AvaAdore Skrevet 8. februar 2005 #1 Skrevet 8. februar 2005 yep. den foerste krisen har kommet. tidligere enn forentet egentlig... i oensket aa gifte oss 30 juli... ringte tingretten. Det blir kun foretstt vielser 18 juni, 16 juli og 13 august... yep.. 18 juli er for tidlig... 16 juli er det en festival.. festen skal holdes i en liten bygd paa vestlandet... hele bygden er involvert i festivalen... og 13 august er min kjaeres forlovede i romania i sin soesters bryllup... Hva gjoer man? finner en ny tingrett? der ligger en tingrett 1 time unna, men vet ikke hvordan det fungerer med tanke paa kommunne og papirer og slikt... frustrerende...
LilleBille Skrevet 8. februar 2005 #2 Skrevet 8. februar 2005 .. du kjenner ikke en dommer eller en som har vigselsrett da .. som kan vie dere hjemme eller et annet passende sted?
AvaAdore Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2005 nei desverre... ikke saa jeg vet om ihertfall... jeg maa spoerre min far... men det ser ikke lyst ut...
Coria Skrevet 8. februar 2005 #4 Skrevet 8. februar 2005 Det er ikke aktuelt med en annen type vielse da. Human-etisk forbund har vel vigselsrett i tillegg til kirkesamfunn. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #6 Skrevet 8. februar 2005 Ville absolutt sjekket med Human Etisk Forbund! Vil ikke bli store forskjellen fra tingretten, og dere står mye friere i forhold til selve vielsen...
AvaAdore Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #7 Skrevet 8. februar 2005 MÅ det vær i juli da? paa en maate... i maa "importere" folk fra nederland og england, (inkludert oss selv..)... og i juli klaffer alle feriene...
AvaAdore Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #9 Skrevet 8. februar 2005 Ville absolutt sjekket med Human Etisk Forbund! Vil ikke bli store forskjellen fra tingretten' date=' og dere står mye friere i forhold til selve vielsen...[/quote'] man maa vaere medlem.....
Olifant Skrevet 8. februar 2005 #10 Skrevet 8. februar 2005 En av dere ja. Noen motforestillinger mot å melde deg inn?
Gjest Melk Skrevet 8. februar 2005 #11 Skrevet 8. februar 2005 paa en maate... i maa "importere" folk fra nederland og england, (inkludert oss selv..)... og i juli klaffer alle feriene... Velger de ikke selv når de vil ta ferie? i VÅRT BRYLLUP HADDE VI EKS GJESTER FRA usa, nAMIBIA OG fRANKRIKE, MEN ALLE KOM ALLIKEVEL, FORDI DE SELV KUNNE SØKE SEG FRI FRA JOBB.
AvaAdore Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #12 Skrevet 8. februar 2005 En av dere ja. Noen motforestillinger mot å melde deg inn? egentlig ikke... bortsett fra at man maa betale og at det er litt hypokritisk (?) aa melde seg inn bare slik at man faar gifte seg... synes dere ikke? (Har gaatt med HEF planer i mange aar, men har ikke gjordt noe med det...)
Olifant Skrevet 8. februar 2005 #13 Skrevet 8. februar 2005 egentlig ikke... bortsett fra at man maa betale og at det er litt hypokritisk (?) aa melde seg inn bare slik at man faar gifte seg... synes dere ikke? (Har gaatt med HEF planer i mange aar, men har ikke gjordt noe med det...) Hvis du har gått med planer om det i flere år så vil du jo ikke melde deg inn "bare så du får gifte deg". Selv har jeg vært medlem før, og meldt meg inn på nytt nå! Synes absolutt ikke du skal nøle med å melde deg inn hvis det er noe du har tenkt på før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå