Gå til innhold

Appelsiner, minus kcal ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er overvektig og skal ned rundt 15 - 20 kilo. Kom plutselig over ein artikkel kor det stod at kroppen bruker mer energi på å fordøye appelsiner enn energi som den inneholder. Fråtser no i appelsiner dagen lang, har spist 10 stk i dag! Er dette sant..? 

Anonymkode: e7d3e...0e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener det er mye fruktsukker i appelsiner, så jeg tviler. Men jeg har lest noe lignende om rå stangselleri!

Anonymkode: e5855...916

• Liker 2
Skrevet

Har lest det flere steder også, men tror du skal ta det med en klype salt..

Dessuten blir det mye syre i løpet av en dag, pass opp for halsbrann o.l 😅

Skrevet

Dette med minuskalorier er svært overdrevet. Og jeg kan aldri i verden tro at appelsiner er i nærheten av dette. Utifra det jeg har lest er det vel konjakrot som kommer i nærheten av å være nullkalori. Men kroppen bruker så lite energi på å fordøye mat at det skal veldig mye til for at vi skal bruke mer energi på å fordøye enn det inneholder. Da må det være ting som ikke tarmen vil ta opp og jeg tviler på at det gir gode kulinariske opplevelser.

Anonymkode: 2689a...794

• Liker 5
Skrevet

Ting som gir minuskalorier bør du holde deg unna. Bensin, diesel, fluesopp osv.

Anonymkode: 35dbb...f07

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg tviler på at du har spist ti appelsiner i dag. Selv om du tror på "negative kalorier", vil prosjektet stoppe seg selv ganske snart.

• Liker 1
Skrevet

Slutt med slike tulledietter og tanker, og ta tak i livsstilen din. Du kommer ingen vei med negative kalorier og snarveier til vektnedgang. Finn ut hvor mye du forbrenner ved å bruke en BMR kalkulator, og legg deg 500 kalorier under det. Da vil du gå ned ca. 0,5 kg i uken. I tillegg bør du trene og bevege deg mer for helsa sin skyld, men egentlig så er det maten som teller. 

Anonymkode: debe5...f6a

• Liker 2
Skrevet

Appelsin inneholder mye sukker, og syren er i tillegg skadelig for tennene. Det er vel mer grønnsaker som kålrot og gulrot man kan spise ubegrenset. 

Anonymkode: fc8a1...ddc

• Liker 1
Skrevet

Gulrot er en av grønnsakene. Men det er likevel ikke ubegrenset. Spiser du mange nok, går vinningen opp i spinningen og du kan få for mye kalorier totalt i tillegg til annen mat du skal spise. 

Anonymkode: b53f3...ed1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...