Gå til innhold

Vakt i selvskapshunder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å ha en selskapshund som er avlet til å vakte i gamle dager kontra selskapshunder som ikke hadde dette som oppgave å ha med å gjøre i hverdagen den dag i dag ? 

Anonymkode: 65f23...c47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selskapshunder som har blitt brukt til vakt vil ofte ha lav terskel for å bjeffe, og kan ofte noen ganger ha noe utrygghet i rasen.

• Liker 1
Skrevet

Det står i rasebeskrivelsen at hunderasen er en utmerket vakthund. Så det betyr da bare at den er en stor bjeffer?

Skrevet

Enig. Hunder som er avlet frem som vakthunder har en tendens til å bjeffe mer. Jeg har en selskapshund som ikke ble brukt til vakt, men tro meg, hun kan også bjeffe :fnise:

Anonymkode: 1e4dc...59a

Skrevet

Hele poenget med en vakthund er jo nettopp at den skal varsle om alle potensielle farer. Når en rase er avlet frem med vaktegenskaper, betyr det nettopp at de har avlet på bikkjer som varsler om alt de ser. 

Så ja, står det at den er ypperlig vakthund, betyr det at den er avlet frem for å gneldre på alt som kommer innenfor territoriet den vokter. 

Gjerne ikke et problem om man bor litt landlig til, men om man bor med naboer tett på, er det ikke akkurat en veldig gunstig egenskap. 

Anonymkode: 87f5f...a96

Skrevet

Jeg bor med naboer tett på så da må jeg kanskje lete etter hunderaser uten varsling på alle lyder. Eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...