Gå til innhold

Elektrisk pumpe eller håndpumpe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bare erfaring med elektrisk pumpe, og opplevde at det var svake greier og at det kom så vidt det var noe melk ut. Satt med den irriterende saken i kanskje en time og hadde knapt 60ml. Lyden som kom fra pumpen var i tillegg ekstremt irriterende i lengden. Gikk mye fortere å håndmelke, men det ser så innmari lite elegant ut og er i tillegg veldig slitsomt. Spørsmålet mitt er egentlig da om noen har erfaringer med både elektrisk og håndpumpe, og hva dere eventuelt synes fungerte best?

Anonymkode: 67746...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs på behovet. Pumper du bare nå og da eller sll melken til barnet ? 

Jeg fikk senebetennelse av å pumpe alle melken til barnet 

Anonymkode: cdf09...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte pumpe mye de første månedene, og da leide jeg en stor elektrisk pumpe (via babyshop). Den var kjempeeffektiv, men var jo ikke noe en enkelt tok med seg rundt.. Den fungerte på samme måte som de store pumpene de har på sykehuset. Disse bråker jo litt, men det var fort gjort å tømme et bryst eller to.

Prøvde en liten elektrisk pumpe, den var ikke noe tess. Alt for svak.

Håndpumpen (som tok de samme avent-flaskene og delene som leie-pumpen) fungerte også greit.

Anonymkode: 885e4...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge deler. Endel alltid med at jeg håndmelker.  Det går fortere.

Anonymkode: cc95c...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette varierer veldig. Jeg fikk ut MASSE med avent-håndpumpe. Ble sjokkert over hvor mye som kom :fnise: Men har hørt andre ikke får ut en skvett med samme type pumpe. Så en pupp er ikke bare en pupp, altså. Dersom behovet for å pumpe ikke er så ofte, og du får ut med håndmelking, kan det godt være en håndpumpe holder til ditt bruk. 

Anonymkode: 0066a...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elektrisk pumpe helt klart. Skal man pumpe flere ganger om dagen hver eneste dag er det fryktelig upraktisk med håndpumpe. Jeg synes Medela har de beste pumpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...