AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #1 Skrevet 24. januar 2018 Omtrent hvor mange kalorier er dette, hvis noen gidder å regne ut? Sliter med å spise nok nå som jeg bor for meg selv i kollektiv. Vet det er umulig å gi et konkret tall, men tenker sånn ca. 2 knekkebrød med ajvar og brokkolispirer + 1 liten porsjon ertesuppe 3 bananer, 4 paranøtter. Litt havrekjeks 1 stor porsjon havregrøt (kokt på havremelk) m smørøye, kokossukker, kanel 2 store glass ferskpresset appelsinjuice 1 muffin ("vanlig" størrelse, ikke stor) 2 store glass soyamelk (Og ja, vet jeg bør spise mer grønnsaker! Skal dra på butikken i morgen). Tar d-vit, B12, jod, omega-3 Anonymkode: eb3c8...1a3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #2 Skrevet 24. januar 2018 Hvor er middagen din? Anonymkode: 8ee44...571
_popcorn_ Skrevet 24. januar 2018 #3 Skrevet 24. januar 2018 Du glemmer veldig mye vesentlig her. Hvor mye ajvar? Hva er en liten porsjon ertesuppe for deg, og er det hjemmelaget? Hvilket knekkebrød? Hvilke havrekjeks, og hva er "litt" ? Hvor stor er en stor porsjon havregrøt? hvor mye smør? hvor mye sukker? Hvilken muffin? Når du hverken oppgir hva du spiser eller mengde, så blir det å regne ut dette omtrent like enkelt som å regne ut avstand mellom a og b uten å vite hvor hverken a eller b befinner seg... 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #4 Skrevet 24. januar 2018 1500? Middagen din var vel havregrøten. Ikke alle som spiser middag hver dag. Anonymkode: ec491...cfb
bobleplast_ Skrevet 24. januar 2018 #5 Skrevet 24. januar 2018 2 knekkebrød med ajvar og brokkolispirer + 1 liten porsjon ertesuppe 100 kcal for knekkebrødene og pålegg, 70 suppe. 3 bananer, 4 paranøtter. Litt havrekjeks 300 for bananene og paranøttene. Hva legger du i "litt havrekjeks?". En bixit havrekjeks har 70 kcal/stk. 1 stor porsjon havregrøt (kokt på havremelk) m smørøye, kokossukker, kanel400 kcal 2 store glass ferskpresset appelsinjuice270 kcal (gitt at glassene er 3 dl og appelsinjuicen inneholder 45 kcal/100 mL 1 muffin ("vanlig" størrelse, ikke stor)200 kcal 2 store glass soyamelk300 kcal (glass på 3 dl) Så totalt rundt 1700 kcal, avhengig av hvor mye kjeks du spiste og hvor store glassene du bruker er.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #6 Skrevet 24. januar 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor er middagen din? Anonymkode: 8ee44...571 Er der problemet ligger. 16 minutter siden, _popcorn_ skrev: Du glemmer veldig mye vesentlig her. Hvor mye ajvar? Hva er en liten porsjon ertesuppe for deg, og er det hjemmelaget? Hvilket knekkebrød? Hvilke havrekjeks, og hva er "litt" ? Hvor stor er en stor porsjon havregrøt? hvor mye smør? hvor mye sukker? Hvilken muffin? Når du hverken oppgir hva du spiser eller mengde, så blir det å regne ut dette omtrent like enkelt som å regne ut avstand mellom a og b uten å vite hvor hverken a eller b befinner seg... Semper chia knekkebrød. Ser kjeksene har 475 kcal per 100 gram, jeg spiste sikkert 50-60 gram... Jeg målte ikke hvor mye ajvar, ertesuppe, havregrøt etc. Men havregrøt var større enn en vanlig porsjon. Og ganske mye smør. Tykt lag med ajvar. Ertesuppe på boks som man tilsatte vann og kokte, hadde litt igjen etter den fra i går, så var kanskje 150-180 gram (minus vann). Muffinen var en i kollektivet som bakte, eneste jeg vet er at den er med peanøttsmør og syltetøy. Pluss sukker, mel, smør, soyamelk etc. Tusen takk for svar alle sammen Anonymkode: eb3c8...1a3
Pringle Skrevet 24. januar 2018 #7 Skrevet 24. januar 2018 Hvorfor trenger du å vite hvor mange kalorier det er? Det er nok kalorier hvis du holder vekta. Hvis du vet at du spiser for lite, er det vel bare å spise mer? Eller hva mener du med å slite med å spise nok? Mangler du appetitt, penger, tid? Oppriktig nysgjerrig fordi jeg heller har det motsatte problemet (mer enn nok appetitt og tid, om ikke penger). 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #8 Skrevet 24. januar 2018 Dersom du ikke går ned i vekt så får du i deg nok kalorier. Tullete å telle kalorier om du er normalvektig. Anonymkode: b251a...62e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #9 Skrevet 24. januar 2018 11 minutter siden, Pringle skrev: Hvorfor trenger du å vite hvor mange kalorier det er? Det er nok kalorier hvis du holder vekta. Hvis du vet at du spiser for lite, er det vel bare å spise mer? Eller hva mener du med å slite med å spise nok? Mangler du appetitt, penger, tid? Oppriktig nysgjerrig fordi jeg heller har det motsatte problemet (mer enn nok appetitt og tid, om ikke penger). Har lite matlyst, av flere grunner. (Depresjon, mistrivsel i kollektivet og dermed også hjemlengsel etc.). Mangler ikke penger og som regel heller ikke tid (med unntak av eksamensperiodene). Men motivasjon og lyst er manglende. Er mye sliten, og når vi ikke engang har oppvaskmaskin frister det lite å lage mat (mtp. all oppvasken) når man allerede er kjempesliten. 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du ikke går ned i vekt så får du i deg nok kalorier. Tullete å telle kalorier om du er normalvektig. Anonymkode: b251a...62e Er undervektig og vil ikke gå mer ned. Anonymkode: eb3c8...1a3
Pringle Skrevet 24. januar 2018 #10 Skrevet 24. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lite matlyst, av flere grunner. (Depresjon, mistrivsel i kollektivet og dermed også hjemlengsel etc.). Mangler ikke penger og som regel heller ikke tid (med unntak av eksamensperiodene). Men motivasjon og lyst er manglende. Er mye sliten, og når vi ikke engang har oppvaskmaskin frister det lite å lage mat (mtp. all oppvasken) når man allerede er kjempesliten. Er undervektig og vil ikke gå mer ned. Anonymkode: eb3c8...1a3 Da hadde jeg jammen spist mer ute, om ikke depresjonen gjør det vanskelig. Jeg har sympati med oppvasksituasjonen (jeg hater å vaske opp, oppvaskmaskinen redder meg). Tenk mat som ikke genererer oppvask, feks frukt som epler, pærer, klementiner, druer. Ellers kan jeg bare foreslå større porsjoner av alt, og hiv på med smør og oljer og nøtter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå