnet. Uansett hvor du er, kan du bli voldtatt, eller få ting i hodet, eller bli utsatt for sykdom eller overfalt av en rabiat hund.  

Hvem har sagt noe om et manuskript? Gutten kan også være 20år+. Som kjent er mennesker flest dårlige på å bedømme alder.

Det er ikke fobi å la være møte en ukjent gutt på en hytte, nei, det er sunn fornuft. Løper du naken ute midt på natta fordi man ikke burde bli helt rabiat på fobi? Eller tenker du det er lurt å holde seg påkledd og kanskje innendørs midt på natta? 

• Liker 8
Skrevet

Ville ikke møtt ham.snakk med foreldrene dine.

Anonymkode: 01278...711

• Liker 5
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste som blir voldtatt blir det av en de kjenner godt. Tror du blander voldtektsmann og «utgi seg for å være noe han ikke er». Man kan fint være voldtektsmann på 16 år om det er det du mener. 

Anonymkode: 37665...71a

• Liker 5
Skrevet

Så møt han når du er på hytta med foreldrene dine!

og voldtekt skjer gjerne med en person som står deg nær. 

Anonymkode: e8001...11c

• Liker 1
Skrevet

Møt han et offentlig sted først, ikke alene på en privat hytte, det hadde ikke voksne folk gjort engang.

Anonymkode: 282da...b44

• Liker 12
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Nåja. Sjansen for at en hun har snakket med på kamera tilfeldigvis skal voldta henne er vel forsvinnende liten. Hvem som helst kan være en voldtektsmann. Mitt råd: Gjør hva du føler for og ikke vær redd for ting hele tiden. 

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Like kreativ konklusjon som den at gutten hun har snakket med kan være lokket av en voldtektsmann til å lese opp et manuskript. Dette er jo en fobi som kan overføres til hele samfunnet. Uansett hvor du er, kan du bli voldtatt, eller få ting i hodet, eller bli utsatt for sykdom eller overfalt av en rabiat hund.  

Hadde du sagt dette om hun var din datter?

Anonymkode: 282da...b44

• Liker 4
Skrevet

Dette er det som er så ljedelig med å være kvinne. Man må tenke så over om man bør gjøre ting man har lyst..

Anonymkode: e8001...11c

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det mulig at han er voldtektsmann. Snakk med dine foreldre om dette og snakk med dine foreldre om den appen som du bruker. Snakk med dine foreldre om hva som er trygt å gjøre og om hva som er utrygt å gjøre.

Jeg ville ikke vist ansiktet mitt til noen på slike apper og ikke fortalt navn, adresse eller hvor jeg bor og hvor jeg har hytte til noen gjennom slike apper og ikke gjennom andre chat-tjenester heller.

Anonymkode: 65418...b10

• Liker 7
Gjest Månestøv
Skrevet

Som andre også har sagt her. Hvis du vil møte han, møt han på et offentlig sted. Feks en kafe. 

Et godt poeng som ble nevnt her er at få voksne hadde møtt en de hadde truffet på nett alene på en hytte. 

Si gjerne til foreldre eller en venninne at du skal på date/møte en fyr via nett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...