Gå til innhold

Godt pålegg i speltlomper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips! Jeg bruker ofte kremost, spinat eller ruccola og røyket laks, men blir lei av å spise det samme hele tiden. Jeg er opptatt av at det skal smake og se bra ut, og det bør være noe salt, helst ikke søtt med mindre dere har en helt fantastisk kombinasjon på lur :P (helst litt sunne alternativer, men litt usunt er også OK en gang i blant :P)

Anonymkode: 98675...1dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pesto, ost, skinke og tomat. Tomatpuree, ost, skinke og steke det på panna. Makrell i tomat, agurk og cottagecheese. Avokado, kalkunskinke og paprika. Leverpostei, majones og agurk. Kremost, kylling, tomat og agurk. Smør, sukring og kanel.

Anonymkode: bf0d9...143

Skrevet

Er det noe spesielt med spelt? Uansett - jeg spiser ikke lomper ofte, men jeg liker akkurat det som du spiser og er blitt lei av, men også sylte og kalkunskinke, kanskje det vil smake deg også.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Pringle skrev:

Er det noe spesielt med spelt? Uansett - jeg spiser ikke lomper ofte, men jeg liker akkurat det som du spiser og er blitt lei av, men også sylte og kalkunskinke, kanskje det vil smake deg også.

For normale folk, ikke noe særlig, nei. Men enkelte med IBS kan finne på å reagere kraftig på vanlig hvete, mens spelt går fint. Jeg har en venninne som er sånn; speltmel går helt fint, mens vanlig mel = store mageproblemer. 

Men akkurat speltlomper er meningsløse, da de inneholder helt vanlig mel også i tillegg tli speltmelet... Bare at de er dyrere ;)

Anonymkode: 9f32a...876

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

kremost, egg og skinke

philadelphia, ruccola og soltørket tomat

eggerøre og parmaskinke

fårepølse

salami og gulost

brunost

tzatziki, pastrami og feta

ost og skinke

kyllingsalat

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For normale folk, ikke noe særlig, nei. Men enkelte med IBS kan finne på å reagere kraftig på vanlig hvete, mens spelt går fint. Jeg har en venninne som er sånn; speltmel går helt fint, mens vanlig mel = store mageproblemer. 

Men akkurat speltlomper er meningsløse, da de inneholder helt vanlig mel også i tillegg tli speltmelet... Bare at de er dyrere ;)

Aha - takk! Jeg har vel tenkt på speltlomper som et hipsterprodukt :P

Skrevet
38 minutter siden, Pringle skrev:

Aha - takk! Jeg har vel tenkt på speltlomper som et hipsterprodukt :P

For de som tåler vanlig hvete er det akkurat det det er. 

Skrevet

Uff, speltlomper er jo så kjip mat! Hvorfor spiser du ikke heller hjemmelaget brød/knekkebrød eller rundstykker? Mye bedre, billigere og du kan lage de så sunne du vil 😊

Anonymkode: 01a8c...60b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uff, speltlomper er jo så kjip mat! Hvorfor spiser du ikke heller hjemmelaget brød/knekkebrød eller rundstykker? Mye bedre, billigere og du kan lage de så sunne du vil 😊

Sånne svar er så sinnsykt irriterende. Ser du ikke at du svarer på noe HELT annet enn det TS spør om?

Anonymkode: a6a2c...241

• Liker 8
Skrevet (endret)
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle kan spise brød, knekkebrød eller rundstykker, uansett hvor grovt og sunt det er. 

Jeg plages mye med magen, har ulcerøs kolitt og hvis jeg spiser brødmat eller knekkebrød så får jeg forferdelig mageknip, diaré og blir veldig oppblåst. Så da må jeg spise andre ting, som f.eks speltlomper som jeg tåler relativt bra. 

Til det Ts lurer på: 

Mine favoritter i speltlomper er;

-Tynt lag kaviar, crispysalat, hardkokt egg og et dryss pepper

-Tunfisk i vann, majones, sylteagurk og pepper

-Økologisk peanuttsmør (green choice) og jordbærsyltetøy 

-Peppersmørost, crispysalat, Jarlsberg, skinke, sjalottløk 

Endret av skruf
  • Liker 1
Skrevet

Jeg elskere lomper. Det beste er bare lomper med masse smør. 

Så nylig forslag om stekt ost med lompe i et eller annet avismagasin, og det var enkelt og godt: Varm en stekepanne, sleng i litt revet ost slik at det smelter/steker med en gang, legg en lompe oppå, og snu. Du kan brette lompa i to for å steke den litt på begge sider, men hele prosessen tar under et halvt minutt. 

Skrevet

For å varme i ovnen:

kalkunskinke, ost og krydder.

Et tynt lag creme fraiche, spekeskinke, ost og krydder.

Skal jeg spise de kalde:

tynt lag philadelphia, skinke (røkt eller spekeskinke) og ruccola.

italiensk salat, agurk og kylling (salatkjøtt eller rester av grillet/helstekt kylling).

Anonymkode: 8f424...795

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...