Gå til innhold

Kvinner ser bedre ut enn menn i gjennomsnitt? Hva kan være årsaken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg virker det som om kvinner oftere ser godt ut, enn menn i gjennomsnitt. Da mener jeg naturligvis ut fra idealene. Når vi ser på bilder fra gamle dager, slik som på 50-tallet, synes jeg derimot mennene såg vel så flotte ut som damene. Kanskje det handlet litt om klærne, men særlig det at ingen var for tynne, de fleste hadde litt brede skuldre og såg veltilpassede ut. Ingen var fete heller.

I dag synes jeg så mange ser så fryktelig tynne ut, eller så er de for tykke. Særlig ansiktene ser ofte så fryktelig tynne ut. Mens kvinnene stort sett ser ut som de skal. De har feminine og gode trekk. Jeg skal for øvrig nevne det at jeg ikke er en slik cuckold, kvinneelsker. Slik som wubwub. 

Hva er årsaken til dette? Er det fordi de er mindre lykkelige i dag enn før? At de opplever mindre oppmerksomhet fra kvinner og får mindre respekt? Kan det ha med status å gjøre, utdanning? Det må jo nesten ha noe med miljøet, for genene har jo ikke forandret seg?

Anonymkode: 2b2b7...a68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi menn vil ikke beskytte stygge kvinner.

Anonymkode: abab8...453

Skrevet

Mange bruker mye sminke. Så enkelt. 

Anonymkode: cda03...b1f

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi menn vil ikke beskytte stygge kvinner.

Helt ærlig, ingen kvinner har trengt å frykte for livene sine på mange hundre år i Norge. De har ikke trengt en mann til beskyttelse. I tillegg får de fleste kvinner barn og mann, selv om de er (hevdet) "stygge".

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange bruker mye sminke. Så enkelt. 

Anonymkode: cda03...b1f

Ja. Kvinner uten sminke er ikke mer attraktive enn menn generelt.

Skulle jo bare mangle at de ser bedre ut enn oss med all tiden de bruker på badet

• Liker 1
Skrevet

Dersom man er i litt fysisk aktivitet, spiser normalt sunt, barberer seg eller har orden på skjeggveksten, vasker seg, ikke lar håret på hodet vokse vilt (eventuelt bruker hårprodukter), og tar på seg en ren skjorte eller dress så ser nesten alle menn flotte ut :) 

Det har kanskje litt med at det er mer sosialt akseptert å slappe litt mer av og være mindre formell, det er jo i grunnen bra, men går kanskje utover hvor mye man legger i fasaden når man tar seg en tur på gata 

Anonymkode: e4213...9e0

• Liker 1
Skrevet

Silikon, fettsuging, farging av hår, implantat i lepper, butox, spa vikend, maskara, dekksminke, sparkel, leppestift skal jeg forsette?  

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, hocane skrev:

Ja. Kvinner uten sminke er ikke mer attraktive enn menn generelt.

Skulle jo bare mangle at de ser bedre ut enn oss med all tiden de bruker på badet

Ja det er sant :)  Vi kvinner har flere hjelpe midler og kan jukse mer enn menn.

Anonymkode: 1bddf...eba

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig, ingen kvinner har trengt å frykte for livene sine på mange hundre år i Norge. De har ikke trengt en mann til beskyttelse. I tillegg får de fleste kvinner barn og mann, selv om de er (hevdet) "stygge".

Vel dette er bare tøv.

• Liker 4
Skrevet

Skjønnhet har ingenting med kjønn å gjøre !  De som er pene er pene uansett om de er menn eller kvinner.

Anonymkode: 1bddf...eba

• Liker 2
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Kvinner ser jo verre ut enn menn. Kvinner tør knapt gå ut døra uten maling i ansiktet.

Skrevet (endret)

Jeg tipper evolusjon. 

Historisk sett har kvinner søkt etter menn som kan forsørge de, gi de mat og husly. Så det gjorde ikke noe om mannen så ut som et troll da det var ressursene hans som var viktigst. Med andre ord fikk menn som ikke var pene videreført genene sine.

For kvinner derimot, så var det ikke så mange som hadde store utdannelser eller noen særlig inntekt å rutte med, og det mannfolka så etter var primært utseendet. I store trekk var det de vakre kvinnene som enklest fikk reprodusert. 

Kvinner har alltid hatt mer evolusjonært press på kropp og utseendet, selv den dag idag blir kvinner sett på som stykker kjøtt og som objekter dessverre. 

Som konsekvens er og blir de både søtere, vakrere, skjønnere, deiligere og mer tiltrekkende for øyet. 

Endret av WubWub
Skrevet

Du har åpenbart blitt lurt av malingen i mange kvinner sitt fjes. Den får ofte kvinner til å gå fra 4/5 til 7/8. Og 7/8  kvinner til 9/10. 

En lett test er å vandre inn i Makeup-delen av Youtube. Der er det drøssevis av kvinner som skal vise frem forskjellig sminke. Så dermed starter de uten noen produkter, og går gjennom hele prosessen.

De kvinnene som bruker maling er falske. Og siden det er så mange av dem, gir de deg dette inntrykket. 

Anonymkode: fea55...921

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av stf
  • Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
Akkurat nå, WubWub skrev:

Jeg tipper evolusjon. 

Historisk sett har kvinner søkt etter menn som kan forsørge de, gi de mat og husly. Så det gjorde ikke noe om mannen så ut som et troll da det var ressursene hans som var viktigst. Med andre ord fikk menn som ikke var pene videreført genene sine.

For kvinner derimot, så var det ikke så mange som hadde store utdannelser eller noen særlig inntekt å rutte med, og det mannfolka så etter var primært utseendet. I store trekk var det de vakre kvinnene som enklest fikk reprodusert. 

Kvinner har alltid hatt mer evolusjonært press på kropp og utseendet, selv den dag idag blir kvinner sett på som stykker kjøtt og som objekter dessverre. 

Historisk sett så hadde ikke kvinner noe de skulle sagt om hvem de giftet seg med. 

Skrevet
Akkurat nå, Balian de Ibelin skrev:

Historisk sett så hadde ikke kvinner noe de skulle sagt om hvem de giftet seg med. 

Tvangsekteskap var et faktum opp inntil nyere tider, ja.

Men det var gjerne de vakreste døtrene som ble tvangsgiftet bort. De døtrene som ikke var så vakre derimot var ikke så etterspurt på tvangsekteskapmarkedet. 

Skrevet
2 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg tipper evolusjon. 

Som konsekvens er og blir de både søtere, vakrere, skjønnere, deiligere og mer tiltrekkende for øyet. 

Der tar du rett og slett feil. Nesten alle kvinner har fått videreført genene deres. Det har nesten utelukkende vært naturlig seleksjon på kvinner og den har vært svak blant mennesker de siste 200 årene.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
Akkurat nå, WubWub skrev:

Tvangsekteskap var et faktum opp inntil nyere tider, ja.

Men det var gjerne de vakreste døtrene som ble tvangsgiftet bort. De døtrene som ikke var så vakre derimot var ikke så etterspurt på tvangsekteskapmarkedet. 

De som ikke ble gift ble ofte sendt i kloster spesielt under middelalderen.

Gjest Axl Rose
Skrevet

Husk mange kvinner har ofte myyye sminke nå for tiden. De skjuler sitt sanne fjes. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...