Gå til innhold

Skatt gift vs enslig mor, hvordan kan det stemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan det være sånn at en gift kvinne med god inntekt betaler mindre skatt enn en enslig forsørger?

Min søster betaler 17% mens jeg betaler 25% ?

Får det ikke til å stemme..

Anonymkode: 25ad1...53b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skattetrykket er forskjellig. At dere blir trukket forskjellig, trenger ikke å bety at deres faktiske skattetrykk er noe forskjellig. Kanskje en av dere blir skyldig, eller får mye igjen ved skatteoppgjøret.

Det er mange faktorer som spiller inn på skatten. Størrelsen på inntekten og fradragene en person har er jo meget individuelt.

Anonymkode: 50c29...51e

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye skatt man betaler kommer jo an på så mye. Kanskje har hun større lån, kanskje har hun lavere inntekt, kanskje har hun andre fradrag. Man kan ikke bare se på prosentsats og sivil status.

Anonymkode: 8efe4...79b

• Liker 2
Skrevet

Er 17% og 25% skattetrekket, eller det dere reellt betaler i skatt?

• Liker 1
Skrevet

Din søster får nok restskatt skal du se.... eller så er det en del opplysninger vi mangler...

Anonymkode: 10996...128

Skrevet

Ektefeller skatter sammen, så dersom hun f.eks. tjener mye minfre enn mannen kan hun endre opp med et lavt trekk.

Anonymkode: 2a926...86e

Skrevet

Det avhenger jo av hva mannen tjener og skatter, hvilke fradrag de to har til sammen, de lignes jo sammen, så kanskje all gjeld og alle fradrag er registrert på henne (utgifter til barnehage osv). Man kan ikke sammenligne slik. Har en av dem enkeltmannsforetak, har de formueskatt, eiendomsskatt, mye gjeld, mye fradrag? Og hvordan det ser ut ved skatteoppgjøret, du vet jo ikke om en av dem eller begge får masse restskatt eller mye tilbake. Både 17% og 25% er veldig lavt skattetrekk.

Anonymkode: c2419...74e

Skrevet

Det at man er gift har ikke lenger noe å si har jeg lest. Nytt i år visst?

Anonymkode: 95065...ec4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...