Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er virkelig ikke trolletråd. Men for noen uker siden fødte jeg, og helt siden det har bæsjen min blitt unormal stor og hard. Vet ikke helt hva en kan sammenligne med men som ikea klesrullene bare 5 cm tykkere enn den også.. Det tettet doen, så vannet fløyt nesten over og nå dro jeg igjen UTEN papir. Skulle dra igjen for å unngå at det tettet seg med papir for så å tørke meg etterpå.. men likevel tettet bæsjen doen. Underveis når jeg gjorde nr 2, delte jeg også opp bæsjen gjennom sjedeinngangen. Etter å ha bæsjet måtte jeg bruke engangshsnsker for å dele den opp og dra igjen en og en del.. jeg tror også jeg har revnet litt i rumpa, pga jeg får vondt av å bæsje, kjennes ut som den revner litt og at det aldri rekker å gro.. får også blod på papiret.. hva kan jeg gjøre med dette? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen. 

• Liker 1
Skrevet

Tarmene sine har vært dyttet opp og til siden i 15-20 uker og bæsjen tynnet ut av presset tarmene er under. Nå er du Tom innvendig, og tarmene har veldig god plass, mer enn vanlig til muskler og alt legger seg på plass. Dette, samme  med hemoroider kan føre til at det blir sånn. 

Spis svisker, drikk godt, ta gjerne litt lactulose eller lignende som bløtgjør uten å være direkte avførende. Også nevner du dette for legen når du snart skal til kontroll. Det kan også være at du har fått et mindre fremfall av bakre skjedevegg. Er det mindre fremfall så kan du trene bort det du merker til det med bekkenøvelser. 

Anonymkode: 454e7...971

Skrevet

Lege

Anonymkode: 399ee...a07

Skrevet

Mange kan oppleve tregere mage etter fødsel, og tror det hvertfall delvis kan skyldes amming. Derfor har jeg tatt laktulose forebyggende etter fødslene, for å unngå dette (neste gang skal jeg også være klar nok i toppen til å ta med egne jerntabletter på sykehuset, hvis de prøver å tilby meg den typen som er hardest for magen, som de gjorde sist...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...