Gjest gjest1 Skrevet 8. februar 2005 #1 Skrevet 8. februar 2005 Lurer på om noen har oppskrift til slik glasur som de har på feks Baker Hansens gulrotkake. Hvit, luftig sak. Har prøvd glasur med kremost, melis, smør og vaniljesukker...men likte den ikke så godt egentlig. Noen?
Gjest rabrabara Skrevet 8. februar 2005 #2 Skrevet 8. februar 2005 Jeg synes det er supergodt med en eske philadelphiaost blandet med melis og sitronsaft. Smak deg frem til hvor søt/syrlig du vil ha den. Godt "vispet" bli denne luftig og fin.
Gjest gjest1 Skrevet 8. februar 2005 #3 Skrevet 8. februar 2005 Jeg synes det er supergodt med en eske philadelphiaost blandet med melis og sitronsaft. Smak deg frem til hvor søt/syrlig du vil ha den. Godt "vispet" bli denne luftig og fin. Skal prøves! Hvor mye melis bruker du? Ca?
Arkana Skrevet 8. februar 2005 #4 Skrevet 8. februar 2005 Bare kremost er ikke godt, synes jeg da. Når jeg lager gulrotkake blander jeg smør i glasuren også, smaker mye bedre. Til en vanlig 24 cm gulrotkake bruker jeg denne glasuren (som med rette har fått navnet gourmetglasur ): 50 g naturell smøreost vispes med 30 g smør, 1 ts vaniljesukker og 2 dl melis.
Gjest gjest1 Skrevet 8. februar 2005 #5 Skrevet 8. februar 2005 Bare kremost er ikke godt' date= synes jeg da. Når jeg lager gulrotkake blander jeg smør i glasuren også, smaker mye bedre. Til en vanlig 24 cm gulrotkake bruker jeg denne glasuren (som med rette har fått navnet gourmetglasur ): 50 g naturell smøreost vispes med 30 g smør, 1 ts vaniljesukker og 2 dl melis. Den oppskriften er omtrent identisk med den jeg har prøvd. Var litt...tja..smørete.
Arkana Skrevet 8. februar 2005 #6 Skrevet 8. februar 2005 Hm, fikk ikke med meg at du hadde prøvd noe lignende før. :oops: Det er sånn jeg liker den. Du kan jo evt forandre litt på den, mer kremost og mindre smør.
Gjest rabrabara Skrevet 8. februar 2005 #7 Skrevet 8. februar 2005 Jeg bruker å ta i et par store spisjeskjeer først, deretter en par klunker med sitronsaft. Prøver meg fram mest, men når jeg finner balansen er denne kremen både frisk og søt. Nam! Tror jeg må finne frem oppskriftsboken min, for den oppskriften som hører til glasuren er helt nyyyyyydelig. Disse sidene er farlige...
Gjest rabrabara Skrevet 8. februar 2005 #8 Skrevet 8. februar 2005 Aha! 75 g står det i oppskriften. Sitronsaft etter smak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå