Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I denne syklusen har jeg hatt Letrozolkur(enkel) og Otrivelle. Om jeg får mens nå ønsker jeg starte på ny kur, men hun i resepsjonen sa det var litt ulik praksis fra hver lege.

Er det noen her som har hatt pausemåneder av medisinske årsaker - altså ikke bare av "lyst"? Og hva er da begrunnelsen?

Anonymkode: ee779...709

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg har gått på Letrozolkur (enkel) en runde. Jeg fikk ikke beskjed om å ha noe pause, fikk beskjed å fortsette noen runder (unntatt om jeg ble gravid, selvfølgelig). Det er bare å gå på det i 3-5 runder uten noe mer undersøkelser sier hun. Men har man gått på det såpass mange ganger bør andre ting også sjekkes.

Jeg har "pause" nå fordi jeg ble gravid (første, og eneste, runde med Letrozol etter først en runde med Provera) men hadde SA. Siden jeg hadde SA, og dette ikke er første gang jeg har dette, skal jeg utredes med blodprøver og mens dette pågår skal vi ikke "hjelpe" til med hormoner. Men når jeg får svar kan jeg begynne igjen (hvis jeg ikke blr gravid før dette - av egen maskin).

Lyke til!

Anonymkode: 5fb2b...a80

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg har gått på Letrozolkur (enkel) en runde. Jeg fikk ikke beskjed om å ha noe pause, fikk beskjed å fortsette noen runder (unntatt om jeg ble gravid, selvfølgelig). Det er bare å gå på det i 3-5 runder uten noe mer undersøkelser sier hun. Men har man gått på det såpass mange ganger bør andre ting også sjekkes.

Jeg har "pause" nå fordi jeg ble gravid (første, og eneste, runde med Letrozol etter først en runde med Provera) men hadde SA. Siden jeg hadde SA, og dette ikke er første gang jeg har dette, skal jeg utredes med blodprøver og mens dette pågår skal vi ikke "hjelpe" til med hormoner. Men når jeg får svar kan jeg begynne igjen (hvis jeg ikke blr gravid før dette - av egen maskin).

Lyke til!

Ja, det høres jo logisk ut at man har en pause etter SA - for da kan det jo ta litt tid å stabilisere igjen.

Lykke til for deg også :) 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det høres jo logisk ut at man har en pause etter SA - for da kan det jo ta litt tid å stabilisere igjen.

Lykke til for deg også :) 

Men er du ikke gravid etter en runde kan du fortsette på ny runde. Det fikk jeg beskjed om. Men ble jo gravid på første runde så fikk ikke starte opp på ny. Men skal starte på ny runde i februar.

Takk :) 

Skrevet

Nå vet jeg ikke med Ovitrelle, men på Letrozol kan man bare fortsette uten pause hvis man ikke blir gravid i alle fall. Kanskje felleskatalogen på nett (pakningsvedlegget, altså) sier noe om Ovitrelle?

Veldig lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...