Gjest Spørsmålstegn? Skrevet 8. februar 2005 #1 Skrevet 8. februar 2005 Jeg lurer på noe. Jeg fortalte psykologen min at jeg noen ganger presset meg til å gå tur om natta. Slik at ingen mennesker så meg. Og at jeg gikk veldig fort. Da sa hun at jeg ikke burde gå fort fordi da får jeg mere angst? Stemmer dette? Kan ikke jeg heller løpe da? Fordi da får jeg kanskje enda mere angst? Så da prøvde jeg å gå sakte på tur, men merket ikke noe forskjell? Er dette vanlig? Skal jeg alltid gå sagte pga. angsten?
CeeCee Skrevet 8. februar 2005 #2 Skrevet 8. februar 2005 Er dette seriøst??? Hvis det er seriøst: Din psykolog trodde vel at du mente du gikk fort fordi du var var redd/ fikk angst og ville skynde deg hjem, og dermed at du lot angsten ta overhånd ved å skynde deg tilbake til tryggheten. Hun/han mente vel at dersom angsten får deg til å skynde deg skal du kontrollere angsten/ ta makt over situasjonen ved å tvinge deg til å gå saktere. Dersom du lar angsten ta overhånd og du derfor skynder deg, har du "tapt" overfor angsten, Angsten har vunnet og du vil da få mer angst. Hilsen CeeCee
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå