AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #1 Skrevet 24. januar 2018 Har noen vært i Fuengirola før? Jeg og ei venninne vurderer å dra hit, men vi lurer på hva man kan finne på her? Har hørt noe om en båt over til Marokko, er det verdt det? Eller er det andre interessante ting å finne på? Steder å gå tur, utsiktspunkter, kultur, god mat, morsomme aktiviteter og sånt? Anonymkode: e99d3...e1a
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #2 Skrevet 25. januar 2018 Fuengirola er ikke en stor by, så det er ikke den mest interessant byen å utforske. Men heldigvis så er det mange andre små koselige byer i området, og ellers i regionen, så det er definitivt et område som er verd å besøke og utforske. Andalucía er enormt rik på kultur, og er en drøm å dra på utflukter i. Det finnes et par gode restauranter i byen, litt avhengig av hva slags mat man foretrekker. Men Estilo Campo, en argentinsk grillrestaurant, er blant de beste på biff. Munchies er kanskje den beste på burgere og spareribs. Restaurante Palangreros er bra på spansk mat. Den beste nattmaten finner du på Taco Nacho. Fra Fuengirola kan dere også ta tog til Torremolinos om dere vil ha fabelaktig sushi, på Tiki nede ved stranden. Anbefaler å bestille bord i forkant. Mellom Fuengirola og Torremolinos ligger Benalmádena, hvor det finnes mange koselige steder nede på havnen Puerto Marina, eller oppe i Benalmádena Pueblo. I Fuengirola så finnes det en dyrehage, vannpark, lang strand som går fra start til ende i byen, en moské, teater, et gammelt maurerslott, kjøpesenter, escape room, markedsplass. Toget går tre ganger i timen fra Fuengirola til Málaga fra morgen til midnatt omtrent, og stopper blant annet i Torremolinos og Benalmádena, samt ved Plaza Mayor som er et stort kjøpesenter ved flyplassen og Ikea. Transport fra flyplassen er derfor lettest med toget, som koster omtrent €2,50 hver vei. En taxitur vil koste omtrent €40. I Benalmádena har de en stor og vakker park med yrende dyreliv, et slott/monument til ære for Columbus, Sommerfuglpark, Málaga, som er Picasso sin fødeby, er en av mine absolutt største favorittbyer, med gamlebyen som høydepunktet. Der finner man et maurerslott med en fabelaktig utsikt utover byen, Picasso-museet, Bilmuseet, teater, katedralen, Carmen Thyssen-museet, bydelene Malagueta og Pedregalejo og et nylig oppusset havneområde som har blitt fabelaktig. Fra Málaga kan man ta høyhastighetstog videre rundt i landet, blant annet til Madrid, Cádiz, Sevilla, Córdoba og Granada, hvorav de fire sistnevnte er de siste i kvintetten av gamle nydelige byer i Andalucía som er verd å besøke. Litt nærmere Fuengirola ligger også Mijas Pueblo, Antequera, Ronda, Nerja, Marbella, Benahavis, Caminito del Rey, Estepona, Puerto Banús, Gibraltar, Tarifa, Setenil de las Bodegas, Istán, Ojén, El Chorro og Cómpeta. Båt til Marokko kan dere ta fra Algeciras eller Tarifa, som ligger nede ved Gibraltar, rundt 12-15 mil unna. Der går det mange daglige avganger til blant annet Tangier, hvor filmen The Bourne Ultimatum ble innspilt. Derfra kan man ta tog og utforske andre byer, som Fes, Casablanca, Rabat, Agadir eller Marrakech. Velkommen skal dere være! Anonymkode: 372cb...e47 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 Oi, tusen takk for svar! Et bedre svar enn jeg noen sinne hadde håpet på. Da ble jeg en del klokere, og kan planlegge noen kjekke utflukter 😁 TS Anonymkode: e99d3...e1a 1
MammaFiera Skrevet 25. januar 2018 #4 Skrevet 25. januar 2018 (endret) Mye bra tips fra tidligere innlegg. Vil også tipse om å ta en tur til Miramar å shoppe litt - de har mye merker og butikker hvor du kan få MYE for rimeligere penger. Primark , uki (bra billig sminke) og masse mer:) Er forresten en utroooolig god fiske restaurant i nabobyen 5 min med taxi som er helt nede med strandkanten:):) Ta en tur til Marbella også, og kansje puerto benus og se flotte biler og annen luksus, Window shopping fra alle de dyre merke butikkene;) Er forøvig noen knall bra cocktail barer/klubber der også, blandt annet den som er som en båt på land hvor du får heeeeelt spesielle cocktails:):) Endret 25. januar 2018 av MammaFiera
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #5 Skrevet 26. januar 2018 Takk for svar, nå ble jeg enda litt klokere. Skal definitivt innom Miramar, og en tur innom Marbella. TS Anonymkode: e99d3...e1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå