AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #1 Skrevet 23. januar 2018 Jeg ønsker å ha 3 uker ferie fra desember og ut året. Vi har noen travle dager 22, 23, 30 og 31. Ellers en rolig mnd. Jef ønsker da ikke å jobbe 3 uker på sommeren. Hele sommerferien er travel alle dager. Da har de iallefall meg der, mens de fleste andre vil feriere i bolker. Kan de nekte meg 3 uker ferie så sent? Jeg vet de har gjort det med noen og sagt hovedferiene må taes innen September. Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke kan få velge selv. Det må da være bedre å la folk bestemme selv, det skaper jo trivsel for den ansatte iallefall. Anonymkode: 8acab...186
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #2 Skrevet 23. januar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å ha 3 uker ferie fra desember og ut året. Vi har noen travle dager 22, 23, 30 og 31. Ellers en rolig mnd. Jef ønsker da ikke å jobbe 3 uker på sommeren. Hele sommerferien er travel alle dager. Da har de iallefall meg der, mens de fleste andre vil feriere i bolker. Kan de nekte meg 3 uker ferie så sent? Jeg vet de har gjort det med noen og sagt hovedferiene må taes innen September. Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke kan få velge selv. Det må da være bedre å la folk bestemme selv, det skaper jo trivsel for den ansatte iallefall. Anonymkode: 8acab...186 Ja det kan de, men mange bedrifter gir ferie om de klarer seg. Anonymkode: 68bcd...c37
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #3 Skrevet 23. januar 2018 20 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ønsker å ha 3 uker ferie fra desember og ut året. Vi har noen travle dager 22, 23, 30 og 31. Ellers en rolig mnd. Jef ønsker da ikke å jobbe 3 uker på sommeren. Hele sommerferien er travel alle dager. Da har de iallefall meg der, mens de fleste andre vil feriere i bolker. Kan de nekte meg 3 uker ferie så sent? Jeg vet de har gjort det med noen og sagt hovedferiene må taes innen September. Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke kan få velge selv. Det må da være bedre å la folk bestemme selv, det skaper jo trivsel for den ansatte iallefall. Anonymkode: 8acab...186 Det skaper trivsel for den ansatte som får ferie ja, men om resten av kabalen ikke går opp, og de andre blir sittende igjen med ekstra mye arbeid i travle dager, hvor de aller fleste vil være med familie, så skaper det det stikk motsatte av trivsel på arbeidsplassen. Anonymkode: 582af...ada 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #4 Skrevet 23. januar 2018 Du har krav på tre uker sammenhengende ferie i tidsrommet 1 juni- 30 september. Ferie resten av året har arbeidsgiver styringsrett på så ja de kan nekte deg ferie. Anonymkode: 936fb...03d 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #5 Skrevet 23. januar 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å ha 3 uker ferie fra desember og ut året. Vi har noen travle dager 22, 23, 30 og 31. Ellers en rolig mnd. Jef ønsker da ikke å jobbe 3 uker på sommeren. Hele sommerferien er travel alle dager. Da har de iallefall meg der, mens de fleste andre vil feriere i bolker. Kan de nekte meg 3 uker ferie så sent? Jeg vet de har gjort det med noen og sagt hovedferiene må taes innen September. Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke kan få velge selv. Det må da være bedre å la folk bestemme selv, det skaper jo trivsel for den ansatte iallefall. Anonymkode: 8acab...186 Hovedferien på tre uker skal arbeidsgiver påse at arbeidstaker tar ut på sommeren innenfor ferielovens datoer. Om du kan forhandle deg frem til å ta restferien på to uker i desember og få en uke ulønnet permisjon er opp til arbeidsgiver å bedømme. Både du og arbeidsgiver er pålagt å følge feireloven. Anonymkode: 5be6e...7e3
Glitnir Skrevet 24. januar 2018 #6 Skrevet 24. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hovedferien på tre uker skal arbeidsgiver påse at arbeidstaker tar ut på sommeren innenfor ferielovens datoer. Om du kan forhandle deg frem til å ta restferien på to uker i desember og få en uke ulønnet permisjon er opp til arbeidsgiver å bedømme. Både du og arbeidsgiver er pålagt å følge feireloven. Anonymkode: 5be6e...7e3 Nei. Man har krav på tre uker sammenhengende på sommeren, men dersom arbeidstaker ønsker det og arbeidsgiver sier ja, kan man helt fint ta hele ferien midt på vinteren. TS: Nei, du kan ikke kreve det. 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #7 Skrevet 24. januar 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å ha 3 uker ferie fra desember og ut året. Vi har noen travle dager 22, 23, 30 og 31. Ellers en rolig mnd. Jef ønsker da ikke å jobbe 3 uker på sommeren. Hele sommerferien er travel alle dager. Da har de iallefall meg der, mens de fleste andre vil feriere i bolker. Kan de nekte meg 3 uker ferie så sent? Jeg vet de har gjort det med noen og sagt hovedferiene må taes innen September. Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke kan få velge selv. Det må da være bedre å la folk bestemme selv, det skaper jo trivsel for den ansatte iallefall. Anonymkode: 8acab...186 Fordi at om alle velger å ta fri i julen, går det jo ikke rundt på arbeidsplassen i det hele tatt.... Og om én person blir sittende alene, mens resten tar ferie, blir ikke den ene personen spesielt fornøyd og kommer neppe til å trives spesielt godt, når han må gjøre all jobben de andre ikke gjør. Det bør da ikke være så vanskelig å forstå? Anonymkode: 0be3c...6b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå