AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #1 Skrevet 24. januar 2018 Noen her som har tatt en LL.M i Storbritannia? Jeg går bare 1. avdeling, og utveksling er ikke mulig før på 5., men jeg har allerede begynt å tenke på det. Det som gjør at jeg er usikker er rett og slett det å skulle skrive masteroppgave på engelsk. Jeg er relativt god i engelsk, men det er liksom et lite trinn fra det til å skulle skrive en hel masteroppgave. Nå leste jeg nettopp et reisebrev fra ei som hadde tatt en LL.M ved University of Swansea, og det de måtte gjøre var å skrive to "masteroppgaver" på 10.000 ord hver. De fikk ikke velge fritt, men kunne velge fra en del oppgaver som universitetet hadde lagt frem. Det jeg lurer på da er om noen har erfaring med dette, og vet om en slik masteroppgave fungerer på samme måte som en standard oppgave i Norge gjør? Jeg kan selvsagt spørre den ansvarlige ved universitetet her om dette, men jeg føler at det ikke passer seg helt enda, da det er et par år til jeg kan dra. Derfor hadde det vært fint å høre andres erfaringer. Anonymkode: 5a174...d57
solmåneogstjerner Skrevet 24. januar 2018 #2 Skrevet 24. januar 2018 Har ikke erfaring med akkurat det studiet, men har tatt en mastergrad på engelsk. Det er helt utrolig hvor godt man lærer språket gjennom studiet. Det kommer til å gå kjempefint. Hvis ikke du har noen som kan gjøre korrektur/språkvask, kan du kjøpe det før et par tusen NOK. Ikke tvil!
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 På 24.1.2018 den 15.53, solmåneogstjerner skrev: Har ikke erfaring med akkurat det studiet, men har tatt en mastergrad på engelsk. Det er helt utrolig hvor godt man lærer språket gjennom studiet. Det kommer til å gå kjempefint. Hvis ikke du har noen som kan gjøre korrektur/språkvask, kan du kjøpe det før et par tusen NOK. Ikke tvil! Takk. Det eneste kravet for å dra dit på utveksling er karakteren 4 i engelsk fra vgs, og det har jeg jo, men samtidig føler jeg at ikke det er nok. Likevel kommer det nok, som du sier, fort når man prater, leser og skriver engelsk gjennom hele oppholdet. Anonymkode: 5a174...d57
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #4 Skrevet 25. januar 2018 Jeg har LL.M. fra et engelskspråklig land. Anbefaler deg å sende en e-post til en norsk student som tidligere har tatt LL.M. der du ønsker å gå. Hvor vanskelig det er å skrive masteroppgaven som LL.M.-student varierer noe enormt. Noen steder er det vanskelig, men andre steder er det null problem. Masteroppgaven jeg skrev var skamdårlig sett fra et norsk perspektiv, men fikk A på den av vertsuniversitetet mitt. De andre jeg gikk med fikk også veldig gode karakterer. Selv om en selvfølgelig blir flinkere i engelsk i løpet av studieåret, så var det likevel en god del av medstudentene mine som jeg vil si ikke var særlig flinke. En blir ikke så mye flinkere i løpet av et år. Men det gikk helt fint med alle sammen uansett. Anonymkode: 41e34...4cc
solmåneogstjerner Skrevet 25. januar 2018 #5 Skrevet 25. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk. Det eneste kravet for å dra dit på utveksling er karakteren 4 i engelsk fra vgs, og det har jeg jo, men samtidig føler jeg at ikke det er nok. Likevel kommer det nok, som du sier, fort når man prater, leser og skriver engelsk gjennom hele oppholdet. Anonymkode: 5a174...d57 Lurer på om jeg misforsto litt.. hvor lenge skal du være der før du skriver oppgaven? Det kan jo være lurt å begynne å øve litt da. Den beste måten er å ta kurs som går på engelsk. Hvis ikke det finnes mulighet til det i programmet ditt, kan du evt ta enkeltemner fra andre fagretninger. F eks økonomi? Det kunne kanskje gi deg er konkurransefortrinn når du skal søke jobb også?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #6 Skrevet 25. januar 2018 2 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Lurer på om jeg misforsto litt.. hvor lenge skal du være der før du skriver oppgaven? Det kan jo være lurt å begynne å øve litt da. Den beste måten er å ta kurs som går på engelsk. Hvis ikke det finnes mulighet til det i programmet ditt, kan du evt ta enkeltemner fra andre fagretninger. F eks økonomi? Det kunne kanskje gi deg er konkurransefortrinn når du skal søke jobb også? Et år er det vel, 3 semester. Er to semester med undervisning og fag før man i det siste skriver oppgave. Anonymkode: 5a174...d57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå