AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #1 Skrevet 24. januar 2018 Når jeg leser på kvinneguiden, kan det virke som om personene som skriver her erfarer at det er mer stas og en får mer status av å få et jentebarn enn en gutt. Da tenker jeg ikke på at foreldre skriver det, men at det åpenbart blir sett på som bedre. Samtidig stemmer de fleste på feministiske partier, som på de fleste punkt arbeider for å gjøre stillingen til kvinner bedre på menns bekostning. Selv om kvinner allerede har bedre liv i gjennomsnitt og det kan bli betegnet som umoralsk å drive med slikt. Det skal heller ikke legges under teppe at folk er mye mer empatiske og snille med jenter. Selv lærere gir jo jenter bedre karakterer for dårligere arbeid. De fleste kvinner kan jo regne med fullt av fordeler i livet, fra å gjøre null og niks. Hvorfor er så mange nordmenn så psykopatiske når det kommer til kjønn, tipper det er kvinnene som er verst. Hva er årsaken til dette? Anonymkode: fd742...4cf 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #2 Skrevet 24. januar 2018 Du henger jo tross alt på Kvinneguiden da! Kvinner er viktigst, hele tiden... Anonymkode: aa424...8c3 1
funginger Skrevet 24. januar 2018 #3 Skrevet 24. januar 2018 Kanskje du burde flytte til et land med mer tradisjonelle kjønnsroller? 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #4 Skrevet 24. januar 2018 Akkurat nå, funginger skrev: Kanskje du burde flytte til et land med mer tradisjonelle kjønnsroller? Jeg bryr meg ikke om tradisjonelle kjønnsroller, men at den norske stat og den norske folk totalt mangler gangsyn når det kommer til likestilling. Anonymkode: fd742...4cf 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #5 Skrevet 24. januar 2018 Det er ikke bare i Norge hvor det er slik, Det er den amerikanske liberalismen fra 1960-tallet som har hjernevasket hele den vestlige verden. Anonymkode: 32696...426 1
funginger Skrevet 24. januar 2018 #6 Skrevet 24. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bryr meg ikke om tradisjonelle kjønnsroller, men at den norske stat og den norske folk totalt mangler gangsyn når det kommer til likestilling. Anonymkode: fd742...4cf Og hva er løsningen mener du? 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #7 Skrevet 24. januar 2018 1 minutt siden, funginger skrev: Og hva er løsningen mener du? At AP, SV, SP, Rødt, KrF og Venstre blir byttet ut. Anonymkode: fd742...4cf
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #8 Skrevet 24. januar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bare i Norge hvor det er slik, Det er den amerikanske liberalismen fra 1960-tallet som har hjernevasket hele den vestlige verden. Anonymkode: 32696...426 I alle fall en god del av dem, men heldigvis ikke alle. Anonymkode: fd742...4cf
funginger Skrevet 24. januar 2018 #9 Skrevet 24. januar 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: At AP, SV, SP, Rødt, KrF og Venstre blir byttet ut. Anonymkode: fd742...4cf Har du en realistisk løsning? 1
Svartfugl Skrevet 24. januar 2018 #10 Skrevet 24. januar 2018 Hvorfor starte diskusjoner med "Hvorfor er "generalisert mengde/gruppe" slik" som om påstanden som ligger i hvorfor-spørsmålet er et faktum? Det lurer jeg på. Blir det automatisk sant, hvis jeg starter med "hvorfor"? Hvorfor er alle katter sosiopater? Hvorfor er alle forsikringsmedarbeidere sengevætere? 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #11 Skrevet 24. januar 2018 13 minutter siden, funginger skrev: Har du en realistisk løsning? At folk endrer stemmevaner, slik at disse partiene må endre politikk. Det er i alle fall den eneste løsningen. I tillegg kan det lønne seg å ikke lese aviser som støtter denne formen for likestillingspolitikk. Anonymkode: fd742...4cf
Chiyo Skrevet 24. januar 2018 #12 Skrevet 24. januar 2018 2 minutter siden, Svartfugl skrev: Hvorfor starte diskusjoner med "Hvorfor er "generalisert mengde/gruppe" slik" som om påstanden som ligger i hvorfor-spørsmålet er et faktum? Det lurer jeg på. Blir det automatisk sant, hvis jeg starter med "hvorfor"? Hvorfor er alle katter sosiopater? Hvorfor er alle forsikringsmedarbeidere sengevætere? TS tilhører nok KGs anti-kvinne- og anti-feministiske bande som har som sitt mål å generalisere alle kvinner i håp om at resten av verden vil dele deres syn om at kvinner er mindreverdige. Jaja... de gir ikke opp. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #13 Skrevet 24. januar 2018 5 minutter siden, Svartfugl skrev: Hvorfor starte diskusjoner med "Hvorfor er "generalisert mengde/gruppe" slik" som om påstanden som ligger i hvorfor-spørsmålet er et faktum? Det lurer jeg på. Blir det automatisk sant, hvis jeg starter med "hvorfor"? Hvorfor er alle katter sosiopater? Hvorfor er alle forsikringsmedarbeidere sengevætere? Fordi det jeg skriver er en selvfølge. Anonymkode: fd742...4cf
pewdiepie Skrevet 24. januar 2018 #14 Skrevet 24. januar 2018 36 minutter siden, funginger skrev: Kanskje du burde flytte til et land med mer tradisjonelle kjønnsroller? ja det er vell også faktisk mye bedre, bedre for samfunnet og stemmer mer med vår egen biologi
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #15 Skrevet 24. januar 2018 1 minutt siden, Chiyo skrev: TS tilhører nok KGs anti-kvinne- og anti-feministiske bande som har som sitt mål å generalisere alle kvinner i håp om at resten av verden vil dele deres syn om at kvinner er mindreverdige. Jaja... de gir ikke opp. Det jeg klager på er en likestillingspolitikk som kan betegnes som ekstremt umoralsk. Anonymkode: fd742...4cf
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #16 Skrevet 24. januar 2018 Kvinner tenker ofte at det er lettere for dem å håndtere jentebarn, enn guttebarn, fordi det er hjemmebane. På samme måte som du ts, antagelig tenker at en sønn blir peace of cake i forhold til en jente (antar du er mann) Men det betyr jo ikke at man ikke er like glad i alle barna sine. Anonymkode: 17d9e...24e
Gjest Axl Rose Skrevet 24. januar 2018 #17 Skrevet 24. januar 2018 Gjør som meg. Ignorer de eller ert de litt
Chiyo Skrevet 24. januar 2018 #18 Skrevet 24. januar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg klager på er en likestillingspolitikk som kan betegnes som ekstremt umoralsk. Anonymkode: fd742...4cf Med å beskylde befolkningen for å gjøre ting de ikke gjør? Jeg kjenner ingen som favoriserer kjønn på baby, med unntak av min onkel som tok seg en ekstra drink når han fant ut av barnebarnet hans kom til å bli en gutt. Jeg skjønner heller ikke hva du mener med feministpartier. Det virker heller at du liker å spille offer, noe du ikke er. 3
WubWub Skrevet 24. januar 2018 #19 Skrevet 24. januar 2018 Fremtiden tilhører kvinner - av den grunn ønsker jeg meg primært døtre. Hadde jo vært glad om jeg fikk sønner også men som sagt så ville jeg valgt døtre om jeg hadde en valgmulighet her. Studier viser også at fedre knytter seg mer til døtrene sine enn sønner så det er jo et logisk og pragmatisk ønske fra mine side dette her.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #20 Skrevet 24. januar 2018 Ut i fra alt kvinner påstår å måtte gå igjennom i løpet av livet - utpreget trakassering, seksuell trakassering, forulemping, diskriminert osv osv. Så er vel det siste man ønsker en datter. For da må man gå rundt og være beskymret hele tiden. Mye bedre med en sønn. Anonymkode: 6c727...088
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå