HtmlBeetle Skrevet 24. januar 2018 #1 Del Skrevet 24. januar 2018 Hei! Jeg har lenge hatt et ønske om å lage meg en nettside hvor jeg kan vise frem og kanskje etterhvert selge bildene mine. Jeg har per dags dato egen fb side og instagram som er utelukkende for bildene jeg ønsker å vise frem, men ønsker også en hjemmeside. Har sittet litt og laget en jeg er fornøyd med i wix, men syntes kanskje ikke wix egentlig er så profft? Jeg kan godt fortsette i wix, men ønsker å få bort reklame og ønsker eget domene. Jeg har forøvrig ingen problemer med å lage ny side fra scratch et annet sted. Men hvordan går jeg frem for å ordne eget domene og webhotell? Hvor bør jeg handle fra? Har kikket på one.com, men syntes det er litt skummelt når jeg leser tilbakemeldingene derfra. Har også lest litt om domainshop og ipsip eller noe også. Har dere anbefalinger å komme med? Erfaringer? Jeg er helt blank og noob til tusen, så trenger all hjelp jeg kan få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #2 Del Skrevet 24. januar 2018 Jeg vet ikke helt hvordan bilder som skal selges bør presenteres, men når du er helt blank ville jeg sett etter noen som tilbyr en ferdig publiseringsløsning, f.eks. WordPress. De tilbyr vanligvis domeneregistrering også. Se etter hobbynettsteder som selger bilder og finn ut hva de bruker. Anonymkode: 60846...b34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 27. januar 2018 #3 Del Skrevet 27. januar 2018 (endret) Wix er helt greit om du finner ut av det og får tydelig fram den informasjonen du vil ha fram og presentert bildene dine på en klar og oversiktlig måte. Det har selvsagt sine klare fordeler at du har en 'Premium Plan' for å fjerne blant annet wix sine annonser. En annen lignende site jeg ser en del av er Squarespace. Wordpress.com kan du også bruke, eller du kan bruke Wordpress på et eget webhotell. Selve Wordpress er gratis å bruke, og du betaler dermed kun for selve webhotellplassen. Domenenavn kan du registrere nesten hvor som helst, du behøver ikke engang gjøre det gjennom wix eller squarespace. Skal du ha et vanlig .com/org/net domene kan du registrere det nesten hvor som helst. Jeg bruker f. eks. namecheap.com til vanlige generiske domenenavn. Men skal du ha et .no domene (som privatperson eller firma, alt ettersom) så må du til en norsk aktør med registraravtale. De igjen peker da domenet mot den tjenesten du ønsker å ta ibruk. Om det så er wix, squarespace, wordpress eller eget webhotellet. Jeg har mange kunder som ber meg peke domenene dems mot både wix og squarespace. Det fungerer helt greit. Jeg har også kunder som spør meg om litt hjelp med å sette opp wordpress på eget webhotell fordi det noen ganger fungerer billigere for dem. Det fungerer også helt greit, wordpress er rimelig lett å jobbe med sådan. Endret 29. januar 2018 av Emmelise 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #4 Del Skrevet 28. januar 2018 Wordpress er veldig enkelt og har gratis templates til "galleri-sider". Jeg hadde blogg og domene på Wordpress før, likte det kjempegodt. Hvis du er teknisk anlagt kan du gjøre kjempekule greier, hvis du som meg IKKE er det er det likevel enkelt å få til en layout som du synes ser fin ut For reklamefri blogg og domene tror jeg at jeg betalte 800 kr/året eller no. Anonymkode: 60bf8...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 29. januar 2018 #5 Del Skrevet 29. januar 2018 Tråden er ryddet for reklame - Safiye, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #6 Del Skrevet 29. januar 2018 Var fornøyd med Sircon da jeg hadde det. Tilbyr webhotell, og evt. også Wordpress. Egner seg for mindre nettsteder. Hvis man snakker om større nettsteder med veldig mange besøkende, kan det hende det er lurt å se på Amazon eller tilsvarende. Men det krever litt mer kunnskap å sette opp. Anonymkode: 7b4ea...cc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #7 Del Skrevet 29. januar 2018 Har god erfaring med domeneshop.no og proisp.no 👍 Anonymkode: d51ed...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 29. januar 2018 #8 Del Skrevet 29. januar 2018 (endret) På 24.1.2018 den 10.24, HtmlBeetle skrev: Hei! Jeg har lenge hatt et ønske om å lage meg en nettside hvor jeg kan vise frem og kanskje etterhvert selge bildene mine. Jeg har per dags dato egen fb side og instagram som er utelukkende for bildene jeg ønsker å vise frem, men ønsker også en hjemmeside. Har sittet litt og laget en jeg er fornøyd med i wix, men syntes kanskje ikke wix egentlig er så profft? Jeg kan godt fortsette i wix, men ønsker å få bort reklame og ønsker eget domene. Jeg har forøvrig ingen problemer med å lage ny side fra scratch et annet sted. Men hvordan går jeg frem for å ordne eget domene og webhotell? Hvor bør jeg handle fra? Har kikket på one.com, men syntes det er litt skummelt når jeg leser tilbakemeldingene derfra. Har også lest litt om domainshop og ipsip eller noe også. Har dere anbefalinger å komme med? Erfaringer? Jeg er helt blank og noob til tusen, så trenger all hjelp jeg kan få. jeg bruker one.com og dette er hjemmesiden/bloggen jeg har satt opp ; www.cerenia.org er veldig fornøyd med funksjonaliteten, menyene er enkle og oversiktlige. det finnes mange gode tjenester og det er enkelt å sette opp nettbutikk, nettsider, blogg eller bildealbum. Endret 29. januar 2018 av WubWub Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #9 Del Skrevet 31. januar 2018 På 29.1.2018 den 15.28, AnonymBruker skrev: Var fornøyd med Sircon da jeg hadde det. Tilbyr webhotell, og evt. også Wordpress. Egner seg for mindre nettsteder. Hvis man snakker om større nettsteder med veldig mange besøkende, kan det hende det er lurt å se på Amazon eller tilsvarende. Men det krever litt mer kunnskap å sette opp. Anonymkode: 7b4ea...cc8 Amazon? Hmm rart, mitt innlegg ble slettet. Er det ansett som reklame om å rakke ned på Wix og anbefale noen andre? Jaja, jeg melder meg ut av denne debatten. Takk og farvel. Ønsker deg lykke til. Jeg ga mitt råd, men det var visst reklame, så da har jeg ikke noe mer å tilby. Anonymkode: d6c52...096 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå