Gå til innhold

Matbudsjett fitnessdiett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har gått på fitnessdiett - hvor mye penger brukte dere på mat i mnd sånn ca? Ser for meg at det er mye? 😜

Anonymkode: ad01b...e78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke gått på diett, men kan tenke meg at de bruker ganske lite penger. De største utgiftspostene er ofte: Alkohol, snacks, mat fra resturante, spontankjøp og slikt, og det spiser de ikke på diett.

Anonymkode: fa7f7...4e1

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke gått på diett, men kan tenke meg at de bruker ganske lite penger. De største utgiftspostene er ofte: Alkohol, snacks, mat fra resturante, spontankjøp og slikt, og det spiser de ikke på diett.

Det er nok feil. De fitnessforstyrrede kjøper speltlomper (som koster en formue, men ikke inneholder noe særlig sunnere enn helt vanlige lomper), masse fersk frukt og grønt, masse rent kjøtt, gjerne proteinberikede melkeprodukter, og gjerne proteinbarer og proteinpulver til en formue. Alt dette er dyrere enn grændis, kjøttdeig og helt vanlig melk og brød. 

Anonymkode: 7b213...637

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har du greie på.

Selv ligger jeg på ca 10.000 i måneden. Feks er kjøtt dyrt, spesielt når man skal ha i seg ca 800 G om dagen. Kan selvfølgelig spise annet, men det funker for meg. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God peiling på detta ser jeg. Kanskje la være å svare når du ikke veit hva du snakker om? 

Anonymkode: be3ce...489

• Liker 1
Skrevet

Okei, jeg er mildt interessert. Definer fitnessdiett! 

• Liker 1
Skrevet

Beklager hvis jeg var vag - jeg tenker på de som går på streng diett før man skal konkurrere i bikini fitness :) Altså de 12-15 ukene før konk. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Beklager hvis jeg var vag - jeg tenker på de som går på streng diett før man skal konkurrere i bikini fitness :) Altså de 12-15 ukene før konk. 

Ta deg en runde i matbutikken og se på prisene på de produktene du tenker på, så finner du det raskt ut selv. 

Men kort oppsummert: de matvarene disse fitnessbloggerne forherliger så mye, er av den dyre sorten. Avocado = dritdyrt. Rent kjøtt = dyrt. Proteinbarer = dyrt. Speltlomper = dyrt. 

Anonymkode: 7b213...637

Skrevet

Karbohydrater kjøper man på tilbud i store kvanta. Typ 5kg sekker med ris eller pasta.

Tunfisk er ikke særlig dyrt.

Kokt skinke kjøper man i sverige og fryser ned i store kvanta. Samme med karbonadedeig og kylling.

Grønnsaker fra frysedisk er ikke særlig dyrt. 

Det dyreste produktet jeg spiser i løpet av en dag er nok makrell i tomat om man tenker kilopris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...