Gå til innhold

Phantom of the Opera på Folketeateret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folketeateret la i dag ut hvem som skal spille i Phantom of the Opera, og dette er en musikal jeg elsker, og jeg har så inderlig lyst til å ta med niesene mine på forestillingen. Jeg hadde en magisk opplevelse sammen med moren min og tanten min, da jeg så denne første gang, og nå er musikalen i Norge for første gang, og jeg vil skape samme magiske kveld for de to tantegullene mine!

Men så så jeg billettprisene, og siden jeg ikke har den høyeste inntekten, så ble jeg litt stuss. Jeg vil jo helst ha så gode seter som mulig, og tenker at det ikke er verdt å sitte på noe lavere enn nivå C? Og da blir en kveld for oss tre 2500 + parkering, og kanskje penger til mat, drikke og snacks. Vil så gjerne at opplevelse blir så bra som mulig, men nesten 3000 blir veldig mye penger for meg.

Er det noen som har vært og sett en forestilling på Folketeateret? Er de så flinke at det er verdt pengene? Har dere erfaring med de billigere setene? Får man en fin opplevelse på prisnivå D og E? Vet noen om det er gode sangere i dette ensemblet?

Anonymkode: 3369f...cc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg ser på kartet over folketeateret, ser jeg ikke noe E? Jeg får bare opp abc og d. 

Jeg tenker alt annet enn losjene helt på kanten er helt ok. Jeg synes ikke det gjør noe å sitte på "tørkeloftet" når jeg ser musikal. Jeg bestiller som regel der, nettopp pga at det er billigere. Man ser mer enn godt nok, og lyden er like bra der som helt nede. Og en fordel er at det oftere er litt "brattere" mellom seteradene, så man ikke blir så plaget om det sitter høye folk foran en. 

Å sitte sidelengs helt ute langs kanten derimot, det liker jeg ikke. Da ser man ikke hva som skjer på samme siden som man sitter på, godt nok. 

Anonymkode: 5587a...f8a

Skrevet

Var nylig å så Les Miserables på folketeateret, en helt fantastisk opplevelse! Selv satt vi langt ut på rad 3, det funka, men tror jeg hadde valgt midt på og litt høyere opp kunne jeg ha valgt igjen. Så jeg at litt på siden evt midt på litt høyere opp fungerer fint (feks øvre orkester evt langt fram på balkong). Så tror gode D plasser kan funke!

Og scenen på folketeateret er stor og ganske dyp, de var flinke til å bruke hele scenen da jeg var der. Og setene er også i "oppoverbakke", dvs du vil nok se bra selv om du sitter lengre bak (ingen hoder i veien). Synes også det så lovende ut med tanke på hvem som skulle spille!

Anonymkode: dab75...0cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...