Gå til innhold

Helt ærlig, hvor mange av dere tror at Norge vil bli et muslimsk land?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og evt når? :P 

Anonymkode: ee8c6...647

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når er vanskelig å si. Antageligvis ikke i min levetid. Jeg håper ikke det skjer, og jeg tror folket kommer til å gjøre opprør mot politikerne om ikke veldig lenge. Brexit, Polen og Ungarns holdninger, valget i Østerrike osv. viser at folket har begynt å våkne, la oss bare håpe det ikke er for sent. Norge kjører en relativt stram politikk foreløpig, men ikke stram nok!

Og jeg lurer på hvor lenge land som Polen, Ungarn og Norge skal klare å stå imot når resten av Europa er tatt over og ødelagt a muslimer og andre fra ikke-vestlige land.

Anonymkode: fa708...6ac

• Liker 5
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Når er vanskelig å si. Antageligvis ikke i min levetid. Jeg håper ikke det skjer, og jeg tror folket kommer til å gjøre opprør mot politikerne om ikke veldig lenge. Brexit, Polen og Ungarns holdninger, valget i Østerrike osv. viser at folket har begynt å våkne, la oss bare håpe det ikke er for sent. Norge kjører en relativt stram politikk foreløpig, men ikke stram nok!

Og jeg lurer på hvor lenge land som Polen, Ungarn og Norge skal klare å stå imot når resten av Europa er tatt over og ødelagt a muslimer og andre fra ikke-vestlige land.

Det underlige er at det er de pittesmå landene i Europa som prøver å gjøre en motstand. Mens land som Tyskland og Frankrike durer fremmover. Storbritannia ønsket Brexit, men det som skjer er at det blir vanskeligere å immigrere fra andre europeiske land til Storbritannia. Samtidig skal de gjøre det lettere å få visa fra ikke-vestlige land. 

Og så er det andre store land som Italia og Spania. De er nærmest folkevandringen og har stor lovlig og ulovlig innvandring. 

Som du sier, når de store europeiske landene (pluss land som Sverige), er blitt endret. Kommer det uansett til de små landene også.

Anonymkode: aba0b...b4f

• Liker 1
Skrevet

Norge blir nok aldri helt muslimsk. Men islam vil få såpass sterkt fotfeste i Norge at religionen vil ha betydning for verdier og normer i samfunnet.

https://www.dagbladet.no/magasinet/jeg-skulle-onske-jeg-var-jomfru-men-det-er-for-sent-na/66159582

En smakebit på hva islam kommer til å bidra med. Og jo sterkere islam blir i Norge desto flere slike eksempler vil vi se på flere og flere samfunnsområder.

Anonymkode: 75aa5...71b

• Liker 4
Skrevet

Frykter at det kan skje, Norge er litt for flik til å tilrettelegge for alle andre, enn om det betyr at vi skyver våre tradisjoner bort.

ex: jobben kunne ikke kalle julebord for julebord, men var nøtt til å kalle det årsfest pga. ansatte av annen etnisitet :dry:

Anonymkode: a4c80...9e2

• Liker 3
Skrevet

Tror ikke at Norge blir et muslimsk land. Er ikke redd for det. Vet om noen få som er det men tror ikke det er mange som er redd det. 

Anonymkode: 4e311...f6a

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Snart er islam en så stor del av Norge at ingen skoler blir bygget uten et bønnerøm. Bønnerom blir en like naturlig del av et offentlig bygg som toaletter.

Foreløpig er islam ikke sterk nok.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/skole-og-utdanning/skolebyraaden-i-oslo-stoppet-boennerom/a/10046426/

Men det kommer.

Nei det tror jeg ikke noe på. Spesiell sammenligning du har. Hæ? :P 

Skrevet

Problemet er ikke religion, men i hvilken grad. Hva gjør det om alle blir muslimer så lenge vi er tolerante, rause, ikke har fordommer, aksepterer hverandre, har likestilling og menneskerettigheter? 

Nei til fundamentalisme. Uansett. 

Anonymkode: c8c4b...800

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snart er islam en så stor del av Norge at ingen skoler blir bygget uten et bønnerøm. Bønnerom blir en like naturlig del av et offentlig bygg som toaletter.

Foreløpig er islam ikke sterk nok.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/skole-og-utdanning/skolebyraaden-i-oslo-stoppet-boennerom/a/10046426/

Men det kommer.

Du! Du kunne brukt en annen sammenligning. F.eks bruk heller sammenligningen med bønnerom med rom eller en sal. Ikke toaletter. Det er ganske frekt altså! Skal folk sammenligne kristendommen med dasspapir? Hadde nok følt deg litt støtt da! 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du! Du kunne brukt en annen sammenligning. F.eks bruk heller sammenligningen med bønnerom med rom eller en sal. Ikke toaletter. Det er ganske frekt altså! Skal folk sammenligne kristendommen med dasspapir? Hadde nok følt deg litt støtt da! 

Poenget var jo ikke å sammenligne bønnerom med et toalett da. Det var å få frem hvor vanlig det var/er/kommer til å bli. Det bygges ingen bygg uten toaletter, det sier seg selv. Etter hvert vil det bli slik at "det bygges ikke et offentlig bygg uten et bønnerom, det sier seg selv". 

• Liker 3
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har Koranen, Bibelen og dasspapir til felles? 

Det er papir. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget var jo ikke å sammenligne bønnerom med et toalett da. Det var å få frem hvor vanlig det var/er/kommer til å bli. Det bygges ingen bygg uten toaletter, det sier seg selv. Etter hvert vil det bli slik at "det bygges ikke et offentlig bygg uten et bønnerom, det sier seg selv". 

Du vet tydeligvis hva du prater om så du vet vel best. Men nei, tror ikke at Norge blir et muslimsk land.  

Skrevet
Akkurat nå, Guile skrev:

Hva har Koranen, Bibelen og dasspapir til felles? 

Det er papir. 

Ja? Men disse papirene er hellige. Både kristne og muslimske. 

Skrevet

Hellige for noen. Verdiløse for andre. 

On topic, Norge blir aldri "muslimsk". 

Skrevet

Kall meg naiv men tror ikke det skjer. Er det ikke bare cirka 8-12% av populasjonen som er av minoritetsbakgrunn?

Anonymkode: d8b1b...09d

Skrevet

Ja :klo:

Anonymkode: 24662...b0f

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Problemet er ikke religion, men i hvilken grad. Hva gjør det om alle blir muslimer så lenge vi er tolerante, rause, ikke har fordommer, aksepterer hverandre, har likestilling og menneskerettigheter?

Siden ikke det finnes et eneste land med muslimsk majoritet som følger de verdiene så er nok ikke religion helt ubetydelig.

Anonymkode: e9327...7a1

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kall meg naiv men tror ikke det skjer. Er det ikke bare cirka 8-12% av populasjonen som er av minoritetsbakgrunn?

Anonymkode: d8b1b...09d

Det er 17-18% som har innvandrerbakgrunn (innvandret selv eller har foreldre som har innvandret), men det er bare 4-5% som er muslimer. På den andre siden er det muslimer som i størst grad kommer uansett økonomiske utsikter, og de får flere barn enn etnisk norske, så det tallet vil ikke slutte å stige i overskuelig framtid.

Anonymkode: e9327...7a1

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei til fundamentalisme. Uansett. 

Anonymkode: c8c4b...800

Ja hva gjør vel det, raushet og likestilling er jo tross alt Islams kjennetegn. Når man svever rundt på en rosa sky av sukkerspinn er ikke realisme den fremste egenskapen man har kanskje? 

Jeg vil si det er sannsynlig såpass mange muslimer får innpass i Norge at demokratiet blir veien til muslimsk flertall en vakker dag. Det finnes nok av blåøyde nordmenn som bidrar på veien og ikke ser hva som er i ferd med å skje før det er for sent.

Anonymkode: 74e82...c18

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...