Mrs. B Skrevet 9. august 2002 #1 Skrevet 9. august 2002 Jeg begynte med månedslinser i mars og hadde da kontroll hos optikeren. Nå har jeg gått over til dagslinser. Jeg hentet linsene i går og da måtte jeg betale full pakke (dvs. linser for et halvt år og kontroll) - enda jeg ikke hadde øyekontroll denne gangen. OK, tenkte jeg siden det er del av pakken. Betalte derfor drøyt 1900,- Når jeg kommer hjem og kikker på kvitteringen står det : Synstest: 540,- Linser: 1400,- Da fikk jeg litt bakoversveis! Har da aldri betalt mer enn 220 for en synstest, og når jeg nå attpå til ikke har tatt synstesten synes jeg 540 kr er mye å betale for noe man ikke har bedt om! Hva synes dere? Er det vanlig at man må betale full pris når man bare har bedt om linsene - ikke kontrollen?! Noen som har opplevd noe liknende?! Takknemlig for svar.
Nøtteliten Skrevet 9. august 2002 #2 Skrevet 9. august 2002 Jeg var hos optiker i dag faktisk for å bestille nye linser, har ikke brukt på 2 år og skal bytte optiker.. Det koster faktisk 500 for synstest/kontroll+ opplæring... Men det er da en engangssum?! Syntes du skal gå tilbake å høre.. En ting til, jeg får rabatt fordi jeg har hatt linser før på 250...
@lfa Skrevet 9. august 2002 #3 Skrevet 9. august 2002 Hos min gamle optiker hadde jeg gratis synstester og betalte i overkant av 700,- for 6 mdrs forbruk av månedslinser... Hos min nye, koster linsene dobbelt så mye... :o Så jeg tar bare synstestene hos min nye, og bestiller linser fra min gamle, så lenge synet er like stabilt.
xeyes Skrevet 10. august 2002 #4 Skrevet 10. august 2002 Jeg blir innkalt til synskontroll hver 6 mnd. og betaler aldri for det, fordi det er gratis. (Kjedelig at det skal koste noe) Kosnaden på linsene er 318 kr mnd. Det blir jo ca 1900 kr i halvåret. Linsene mine blir sendt til meg så jeg slipper å hente dem hos optiker. Noe som er veldig greit. Dessuten kan jeg ta linsekontrollen hvor som helst i landet fordi det er en kjede (brilleland) Er kjempe fornøyd jeg! -xeyes
Gjest Anonymous Skrevet 10. august 2002 #5 Skrevet 10. august 2002 Da jeg begynta med linser (månedslinser) måtte jeg betale et ganske stort engangsbeløp, ca. 2000 kr. Dette inkluderte tilpasning, opplæring og linser for et halvt år. Nå har jeg en såkalt serviceavtale hos optikeren min. Det innebærer at jeg får synstest og linser gratis dersom det skulle skje noe med de jeg har. Dette koster meg 1200 kroner i halvåret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå