Gå til innhold

Klippe krøllete hår hos "innvandrerfrisør"?

jentafralandet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå fått for meg at jeg vil klippe håret mitt kort (det vil si til rett over skuldrene). Har tidligere hatt en slik frisyre og var veldig fornøyd, men nå har jeg flyttet og den frisøren er aaalt for langt unna til at jeg kan dra dit. 

"Problemet" er at jeg har krøller. Og da mener jeg lange korketrekkere over hele hodet, ikke "bølger". Og det har skjedd så alt for mange ganger at jeg kommer til en frisør og blir klippet som om jeg har pinnestritt hår, da gjerne avsluttet med føn med børste noe som IKKE blir bra. Ved kortere frisyrer har jeg tidligere endt opp med både hockeysveis og trekantformet hår og vil helst unngå det. Er trikset kanskje å dra til en frisørsalong med ikke vestlige frisører? Vil vel tro at de kan krøller og skjønner at lengden på våte krøller og tørre krøller ikke er lik ;) Har forresten tidligere spurt frisører jeg har gått til om de har erfaring med å klippe krøller, noe de såklart svarer ja på, men som siden viser seg å ikke stemme. 

Tips og trisk eller erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke peiling, har omtrent samme erfaring som deg, så melder meg på her for å se om det kommer noen gode tips.

Jeg hadde en frisør i noen år som klippet håret tørt, og brukte kniv i stedet for saks. Hun hadde god greie på krøller og var flink til å klippe fine frisyrer som passet både hår og ansiktsform. Men hun ga seg som frisør. Buhu....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Viktualia skrev:

Har ikke peiling, har omtrent samme erfaring som deg, så melder meg på her for å se om det kommer noen gode tips.

Jeg hadde en frisør i noen år som klippet håret tørt, og brukte kniv i stedet for saks. Hun hadde god greie på krøller og var flink til å klippe fine frisyrer som passet både hår og ansiktsform. Men hun ga seg som frisør. Buhu....

Ja hun jeg gikk til klippet det også tørt, mye bedre kontroll da. Og i tillegg så slapp jeg den j*vla føninga :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt samme greia... Kommer til frisøren med nyvasket, stylet hår for å vise hvordan teksturen er til vanlig, og de bare fnyser av meg og sier det var unødvendig jobb for min del, egentlig. Emm ok. 

En bekjent med krøller går til afrikanske frisører og er strålende fornøyd! Så jeg vurderer nesten å gjøre det neste gang selv! Hun har også gått til "krøllespesialist" på Aker Brygge, og sier det var tidenes dårligste klipp. Så, ja? 

Anonymkode: d4570...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får litt samme greia... Kommer til frisøren med nyvasket, stylet hår for å vise hvordan teksturen er til vanlig, og de bare fnyser av meg og sier det var unødvendig jobb for min del, egentlig. Emm ok. 

En bekjent med krøller går til afrikanske frisører og er strålende fornøyd! Så jeg vurderer nesten å gjøre det neste gang selv! Hun har også gått til "krøllespesialist" på Aker Brygge, og sier det var tidenes dårligste klipp. Så, ja? 

Anonymkode: d4570...5bd

Erfaringsmessig er dyrt hvertfall ikke bedre enn billig. Og dersom man skal vise frem krøllene slik man ville gått med dem så må man jo nesten style det før man kommer dit...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...