Gå til innhold

Problemer med peis, hvem kontakter jeg? (Ringsaker)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i Ringsaker og har fått problemer med peisinnsatsen. Den ene døra går ikke å lukke pga noe har forskjøvet seg der inne, muligens pga at brennplatene burde vært skiftet. Jeg har en Jøtul-ovn som er rentbrennende, men vet ikke hvilken modell. For 14 dager siden kontaktet jeg Ildstedet i Br.dal, men jeg har enda ikke fått noen løsning på problemet pga. treghet i systemet deres, og jeg er møkk lei av å bruke dobbelt så mye ved og få halvparten av varmen. Noen som har en Jøtul-leverandør å anbefale i nærheten som er seriøs og effektiv?

Anonymkode: a4447...919

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hørt med Gausdal landhandleri på Rudshøgda? De forhandler i alle fall Jøtul. 

Anonymkode: 4457e...25f

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har du hørt med Gausdal landhandleri på Rudshøgda? De forhandler i alle fall Jøtul. 

Ja jeg vet, det er en liste over forhandlere på Jøtuls hjemmesider. Var mere ute etter anbefalinger på grunnlag av folks konkrete erfaringer med installatører/reparatører i nærområdet her.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg vet, det er en liste over forhandlere på Jøtuls hjemmesider. Var mere ute etter anbefalinger på grunnlag av folks konkrete erfaringer med installatører/reparatører i nærområdet her.

Det er et så lokalt spørsmål at jeg tror du vil få mer napp hvis du stiller spørsmålet på en eller flere lokale Facebookgrupper. Mange av kjøp/salggruppene lar sånne spørsmål få stå en stund. Det er i alle fall ofte man kan lese «Ikke kjøp eller salg, men jeg håper denne kan få stå: ...spørsmål....» Lokale nyhetsgrupper er også fulle av ulike praktiske spørsmål (Hvem måker tak, hvor får jeg kjøpt ditt og datt osv). 

• Liker 1
Skrevet

Du må nok heller få dit en som kan se på det, er jo (nesten)nytteløst å beskrive hva som er feil, og skal kanskje en intetanende stå bak en disk og prøve å finne ut hva det er, med hjelp av andres erfaringer.

Skrevet
4 hours ago, tdm900 said:

Du må nok heller få dit en som kan se på det, er jo (nesten)nytteløst å beskrive hva som er feil, og skal kanskje en intetanende stå bak en disk og prøve å finne ut hva det er, med hjelp av andres erfaringer.

Det er jo selvsagt det jeg vil ha anbefaling for.

Skrevet

Ring forebyggende avdeling hos brannvesenet i Ringsaker. 
De kan for det første vurdere hvor mye skadd ildstedet er, og trolig gi deg et stalltips på hvem som kan fikse det. 

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Kan iallefall ikke anbefale Ildstedet i Brumunddal på noen som helst slags måte, maken til rot og dårlig service har jeg ikke opplevd før. De har nå endelig fått bestilt nye brennplater, som er kommet. Men så har de plutselig ikke tid til å montere dem og jeg har ventet 14  nye dager på det..... TS

• 2 uker senere...
Skrevet

Fikk til slutt ordnet det med dem på Ildstedet, tok bare 6 uker. Peisen er som ny nå :) TS

Skrevet
På 24.1.2018 den 20.57, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Ringsaker og har fått problemer med peisinnsatsen. Den ene døra går ikke å lukke pga noe har forskjøvet seg der inne, muligens pga at brennplatene burde vært skiftet. Jeg har en Jøtul-ovn som er rentbrennende, men vet ikke hvilken modell. For 14 dager siden kontaktet jeg Ildstedet i Br.dal, men jeg har enda ikke fått noen løsning på problemet pga. treghet i systemet deres, og jeg er møkk lei av å bruke dobbelt så mye ved og få halvparten av varmen. Noen som har en Jøtul-leverandør å anbefale i nærheten som er seriøs og effektiv?

kan du legge ut et bilde av innsiden av døren? Har du sett om der er skruer som du selv kan manipulere? Jeg har byttet den gjennomsiktige platen i noen slike ovner? Du kan evt. høre med jøtul forhandleren om hvordan du kan gjøre dette selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...