Gå til innhold

Til dere som har hund(er)

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Hvilken hund har du?

2. Hvorfor akkurat den rasen?

3. Hva er det beste med å ha hund?

4. Det verste?

5. Angrer du noen gang på at du har hund?

6. Om du skulle valgt på nytt under valpekjøpet, er det noe du ville gjort annerledes i forberedelestiden?

Anonymkode: 328eb...bc4

Videoannonse
Annonse
Gjest Tom Bäcker
Skrevet

Tibetansk spaniel pluss en Heinz/pastilltryne

Kona mi ville ha noe i den størrelsen

Aldri sure, godt selskap, kontaktskapende, reduserer stress og blodtrykk. Aldri syk, pga masse friske luft

Vanskelig å finne barnevakt

Nei, har hatt hund i snart 50 år.

Nei

Skrevet

1. Hvilken hund har du? Pyreneerhund

2. Hvorfor akkurat den rasen? Jeg har vokst opp med den, og liker best store bamsehunder. Rasen har veldig godt gemytt, liker godt å gå i fjellet, men trenger ikke i nærheten så mye mosjon som en type gordon setter o.l. Er rett og slett herlige hunder. 

3. Hva er det beste med å ha hund? All kjærligheten og kosen, og det gode selskapet

4. Det verste? Å bli bundet, måtte komme hjem og gå tur rett fra jobb, måtte gå tur i allslags være og føre samma hvor elendig man føler seg, vanskelig å reise. Og ikke minst: det er å investere i en tragedie. Det er helt forferdelig når hunden dør... 

5. Angrer du noen gang på at du har hund? Nei

6. Om du skulle valgt på nytt under valpekjøpet, er det noe du ville gjort annerledes i forberedelestiden? Nei

Anonymkode: 9860e...4a7

Gjest -Willow
Skrevet

3. Hva er det beste med å ha hund?
Det utrolig gode selskapet og det nære båndet man utvikler. Det er også sunt, i alle fall for meg, for jeg kommer meg ut oftere og lengre. Det er så mye gøy å finne på sammen! Hunden vår løfter humøret mitt hver dag og motiverer meg. 

4. Det verste?
Jeg syns ikke det er noe negativt. Skal jeg grave etter noe, så må det være at man må planlegge alt med hunden i tankene, men det gjør jeg med glede. Jeg bekymrer meg også for at det skal skje den noe.

5. Angrer du noen gang på at du har hund? 
Nei, ikke i det hele tatt. Det var det beste vi kunne ha gjort. 

6. Om du skulle valgt på nytt under valpekjøpet, er det noe du ville gjort annerledes i forberedelestiden?
Nei, for det vi gjorde ledet oss til akkurat vår hund. Vi gjorde god research og ble veldig fornøyd med oppdretter som vi fortsetter å ha kontakt med. 

Skrevet

1. Hvilken hund har du? Tibetansk Terrier.

2. Hvorfor akkurat den rasen? Allergivennlig, mellomstor, frisk rase, morsom, smart og snill.

3. Hva er det beste med å ha hund? Mye selskap og kos i en hund.

4. Det verste? Ut i all slags vær.

5. Angrer du noen gang på at du har hund? Nei, eller kanskje litt midt i valpeperioden ;) 

6. Om du skulle valgt på nytt under valpekjøpet, er det noe du ville gjort annerledes i forberedelestiden? Nei

Anonymkode: 730dc...9a7

Skrevet

1. 2 stk schæfere

2. Den første fikk eg fordi eg tilfeldigvis fortalte en slektning at eg hadde hatt lyst på hund i åresvis, og at eg vurderte å skaffe meg en, og hun hadde en bekjent som skulle omplassere en bra hund. Så da ble det den. Den andre kjøpte eg fordi eg fant ut at rasen passet meg veldig godt i forhold til hva eg vil bruke hundene til.

3. De er alltid glade og veldig kosete og det er mye selskap i de. Eg blir i godt humør av å være med de.

4. Det verste syns eg er at det er så utrolig mye fordommer mot schæfer (og eg skjønner godt hvorfor), med en gang folk ser meg og hundene er de sikker på at de eller hunden deres kommer til å bli spist. Det hjelper selvsagt ikke på at den yngste hunden min er redd for andre hunder, og dermed bråker litt for å overbevise om det motsatte.

5. Eg angrer ikke på at eg har hund, men eg angrer litt på at eg valgte enda en schæfer (pga ovennevnte problem). Under løpetiden angrer eg også litt på at eg valgte en av hvert kjønn.

6. Eg ville tatt meg litt bedre tid til å vurdere andre raser, da det finnes flere gode bruksraser der ute.

Anonymkode: 80fd2...fd5

Skrevet

1. Blanding mellom malteser og bichon frise

2. Helt ærlig var jeg på utkikk etter en søt liten hund og undersøkte ikke noen av disse rasene spesielt

3. Å alltid ha selskap og en unnskyldning til å komme seg ut i frisk luft

4. Finne noen til å passe når vi skal bort og ikke ha for dårlig samvittighet. Løpetid er også litt styrete, spesielt fordi hun bjeffer mer. Å måtte gå tur i all slags vær er også en negativ ting :fnise: Heldigvis trenger ikke den lille hunden min så lang tur hvis været er krise.

5. Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte hund, men jeg gruer meg ofte til den dagen hun dør og bekymrer meg for at andre hunder kan skade henne. Noe av friheten blir også borte ved kjøp av hund

6. Jeg ville gjort bedre research i forhold til ulike raser og deres helseutfordringer. Jeg ville også generelt lest meg bedre opp på valpetiden og vært flinkere på tilvenning av ulike situasjoner fra hun var valp

Anonymkode: e57bc...215

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...