Gå til innhold

Kva brukar du pengane dine på, du som har barn?

Anbefalte innlegg

Gjest Seleena
Skrevet

Kva bruker du pengane dine på. Sånn etter skatt, rekningar og etter barna har fått sitt kvar månad?

Sparar du dei?

Reiser?

Hudpleie?

Veldedighet?

Lurer på kva gjennomsnittskvinna i Norge gjer med sine pengar eg :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hvilke penger?? Er det virkelig noe igjen?? De har ikke jeg sett noe til! :roll::hoho:

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg kunne bruke 5000-6000 på meg selv... Men det kan jeg ikke...

Er det noen her som har så mye?

Gjest Seleena
Skrevet
Jeg skulle ønske jeg kunne bruke 5000-6000 på meg selv... Men det kan jeg ikke...

Er det noen her som har så mye?

Det er nettopp det eg lurer på ;)

Får du brukt noko på deg sjølv i det heile??

Gjest Anonymous
Skrevet

Penger bare til meg hva er det

Det er lenge siden jeg har hatt penger som jeg kun kunne bruke på meg selv, mener å huske at det var før jeg fikk barn og det er 10 år siden.

Det er nok litt noe man velger også for når jeg skal handle noe til meg f.eks. klær ender jeg alltid opp med noe til barna istedenfor.

Skrevet

Jeg har en drøm som vel koste 5000-6000 i mnd. Prøver å finne rom for det i budsjettet mitt, men klarer ikke å finne mer enn 4000.

Skrevet

Penger til overs???? :-?

Da jeg var tenåring fikk jeg ukepenger samt vasket for min bestefar og hadde da tilsammen 500,- i uka til tull søl.... Skulle ønske jeg hadde det nå.....

Skrevet

Kjøper klær, sko og andre "personlige" ting (kosmetikk, hudpleie, frisør, treningskort osv). Spiser ute, går på kino o.l., tar særdeles unødvendige turer til f.eks Ikea og sparer endel. Ikke sånn aktiv bestemt sparing, men bruker ikke alt opp hver mnd.

Og mye annet, men dette er vel de mest "vanlige" tingene som gjentar seg stort sett hver mnd.

Skrevet

Jeg sier som de andre her; Hvilke penger?

Saken er at hadde jeg hatt flere penger til rådighet så hadde en god del av de også gått til ungene.

Jeg unner meg en skikkelig frisør og en flaske vin sånn i ny og ne. En sjelden gang en konsert eller å spise på restaurant. Og så må jeg ikke glemme min store svakhet; bøker. Drømmer om å ta med ungene på en skikkelig ferie for det har vi knapt opplevd sammen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes det er rart at så mange sier at de aldri har penger til overs. Mener dere at dere aldri har råd til f.eks å gå på kino, kjøpe take-away, medlemskap på helsestudio, ta en øl, gå på kafè eller spise ute? Eller er dere blakke på slutten av mnd pga at dere egentlig bruker mye penger på dette? Det går utrolig mye penger på slikt, snakker av erfaring ;)

Skrevet

Det er ikke alle som har råd til de tingene nei.

Ingen penger til overs her heller, skulle ønske de pengene som kom inn ihvertfall varte og rakk til neste lønning.

Skrevet
Synes det er rart at så mange sier at de aldri har penger til overs. Mener dere at dere aldri har råd til f.eks å gå på kino' date=' kjøpe take-away, medlemskap på helsestudio, ta en øl, gå på kafè eller spise ute? Eller er dere blakke på slutten av mnd pga at dere egentlig bruker mye penger på dette? Det går utrolig mye penger på slikt, snakker av erfaring ;)[/quote']

Nei, det er ikke rart. Vi har 3 barn og alle penger går med i det store sluket. Vi har nesten aldri råd til å gå på kino, kjøpe take-away, gå på kafe eller spise ute. Dette er ting vi gjør ytterst sjelden nettopp pga økonomien.

Og vi bruker ikke mye penger på det fra før av heller.

Alle penger som tikker inn på kontoen går rett ut igjen i bleier, regninger, bursdager, mat, regninger........u name it.

Gjest porselen
Skrevet

Jeg har tre barn og det går en del penger til de, klær, sko, utstyr til de forskjellige årstider, bursdager (både egne og til andre), kino osv.

Men jeg sparer også noen kroner hver måned, og av og til unner jeg meg klær til meg selv, men det skjer jo ikke så ofte som da jeg var alene. Er sjelden ute og spiser, men det kan jo hende innimellom. Er på McDonalds med barna av og til men regner ikke det som å gå ut og spise.

Det går jo en del penger til unødvendig tull, når jeg eller mannen er på butikken så hender det jo at det blir kjøpt noe bare fordi vi har lyst på det, ikke fordi vi trenger det.

Jeg har det egentlig bra synes jeg, selv om mannen min og jeg ikke har de høyeste lønninger i verden akkurat. Det er ikke så mye penger igjen en uke før lønn, men da har jeg allerede spart noen kroner som får stå i fred på kontoen.

Skrevet

Jeg må også spørre Hvilke penger til overs.

Her i gården er vi sjelden på restrant og kino etter at veslemor ble født.

Jeg unner meg en hårklipp,og ett nytt klesplagg en sjelden gang.Ellers er det ikke mye igjen av pengene.

Jeg føler de ikke strekker til.

Koldbruna

Skrevet

Etter mange år med stram økonomi har det endelig løsna her hos meg! :) Bruker penger på alt barna trenger selvfølgelig (og sikkert litt til.... :oops: ), medlemsskap på SATS, fadderbarn i Bangladesh, nye støpenegler hver måned, frisør med klipp og farging hver 6 uke, kino, restaurantbesøk, god mat og vin! :)

Jeg reiser også på ferie med barna hvert år, som oftest en tur Påske og sommerferie, til Syden ca. annethvert år (annenhver sommer drar de med pappaen og hans nye fanilie). Kjæresten og jeg har som oftest også en eller to langhelger i året til hovedsteder i Europa, + en uke i Frankrike e.l.

Jeg føler meg utrolig heldig som har muligheten til dette, og tro meg, det har vært mange tunge år økonomisk før jeg kom dit jeg er i dag! :wink: Et evig kjas og mas med hvordan man skulle klare å betale regninger hver måned etc.... :roll:

Til dere som sliter; husk at ting stort sett endrer seg til det bedre! Man betaler ned på gjeld, barna vokser til og man sparer barnehageutgifter, og før man vet ordet av det har man mer igjen å kose seg for etter at regninger og faste utgifter er betalt! Ikke mist håpet! :blomst:

Skrevet

Vi sparer litt, unner oss en tur på resturant 1 gang i mnd alle 3, vi bader 1 gang i uka og så blir det noen klar i ny og ned. Ferier blir det lite av, men vi er relativt ofte på Østlandet, så reist bort gjør vi ihvertfall :wink:

I grunnen har vi det ganske bra, og nå er bleiebudsjettet kraftig redusert, og forhåpentligvis borte snart. Og da blir det sparing til ferie neste år, eller kanskje et hus på sikt?

Gjest Hilde K S
Skrevet

Pengene går til medlemsskap på SATS, bøker, klær, musikk, ut og spise, litt hudpleie og sånt dill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...