AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #1 Skrevet 23. januar 2018 Hei! Jeg er student og tilbringer da store deler av dagen min på en stol. Har dere noen tips til hvordan jeg kan få opp hverdagsaktiviteten min? Hva gjør dere for å bevege dere mer i løpet av dagen? Og har noen erfaring med å lese ståande? Anonymkode: 997a1...231
Drikkeflaska Skrevet 23. januar 2018 #2 Skrevet 23. januar 2018 Fysisk aktivitet er viktig for å opprettholde konsentrasjonen, særlig når man leser. Det jeg bruker å gjøre er å hver 30-45 minutt, å reise meg opp og bare bevege litt på meg, for så å ta noen push ups, knebøy og spensthopp. Det er kanskje litt kleint å gjøre hvis man er offentlig, men sitter du et privat sted så er det ikke noe problem i alle fall. Ellers er det å gå seg en liten tur ut og få noe frisk luft i løpet av 2-3 timer inne. Ellers er det jo det som ofte blir anbefalt: ta trappen, gå av et busstopp før/etter og gå litt lenger (ev gå istedenfor å ta buss hvis avstanden er liten), beveg på deg når du sitter (bytt sittestilling ofte), om du en dag har lite i sekken, så sleng oppi noe ekstra for ekstra vekts skyld (sørg for god holdning), osv. Det er i alle fall dette jeg gjør for å øke aktiviteten i en hverdag som student med svært mye å lese
Bondenisse Skrevet 23. januar 2018 #3 Skrevet 23. januar 2018 Jeg gjør mye av det samme som drikkeflaska men føler det hadde blitt kleint med knebøy osv på lesesalen. Men prøver å reise meg minst en gang i timen og fyller da gjerne vannflaska, koker/kjøper kaffe osv. Tar gjerne lunsjen i kantina og ikke på leseplassen for å få bevegd meg litt. Går omveg tilbake. Har det siste halvåret hatt regulerbart skrivebord så jeg har kunnet heve det til ståhøyde, synes det har vært veldig deilig å stå innimellom og lese, blir ofte ikke mer enn en halvtime før jeg setter meg ned igjen men det varierer stillingen mye. Og når jeg står og leser så blir det ofte småtripping på plassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå