Gå til innhold

Tips og råd når det kommer til flytting :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

...

Anonymkode: 9076e...a95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pakk alt i banankasser (unntagen klær selvfølgelig) Det gjør det så mye lettere å bære kassene, da alle er like, og det blir ikke overvekt som i stor kasse der 2 personer må bære sammen. Lette å stable osv osv. Gode håndtak og ordentlig kvalitet. Du må nok legge litt arbeid i det og rundt på flere butikker før du har nok kasser til å pakke flyttelasset, men det er vel verdt det :) 

Anonymkode: f0892...c90

• Liker 1
Skrevet

Skriv utenpå alle eskene hva som er i (kjeler, tallerkner, bøker osv) da kan du bære eskene inn på riktig rom med en gang. 

Klær osv har du bare i søppelsekker. Pene klær (bunad, kjoler som lett rynkes osv) pakker du i kofferter om du har. 

Ha en bag med alt du behøver i noen dager (et par håndklær, toalettsaker, rene klær) slik at du slipper å gjennomsøke alle esker på utkikk etter tannkremen. 

Anonymkode: f73ac...f50

Skrevet

Begynn tidlig, med skuffer, skap og boder. Det tar lengre tid enn man trur. Bruk også denne tiden til å rydde og kaste, blir det travelt stuer man raskt alt opp i eska, og må pakke opp igjen rotet. Som igjen blir dyttet inn i nærmeste skap da man ikke har tid til å tenke på det de frøste dagene etter flytting heller... 

Gode esker får du på IKEA eller Biltema, og store sekker for klær, pledd, puter og så videre. Tips om god markering har du allerede fått - men om du bruker profesjonelle skriv KJØKKEN, STUE etc.  Og sikre at du står i døra og peker etterhvert som tingene blir bært inn. Ellers finner du likevel tallerknene  og kjøkkeneskene på soverommet. 

Vi markerte mange esker med bod eller garasje. Det er så mye som skal på plass i begynnelsen, så vi begrenset hva som kom inn i huset i første omgang, og tok heller resten etterhvert da vi hadde bodd oss litt inn og så hvordan vi ville fylle skapene og bodene. Samtidig sikret vi at vi først brukte tiden til å få klesskapet på plass, kjøkkenet på plass etc. Så kom vaskerommet, gjesterommet, kontoret etc etterhvert. Men dette gjelder nok helst når man flytter inn i en stor enebolig. 

Pinterest - søk moving. Mange smarte løsninger. 

Anonymkode: fda1f...022

Skrevet
På 24.1.2018 den 16.27, AnonymBruker skrev:

Pakk alt i banankasser (unntagen klær selvfølgelig) Det gjør det så mye lettere å bære kassene, da alle er like, og det blir ikke overvekt som i stor kasse der 2 personer må bære sammen. Lette å stable osv osv. Gode håndtak og ordentlig kvalitet. Du må nok legge litt arbeid i det og rundt på flere butikker før du har nok kasser til å pakke flyttelasset, men det er vel verdt det :) 

Anonymkode: f0892...c90

Hvorfor ikke klær i banankasser? Har selv tenkt å begynne tidlig med nedpakking av bøker,bilder, fotoalbum osv. For å "lette" kassene tenkte jeg å bruke klær som jeg ikke bruker så ofte ( kunne kanskje gitt til Fretex,men tenker "Kanskje jeg bruker det en dag...."). 

Anonymkode: ba414...964

Skrevet

Nummerere eskene og lag en oversikt på dataen din. 

F.eks eske nr 1: louboutinsko sorte, jimmy choo champagne, osv osv

Av egen erfaring, blir ikke alt pakket opp med en gang. Og et rent H å lete etter den ene tingen blant esker. Så da går jeg bare gjennom oversikten min hvor f.eks badetøy ligger og finner den på eske med tallet 16😊

Det har hjulpet meg masse!

Anonymkode: 1cb7d...521

Skrevet

Kjøp flytteesker/-kasser. Banankasser er for apekatter og må forsterkes i bunnen for å tåle vekt.

Ikke pakk noen eske tyngre enn 25 kilo. Husk de skal bæres.

Bruk klær, håndkler, sengetøy som isolasjon istedet for å kjøpe mye papir.

Klær på hengere tres inn i sorte sekker. Tape hengekroken på kleshengeren sammen og merk posen med innhold (typisk: kåper).

Merk eskene på toppen og minst en side med innholdet og hvilket rom den skal til/kom fra.

Rydd grundig. Gi bort og kast før du pakker. Forestillingen om å sortere når du pakker ut er en fantasi. Sorter før du flytter.

Anonymkode: d66c5...78e

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp flytteesker/-kasser. Banankasser er for apekatter og må forsterkes i bunnen for å tåle vekt.

Ikke pakk noen eske tyngre enn 25 kilo. Husk de skal bæres.

Bruk klær, håndkler, sengetøy som isolasjon istedet for å kjøpe mye papir.

Klær på hengere tres inn i sorte sekker. Tape hengekroken på kleshengeren sammen og merk posen med innhold (typisk: kåper).

Merk eskene på toppen og minst en side med innholdet og hvilket rom den skal til/kom fra.

Rydd grundig. Gi bort og kast før du pakker. Forestillingen om å sortere når du pakker ut er en fantasi. Sorter før du flytter.

Anonymkode: d66c5...78e

Jeg har flyttet veldig mange ganger og har aldri opplevd at bunnen på en banankasse har gitt etter, selv pakket helt full med tunge bøker så man bare så vidt greier bære den.

Banankasser er genialt til alt av ting og søplesekker er supert til klær.

Skrevet

Enig med alle over, spesielt brukeren om rydding. Hvem vil vel flytte på ting som skal kastes? Ellers, hvis du har en del skjøre glass vil jeg anbefale å pakke disse i pappesker som har "pappskillevegger" (aner ikke hva det egentlig heter hehe). Vi fikk tak i våre på Vinmonopolet gratis, de ble brukt til å frakte vin- og ølflasker, men vet at man kan få kjøpt dem på andre butikker også. 

Vær litt forsiktig med å pakke inn ting i avispapir da blekket kan sverte i gjennom. 

Sjekk finn eller lignende steder for flytteesker som gies bort/selges for en billigere penge. 

Ha også en pappeske med nødvendige ting som brukes først. Innholdet varierer litt, men vi hadde saks, pakketeip, sjokoladebarer, vaskeklut og en basic vaskespray for å tørke over overflater, vannkoker, en liten lampe siden leiligheten vi flyttet inn i ikke hadde dette, et par kopper, og en kniv til å åpne alle andre eskene med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...