AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #1 Skrevet 24. januar 2018 Skal krysse av om jeg har fått behandling utenfor Norden. Jeg har vært i Polen, og måtte få behandling der. Nå har vel de grense til Sverige og Danmark, men de hører ikke til Skandinavia. Litt i tvil her. Må ta med skjema til fastlege, om jeg krysser av ja på et av spørsmålene. Anonymkode: 4c657...2a3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #2 Skrevet 24. januar 2018 Skriv ja i tilfelle du. Det er ikke krise om du gjør det selv om du kanskje ikke hadde trengt bare å forklare på sykehuset når du kommer dit Anonymkode: ae969...d67
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #3 Skrevet 24. januar 2018 Polen regnes ikke som del av Norden. Anonymkode: eca05...f42 31
Viktualia Skrevet 24. januar 2018 #4 Skrevet 24. januar 2018 Du har vært utenfor Norden og fått behandling, så da krysser du av for det. Polen er IKKE i Norden. 15
Hulderen Skrevet 24. januar 2018 #5 Skrevet 24. januar 2018 Polen har ikke grense til Sverige eller Danmark, og er definitivt ikke en del av Norden. 16
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #6 Skrevet 24. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Polen regnes ikke som del av Norden. Anonymkode: eca05...f42 Jeg trodde dette var elementær basiskunnskap, men så feil kan man altså ta. Anonymkode: c475f...8dd 19
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #7 Skrevet 24. januar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal krysse av om jeg har fått behandling utenfor Norden. Jeg har vært i Polen, og måtte få behandling der. Nå har vel de grense til Sverige og Danmark, men de hører ikke til Skandinavia. Litt i tvil her. Må ta med skjema til fastlege, om jeg krysser av ja på et av spørsmålene. Anonymkode: 4c657...2a3 Er du virkelig i tvil om Polen hører til Norden? Og på hvilket kart grenser Polen til Danmark? Håper inderlig dette er en tulletråd.... Anonymkode: 54f37...308 18
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #8 Skrevet 24. januar 2018 Polen er ikke i Norge, så du krysser ''ja''. Dette handler om smittefare, noen land har høy forekomst av en ressistent bakterie som heter MRSA. Denne bakterien vil vi aldeles ikke ha inn på norske sykehus - og dersom du har vært innlagt på sykehus utenfor Norden må du kanskje testes for om du har denne bakterien før timen din på sykehuset. Bakterien er veldig smittsom og veldig, veldig vanskelig å bli kvitt - så for sikkerhets skyld sender de ut dette skjemaet. Anonymkode: 162a6...de4 12
Gjest Catalina Culès Skrevet 24. januar 2018 #9 Skrevet 24. januar 2018 Har du vært i Polen, har du vært utenfor Norden, dette er jo barneskole pensum.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #10 Skrevet 24. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skal krysse av om jeg har fått behandling utenfor Norden. Jeg har vært i Polen, og måtte få behandling der. Nå har vel de grense til Sverige og Danmark, men de hører ikke til Skandinavia. Litt i tvil her. Må ta med skjema til fastlege, om jeg krysser av ja på et av spørsmålene. Anonymkode: 4c657...2a3 Kan jeg få lov til å bedrive bittelitt geografiundervisning? Danmark (fastlandsdanmark) grenser kun til ett land (Tyskland), Sverige grenser kun til to (Norge og Finland). Polen grenser til flere land, men verken Sverige eller Danmark. Skandinavia består av Norge, Sverige og Danmark. Norden består av Skandinavia, Finland og Island (og Grønland, Færøyene og Åland). Altså: Norden og Skandinavia er ikke det samme, og Polen ligger utenfor Norden. Jeg beklager at jeg kommenterer på noe annet enn det du spør om, jeg mener ikke å påpeke feil hos deg, men tenkte kanskje at du ville vite dette. Anonymkode: 82378...fc2 13
Cessa74 Skrevet 24. januar 2018 #11 Skrevet 24. januar 2018 Poenget her er at OM du har hatt behandling i helsevesen utenfor Norden, så må du ta MRSA prøver for å avklare om du har fått denne musa bakterien under behandling. Sykehusene i Norden er foreløpig "fri" for denne bakterien, og dette tilstreber de å være fremover også. MRSA kan man i prinsippet få de aller fleste steder i verden, men land og sykehus med dårlig økonomi/standard og hygiene er man mer utsatt. Friske mennesker kan være bærere av MRSA uten å vite det. Om man så innlegges på sykehus og smitter en pasient med dårlig immunforsvar, så kan det få alvorlige konsekvenser. Derfor må du testes. Dette gjør du enkelt hos fastlegen din. Så du skal absolutt krysse av Ja her - og få tatt testen! 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #12 Skrevet 24. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal krysse av om jeg har fått behandling utenfor Norden. Jeg har vært i Polen, og måtte få behandling der. Nå har vel de grense til Sverige og Danmark, men de hører ikke til Skandinavia. Litt i tvil her. Må ta med skjema til fastlege, om jeg krysser av ja på et av spørsmålene. Anonymkode: 4c657...2a3 Du skal helt klart krysse på ja. Og du skal til fastlegen og testes for MRSA. Multiresistente bakterier vil vi ikke ha inn på sykehusene våre det kan skape massedød på sykehusene våre blant svekkede pasienter. Dette gjelder enten du har vært til lege eller tannlege, har latt degbtatovere eller har fått laget kroppshull utenfor norden. For din egen sikkerhet og for oss andre, ta ansvar for deg selv og for oss andre og gå og bli testet! Anonymkode: aaa92...002 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #13 Skrevet 25. januar 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde dette var elementær basiskunnskap, men så feil kan man altså ta. Anonymkode: c475f...8dd Hvorfor så frekk? Det er ikke alle som er like flinke i geografi. Men det må være fint å være en bedreviter? Anonymkode: ae969...d67 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #14 Skrevet 25. januar 2018 8 timer siden, Calandria skrev: Har du vært i Polen, har du vært utenfor Norden, dette er jo barneskole pensum. Å de fleste lærer også ganske tidlig at noen er flinkere en andre, uten at man da MÅ poengtere dette. Det er også noe man lærer på barneskolen Anonymkode: ae969...d67 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #15 Skrevet 26. januar 2018 Det var da voldsomt til negative, og frekke svar. Bedrevitere osv. Jeg tenkte egentlig på om det betydde noe, selv om jeg VET at Polen ikke ligger i Norden, men de deler sjøgrense til Danmark og Sverige. Det er mange som farer den veien. Så kan dere ta basiskunnskaper, barneskole osv å putte den en viss plass Anonymkode: 4c657...2a3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #16 Skrevet 26. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det var da voldsomt til negative, og frekke svar. Bedrevitere osv. Jeg tenkte egentlig på om det betydde noe, selv om jeg VET at Polen ikke ligger i Norden, men de deler sjøgrense til Danmark og Sverige. Det er mange som farer den veien. Så kan dere ta basiskunnskaper, barneskole osv å putte den en viss plass Anonymkode: 4c657...2a3 Frekk sier du? Lurer på hvem som er frekk. Anonymkode: a9656...711 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #17 Skrevet 26. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var da voldsomt til negative, og frekke svar. Bedrevitere osv. Jeg tenkte egentlig på om det betydde noe, selv om jeg VET at Polen ikke ligger i Norden, men de deler sjøgrense til Danmark og Sverige. Det er mange som farer den veien. Så kan dere ta basiskunnskaper, barneskole osv å putte den en viss plass Anonymkode: 4c657...2a3 Men hvorfor spør du om du må krysse ja hvis du vet at Polen ikke ligger i Norden? Skjemaet spør ikke om du har vært i et land som ikke grenser til Norden, det spør om du har vært i land utenfor Norden. Det har ikke noe som helst å si hvor vanlig det er å reise dit. Anonymkode: b269e...405 9
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #18 Skrevet 26. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var da voldsomt til negative, og frekke svar. Bedrevitere osv. Jeg tenkte egentlig på om det betydde noe, selv om jeg VET at Polen ikke ligger i Norden, men de deler sjøgrense til Danmark og Sverige. Det er mange som farer den veien. Så kan dere ta basiskunnskaper, barneskole osv å putte den en viss plass Anonymkode: 4c657...2a3 På hvilken måte deler Polen "sjøgrense til Danmark"? Anonymkode: 54f37...308 5
Nerine_ Skrevet 26. januar 2018 #19 Skrevet 26. januar 2018 På 24.1.2018 den 17.41, Cessa74 skrev: Poenget her er at OM du har hatt behandling i helsevesen utenfor Norden, så må du ta MRSA prøver for å avklare om du har fått denne musa bakterien under behandling. Sykehusene i Norden er foreløpig "fri" for denne bakterien, og dette tilstreber de å være fremover også. MRSA kan man i prinsippet få de aller fleste steder i verden, men land og sykehus med dårlig økonomi/standard og hygiene er man mer utsatt. Friske mennesker kan være bærere av MRSA uten å vite det. Om man så innlegges på sykehus og smitter en pasient med dårlig immunforsvar, så kan det få alvorlige konsekvenser. Derfor må du testes. Dette gjør du enkelt hos fastlegen din. Så du skal absolutt krysse av Ja her - og få tatt testen! Blir man ikke også sjekket for esbl og vre også?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #20 Skrevet 26. januar 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Frekk sier du? Lurer på hvem som er frekk. Anonymkode: a9656...711 Er det rart Ts vil forsvare seg når det strømmer inn med kvalme kommentarer?? Du står kanskje som en potet å tar imot dritt du, men de færreste som har en ryggrad gjør ikke det Anonymkode: ae969...d67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå