Gå til innhold

Trenger litt hjelp til rominndeling. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en leilighet til meg og sjuåringen. :) Det er et veldig stort soverom og et lite, en liten stue og en stor. Lite oppbevaringsplass på kjøkken og bad. Tenkte da at enten så har jeg det store soverommet og har skapplass til det vi ikke får plass til på kjøkken og bad og så får hun det lille soverommet og mesteparten av den lille stua, eller at hun får det store soverommet og jeg det lille men får og da ekstra skapplass på den lille stua til alt av styr og stell, med tanke på vinduer og terrasse så er det minimalt med hylleplass på den store stua.

I mitt hode så hadde jeg tenkt at det kanskje var litt kult for henne å ha det lille rommet og stua, men så får jeg dårlig samvittighet for å ta det store rommet...:fnise:

Alle gode råd og tips mottas med takk. :) Hvis dere har forslag til hyller, skap og diverse annen oppbevaring så er det bare å komme med de.

Anonymkode: 35def...15a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg hadde valgt at hun fikk det store soverommet. Da er hennes ting på ett sted. Kan fortt bli mer rotete hvis hun skal ha sine ting på flere steder. Og når hun har besøk så er det fint med et stort rom. Av oppbevaring er jeg selv veldig glad i skaper/skjenker med dører som kan lukke rot inne. Dog ikke på alt da, da kan det bli litt for sterilt synes jeg.

Anonymkode: 211cb...011

• Liker 3
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg hadde valgt at hun fikk det store soverommet. Da er hennes ting på ett sted. Kan fortt bli mer rotete hvis hun skal ha sine ting på flere steder. Og når hun har besøk så er det fint med et stort rom. Av oppbevaring er jeg selv veldig glad i skaper/skjenker med dører som kan lukke rot inne. Dog ikke på alt da, da kan det bli litt for sterilt synes jeg.

Anonymkode: 211cb...011

Slik som vi har det nå så har vi hvert vårt rom og så deler vi stua. Så hun er vant med at hun har ting på rommet og ting på stua, blir ikke noe rot av det. :) Grunnen for at jeg tenker at det lille rommet er greit er for hun blir jo eldre og har kanskje lyst til å se tv i fred når hun har vennebesøk og den lille stua ligger litt for seg selv så det er fint plass til tv og slikt. 

Men tusen takk for innspill.:smilyblomst: Alltid kjekt å høre hvordan andre tenker.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det høres fint ut at syvåringen får det lille soverommet til seng og klær og den lille stua til leker. Tenk så kult å ha egen stue til gjester når hun blir litt større!

Hvis dere skal gjøre motsatt, må den lille stua, slik jeg forstår det, brukes til mye oppbevaring av ting som hører til i andre rom, og da mister den litt sin verdi som oppholdsrom, tenker jeg. At du har skap med kjøkkenting på det store soverommet gjør ikke like mye.

• Liker 7
Skrevet

Tror jeg ville valgt at hun hadde et lite soverom og stua til oppholds/besøksrom! Sett inn en sovesofa, så kan hun evt ha overnattingsbesøk der om det ikke blir plass på det lille rommet?

Tenker det er bedre at du har mange skap på rommet ditt enn at dere mister et oppholdsrom...

Men en syvåring kan jo ha ønsker? Har du spurt henne?

Skrevet
2 timer siden, Hactar skrev:

Jeg synes det høres fint ut at syvåringen får det lille soverommet til seng og klær og den lille stua til leker. Tenk så kult å ha egen stue til gjester når hun blir litt større!

Hvis dere skal gjøre motsatt, må den lille stua, slik jeg forstår det, brukes til mye oppbevaring av ting som hører til i andre rom, og da mister den litt sin verdi som oppholdsrom, tenker jeg. At du har skap med kjøkkenting på det store soverommet gjør ikke like mye.

Det var det som var den første tanken min og. 🤗

Gjest Marillia
Skrevet

Jeg hadde valgt det lille soverommet til å ha en seng, klær og skolesaker til jenta, og brukt den lille stuen til leke/oppholdsrom. 

Skrevet
1 time siden, Ulrikke skrev:

Tror jeg ville valgt at hun hadde et lite soverom og stua til oppholds/besøksrom! Sett inn en sovesofa, så kan hun evt ha overnattingsbesøk der om det ikke blir plass på det lille rommet?

Tenker det er bedre at du har mange skap på rommet ditt enn at dere mister et oppholdsrom...

Men en syvåring kan jo ha ønsker? Har du spurt henne?

Har ikke sagt noe om flytting ennå, tenker å si det når det nærmer seg, er 4 måneder til vi overtar og det blir litt lenge å gå å vente. Men skal selvsagt ta henne med en dag når jeg skal gå å måle opp plassen, men det er jo litt langt fram ennå. 😊 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke sagt noe om flytting ennå, tenker å si det når det nærmer seg, er 4 måneder til vi overtar og det blir litt lenge å gå å vente. Men skal selvsagt ta henne med en dag når jeg skal gå å måle opp plassen, men det er jo litt langt fram ennå. 😊 

Aha, da skjønner jeg. Det blir litt lenge å vente ja!

Skrevet

Det behøver jo ikke å være endelig. Velg det som passer best for dere to nå. Så bor dere dere inn. Så kan behovene endre seg om fem år, når hun er 13, da kan dere bytte rom hvis det virker greiere. Leker, pc, klær, venner, lekser, tv, hverdag, det er ganske annerledes om noen år. Kanskje du får deg kjæreste. Kanskje hun får seg en hobby som trenger plass, kanskje du får det.

Anonymkode: a7cb7...fb0

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at begge deler er gode løsninger. For voksne er soverommet kun i bruk om natten. Barn trenger sted å leke, være med venner, ha overnattingsbesøk osv. Det viktigste er at hun har plass til dette og så er det mindre viktig om hun har stort soverom eller lite soverom + liten stue. Og som andre sier, dette kan jo gjøres om på etterhvert hvis det er behov for det.

Skrevet

Kjæreste er uaktuelt så det problemet får jeg ikke. :) Og er for lat til at jeg gidder å endre på det senere:fnise: 

Men skal gå å måle opp å se hva jeg får inn på det lille soverommet... Hun kan eventuelt ha det store og så kan vi dele den lille stua med ting til henne og oppbevaring til meg. :) 

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Slik som vi har det nå så har vi hvert vårt rom og så deler vi stua. Så hun er vant med at hun har ting på rommet og ting på stua, blir ikke noe rot av det. :) Grunnen for at jeg tenker at det lille rommet er greit er for hun blir jo eldre og har kanskje lyst til å se tv i fred når hun har vennebesøk og den lille stua ligger litt for seg selv så det er fint plass til tv og slikt. 

Men tusen takk for innspill.:smilyblomst: Alltid kjekt å høre hvordan andre tenker.

Ville latt henne ha det lille rommet og den ekstra stua.

4 hours ago, AnonymBruker said:

Kjæreste er uaktuelt så det problemet får jeg ikke. :) Og er for lat til at jeg gidder å endre på det senere:fnise: 

Men skal gå å måle opp å se hva jeg får inn på det lille soverommet... Hun kan eventuelt ha det store og så kan vi dele den lille stua med ting til henne og oppbevaring til meg. :) 

Men dette må du finne ut selv. Viktig for barn å ha plass til besøk, men går det utover dine hobbyer kan dere jo bli enige (du som voksen sier det) om at den lille stua er felles også.

Skrevet
10 timer siden, Hactar skrev:

Jeg er enig med dette. Så kjekt med en egen liten stue når hun har venner hos dere. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...