AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #1 Skrevet 23. januar 2018 Eg er overvektig og skal ned rundt 15 - 20 kilo. Kom plutselig over ein artikkel kor det stod at kroppen bruker mer energi på å fordøye appelsiner enn energi som den inneholder. Fråtser no i appelsiner dagen lang, har spist 10 stk i dag! Er dette sant..? Anonymkode: e7d3e...0e1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #2 Skrevet 23. januar 2018 Mener det er mye fruktsukker i appelsiner, så jeg tviler. Men jeg har lest noe lignende om rå stangselleri! Anonymkode: e5855...916 2
saltyliquorice Skrevet 23. januar 2018 #3 Skrevet 23. januar 2018 Har lest det flere steder også, men tror du skal ta det med en klype salt.. Dessuten blir det mye syre i løpet av en dag, pass opp for halsbrann o.l 😅
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #5 Skrevet 24. januar 2018 Dette med minuskalorier er svært overdrevet. Og jeg kan aldri i verden tro at appelsiner er i nærheten av dette. Utifra det jeg har lest er det vel konjakrot som kommer i nærheten av å være nullkalori. Men kroppen bruker så lite energi på å fordøye mat at det skal veldig mye til for at vi skal bruke mer energi på å fordøye enn det inneholder. Da må det være ting som ikke tarmen vil ta opp og jeg tviler på at det gir gode kulinariske opplevelser. Anonymkode: 2689a...794 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #6 Skrevet 24. januar 2018 Ting som gir minuskalorier bør du holde deg unna. Bensin, diesel, fluesopp osv. Anonymkode: 35dbb...f07 2
Pringle Skrevet 24. januar 2018 #7 Skrevet 24. januar 2018 Nei, jeg tviler på at du har spist ti appelsiner i dag. Selv om du tror på "negative kalorier", vil prosjektet stoppe seg selv ganske snart. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #8 Skrevet 24. januar 2018 Slutt med slike tulledietter og tanker, og ta tak i livsstilen din. Du kommer ingen vei med negative kalorier og snarveier til vektnedgang. Finn ut hvor mye du forbrenner ved å bruke en BMR kalkulator, og legg deg 500 kalorier under det. Da vil du gå ned ca. 0,5 kg i uken. I tillegg bør du trene og bevege deg mer for helsa sin skyld, men egentlig så er det maten som teller. Anonymkode: debe5...f6a 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #9 Skrevet 24. januar 2018 Appelsin inneholder mye sukker, og syren er i tillegg skadelig for tennene. Det er vel mer grønnsaker som kålrot og gulrot man kan spise ubegrenset. Anonymkode: fc8a1...ddc 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #10 Skrevet 24. januar 2018 Gulrot er en av grønnsakene. Men det er likevel ikke ubegrenset. Spiser du mange nok, går vinningen opp i spinningen og du kan få for mye kalorier totalt i tillegg til annen mat du skal spise. Anonymkode: b53f3...ed1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå