AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #1 Skrevet 24. januar 2018 Hvordan er en livlig hund? På alle hunderasene jeg har valgt ut står det er livlige på rasestandarden. Er livlig positivt eller negativt? Anonymkode: d8478...106
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #2 Skrevet 24. januar 2018 Energisk vil jeg si. At den gjerne er med på alt som skjer Anonymkode: 8e74e...34a
Gjest -Willow Skrevet 24. januar 2018 #3 Skrevet 24. januar 2018 Det kommer vel an på hva du ønsker om det er positivt eller ikke Ta deg tid til å møte ulike individer av rasene du er interessert i, så finner du ut av om du liker den kvaliteten eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #4 Skrevet 24. januar 2018 Men er ikke alle hunder livlige og energiske da? Anonymkode: d8478...106
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #5 Skrevet 24. januar 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er ikke alle hunder livlige og energiske da? Anonymkode: d8478...106 Nei, noen hunder er laaangt roligere og avslappa og lite "gira" hvis det skjer noe. Jeg har en liten hund jeg vil kalle livlig, men han roer seg veldig raskt. Så uansett hvor energisk han er, er han generelt sett mer rolig enn oppgiret. Og det har jo noe å si... en livlig hund vil ofte trenge langt mer mentaltrening og fysisk mosjon for å få bukt med all den oppsamlede energien. Jeg tror forøvrig det er problemet med mange som velger "livlige" hunderaser - de trener ikke hunden nok og gir den ikke nok turer, og så klager etterpå at hunden er for vill inne. Anonymkode: 55402...575
Perle Skrevet 24. januar 2018 #6 Skrevet 24. januar 2018 "Livlig hund" er bare en omskriving for "masa-bikkje". Neida, fleste friske hunder er jo livlige og glade. Men visse raser er jo "høyere giret" en andre ig lettere og trigge. Ofte positiv i hundesporter, men kansje til ulempe i dagliglivet i familien.
palamina Skrevet 25. januar 2018 #7 Skrevet 25. januar 2018 Alle raser er ikke direkte livlige, det varierer stort. Livlig forbinder jeg med gjeterhunder, jakthunder, jack russel, hunder som er litt kjappe. Om du liker det går på smak og behag. Jeg har en av hver, blir litt lei av han livlige noen ganger, når vi ikke trener og jeg kunne tenkt meg at han bare kunne slappe av litt inni knollen sin. Inne er begge rolige men ute på tur er forskjellen litt sånn: hund1: .........snuse....................tisse litt.......tusle tusle........................hm en katt..............tusle..... Hund2: Så kuuuuult jeg skal på tuuur...ok huske å gå pent (ser på beina mine og passer på hvor han plasserer seg)...........jeg ser et menneske....en mann, det er en mann (ser på meg) KAN jeg gå bort til han? (setter seg) vær så snill da, jeg har jo aldri sett et menneske før jeg må få gå bort og hilse på mannen!..............jeg ser en hund...jeg har aldri sett akkurat den hunden før ....kanskje den kommer hitover, tenk om vi kan leke!!!. ........oh et flyvende blad.............herregud jeg ser en rød postkasse!!! Litt sånn. Satt på spissen, men ikke så langt unna heller. Man må være litt livlig selv for å trives med en livlig hund. 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #8 Skrevet 25. januar 2018 Hvilke raser er ikke livlige? Anonymkode: d8478...106
T-Rex Skrevet 25. januar 2018 #9 Skrevet 25. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilke raser er ikke livlige? Anonymkode: d8478...106 Ulvehund er lite stressa. Det samme med ulike typer blodhunder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå