Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en utrolig flink foreleser som har hjulpet meg en del ekstra, og har lyst til å gi en gave for å vise at det blir satt pris på. Er det innafor å gi en gave? Kan man gi anonymt?

Anonymkode: d3cb1...867

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, bare ikke gi noe av større verdi.

Anonymkode: 7df1e...3b8

• Liker 1
Skrevet

Ja det er jo greit. Gi noe symbolsk, som ikke altfor dyrt. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja så klart. Som ovenfor nevnte, ikke gi noe symbolsk. Jeg og min venn ga vår lærer etter praksisen en pakke med mørk sjokolade og en liten kort der vi skrev vi satt pris på hans hjelp.

Endret av kimchi wasabi
Skrevet

Altså, er det noe av større verdi, så skal vedkommende ikke ta imot gaven da det kan regnes som korrupsjon samt at det kan tenkes at foreleseren kan gi deg fordeler i en sammenheng. (Fordi det var en fin gave.)

Så, gi noe av ikke særlig verdi. Eksempelvis blomster tror jeg fungerer uten at jeg kan forsikre meg.

Skrevet

Det syntes jeg varierer svært med situasjonen. I noen tilfeller er det helt upassende, mens i andre er det bare hyggelig. 

Noen setter pris på det, mens andre velger å ikke ta imot. Husker en foreleser som ikke ville ta imot en gave av en medstudent en gang fordi han følte det var upassende. 

Anonymkode: ff16d...8b9

Skrevet

Tusen takk for svar :)

I hvilke situasjoner er det upassende? Setter pris på eksempler da jeg ikke ønsker å gjøre foreleser ukomfortabel.

Det jeg tenkte å gjøre var å kjøpe en gave (det er en litt morsom fagrelatert ting, som overhodet ikke er drøy, seksuell eller kan misforstås eller gjøre vedkommende flau) og så få gitt den anonymt via kontoret på skolen, evt med en lappe hvor det står noe hyggelig.

Denne foreleseren har åpnet en del dører for meg og gitt meg troen på meg selv, noe som for meg betyr utrolig mye. Skal ikke ha foreleseren i flere emner, som sensor(så vidt jeg vet, der er vi uansett anonyme) eller som veileder.

Skrevet

Syns det høres ut som en hyggelig og helt akseptabel gest. Hvorfor kan du ikke gi den til han personlig? 

• Liker 1
Skrevet
Just now, bobleplast_ said:

Syns det høres ut som en hyggelig og helt akseptabel gest. Hvorfor kan du ikke gi den til han personlig? 

Tenker det kanskje kan være ubehaglig/uønsket oppmerksomhet og så kommer jeg til å begynne å grine om vedkommende ikke vil/kan ta imot, for da tenker jeg at jeg bare har gjort noe dumt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...