Gå til innhold

Kennex MP3-spelar - erfaringar/kjennskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel - spørsmålet står greit i overskrifta: Er det nokre som har erfaringar eller har høyrt noko om Kennex MP3-spelaren (-ane)?

(Ser på medlemstilbodet i Coop-butikkane, men eg har aldri høyrt om merket før.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss. Den så jo ut som akkurat noe jeg trenger. Ikke ille på specs'ene, men jeg har ikke hørt om Kennex. Sikkert noe standard Taiwan/Sør-Korea greier.

Nå lurer jeg bare på hvordan jeg kan få tak i denne... Må jeg være Coop-medlem, tro? :roll: Evt. - er jeg det allerede?

Gjest Still Crazee
Skrevet

Om du ikkje er medlem, betalar du 150 kroner meir.

For å bli medlem betalar du 300,- (trur eg det var) i depositum - og så får du igjen eit par prosent på det du handlar i ditt lokale lag, 1% elles. (Inkludert KappAhl og... Tja - hugsar ikkje alle.)

Om du ikkje tek ut dei pengane du får att ved årsslutt, så får du renter på dei, som i banken ;)

Skrevet

kjøpte du den mp3 spilleren? hvordan er den? *nysgjerrigsmily*

Skrevet

Nei, har ikkje kjøpt han. Kikka litt etter i bankkontoen og fann ut eg bør vel ikkje ta meg råd til slikt noko nett no. (Litt for mange andre, store rekningar :()

Skrevet

*fnys* det hørtes veldig veldig kjent ut gitt... :-?

Skrevet

Jeg har kjøpt den, men ikke fått testet den ennå. (Takk for tipset, Crazee).

Kan komme med erfaringer etter helgen. (Men da er det vel kanskje for sent uansett :roll: )

Skrevet

For seint og for seint - bankkontoen min syntest ikkje eg burde ha lyst på noko sånt enno likevel :-?

Men eg er likevel interessert i erfaringane, kven veit - kanskje eg brått får råd t.d. laurdag kveld? ;)

Skrevet

Vel, Cronos - korleis er erfaringane dine då?

Skrevet

Hehe.. Her kommer en oppsummering:

Førsteinntrykket er som du kan forvente av en billig spiller. Alt er av plast og gir inntrykk av akkurat det den er - en billig spiller. Allikevel tenker du "Så kul!". Den har mange og funskjonelle knapper. Play/Pause. Volum. Frem/Tilbake. Velg/Enter. A-B. Hold.

Den drives av 1 LR06-batteri (AAA) og skryter av 15 (?) timer spilletid. Man setter i batteriet og skrur på spilleren, og alt bare funker! En veldig enkel, men allikevel funksjonell spiller. Den funker, rett og slett.

Overføringen skal være usb2.0. Det høres litt rart ut, for det går ikke veldig fort ved overføring (men kan være fordi jeg har brukt store filer).

I bruk

Spilleren er veldig kjapp på å starte opp. Starter spilling med en gang. Man kan lagre alle typer filer (blir det sagt), og den spiller av både mp3 og wma. Og det gjør den veldig greit. Øreproppene som følger med er ikke all verden, men med Koss Porta Pro blir det faktisk ganske bra lyd! Drar man opp på høyeste volum blir man ikke akkurat døv, men det er høyt nok for almen bruk.

Forøvrig har jeg ennå ikke hatt problem med at den plutselig henger under avspilling (som har skjedd med andre mp3-spillere jeg har hatt).

Det som derimot har skjedd et par ganger er at den henger seg ved overføring. Den virker ikke helt stabil der. Et par ganger har den hengt seg fullstendig, og et par andre ganger har den bare vært fryktelig treg, og nektet å legge inn fler sanger selv om det har vært god nok plass. En liten restart (av spilleren) har fikset dette.

Det medfølgende batteriet gikk fort tom, så nå bruker jeg et billig-batteri fra Clas. Det som ikke er helt bra (ser det ut til) er at den tømmer batteriet forholdsvis fort. Men hvis du lar den ligge noen timer, så holder batteriet en tid igjen. Nå om dagen, går den ca. 30 minutter før den slår seg av (pga. lavt batteri), men etter noen timer kan jeg kjøre på igjen. Nå skal det sies at jeg ikke har rukket å teste 'high-grade' alkaliske batterier ennå.

En annen ting som trekker i negativ retning, er at knappen for å skippe fremover/bakover har ganske treg respons, slik at det kan være litt problemer med å navigere rundt. Man trykker på knappen og ingenting skjer (på et sekund) og man begynner å lure på om man virkelig trykket på knappen, og trykker en gang til. Og da kommer det plutselig to påfølgende rykk fremover. Litt irriterende, men man blir vant til det.

Konklusjon

Dette er en enkel og grei spiller, som gjør det den er lagd for å gjøre - spiller mp3'er. Det er ikke noe fancy med spilleren, og man må leve med et par negative momenter. Men alt i alt gjør den jobben. Til mitt formål - å spille lydbøker, fungerer den utmerket. Jeg har en harddisk-spiller for å ta med på tur, med mye av musikk-samlingen. Det er dog denne (Kennex) jeg bruker til og fra jobb for å høre på lydbøker. Til det formålet synes jeg den fungerer veldig bra (gitt at batteriproblematikken bedrer seg).

Hvor ellers finner man 256MB for 429,-? Jeg vet ihvertfall ikke om noen konkurransedyktig spiller som dokumentert virker.

Den er billig og den gjør jobben.

Dette følger med:

1 batteri

1 sett øreplugger

1 stk. mini-usb kabel

1 bruksanvisning på alle språk

Spør gjerne hvis det er noe du/dere lurer på.

Skrevet

Kjøpta'n sjølv òg eg. (Brukte litt av utbyttet eg får hjå Coop - tenkjer vanlegvis ikkje på at eg har det :)) Og har same erfaringar som deg. Så i dag kjøpte eg meg oppladbare batteri, det bør spara meg for litt utgifter på den fronten framover ;)

Skrevet

Kan være smart med oppladbare batterier.

Et par ting til som ikke er helt bra, er at den ikke takler visning av gjenværende tid under spoling. Ihvertfall ikke i VBR-filer. Hvis man spoler blir tidsvisningen helt meningsløs.

En annen ting er at det virker ikke som den sorterer sangene på noen fornuftig måte. Har 20-25 filer i en mappe, og de ligger helt hulter til bulter. Ser ikke ut som det er noen mening i det (enda de har sorterbare navn).

Ellers funker den jo greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...