AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #1 Skrevet 23. januar 2018 Skal ikke nevne hvilken bank det er snakk om her, men det er en av de store i Norge ja. Startet ett såkalt foretak da jeg skulle selge tømmer og diverse andre "produkter" for vel over 5 år siden. Måtte derfor ha en revisor. Resultatet er at jeg gikk stort i minus. Hadde skog til en verdi av 100000 og solgte andre ting til ca 50tusen. 50tusen gikk til leie av skogsmaskin og div. Dette var noe som pågikk i 2 år. .Det kom jevnlig regninger fra denne banken og da snakker vi store regninger. Etter at jeg rotet det til med å levere noe litt for sent, ballet det på seg med enda flere regninger. Det var ikke bare å legge ned heller, det kunne jeg ikke, måtte først vente 1 år, så 2 år osv. Først nå i år, kunne legge ned. Men han frarådet på det sterkeste, siden jeg har gård. Som jeg da bare leier ut og har null drift med. Jeg trodde helt seriøst at norske banker også tenkte på kundene. Men fikk en heftig lærepenge her, det handler jaggu bare om pengene i Norge også. Er dette en ny ting eller har det alltid vært slik? Min morfar sier det var noe helt annet for 30 + år siden. Anonymkode: d9cd7...108
Gjest Tom Bäcker Skrevet 23. januar 2018 #2 Skrevet 23. januar 2018 Hva slags regninger kom fra banken?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #3 Skrevet 23. januar 2018 5 minutter siden, Tom Bäcker skrev: Hva slags regninger kom fra banken? Det var litt forskjellig Storparten fra selve arbeidet med å gå over kvitteringer og det der, noe som var godt gjort ettersom det ikke er snakk om en stor bunke nei. Kom også regninger for at de måtte skrive epost og regning for telefonsamtale. Om det er lov eller ikke, vet har jeg ikke peil på, men orker ikke lage noe sak av det uansett. Anonymkode: d9cd7...108
Gjest Tom Bäcker Skrevet 23. januar 2018 #4 Skrevet 23. januar 2018 OK, så du har kjøpt regnskapstjenester fra banken. Hvis du var uenig, hvorfor ikke reklamere?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #5 Skrevet 23. januar 2018 Hva har banken med dette å gjøre? Anonymkode: 1aa8c...333 1
Gjest Tom Bäcker Skrevet 23. januar 2018 #6 Skrevet 23. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har banken med dette å gjøre? Anonymkode: 1aa8c...333 Enig. Jeg stusser også på at banker driver med regnskap og revisjon.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #7 Skrevet 23. januar 2018 15 minutter siden, Tom Bäcker skrev: OK, så du har kjøpt regnskapstjenester fra banken. Hvis du var uenig, hvorfor ikke reklamere? Hadde det vært en større sum eller mer rare regninger hadde jeg nok gjort det. Men her er vel neppe noe å reklamere for. Anonymkode: d9cd7...108
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #8 Skrevet 23. januar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har banken med dette å gjøre? Anonymkode: 1aa8c...333 Det er en bank som også driver med regnskapsføring såklart. Anonymkode: d9cd7...108
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #9 Skrevet 23. januar 2018 Eller om det er fører som driver i regi av banken eller what not, det vet jeg ikke. Hadde en fast person som var min regnskapsfører. Anonymkode: d9cd7...108
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #10 Skrevet 23. januar 2018 Det er alltid tidkrevende med rotete kunder, og da blir det dyrt. Hvis du vil ha personlig oppfølging til en overkommelig pris må du velge et lite lokalt regnskapskontor som har spesialisert seg på landbruksregnskap, ikke en stor bank som driver med alt mulig. Anonymkode: 6cfba...0bc 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #11 Skrevet 23. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er alltid tidkrevende med rotete kunder, og da blir det dyrt. Hvis du vil ha personlig oppfølging til en overkommelig pris må du velge et lite lokalt regnskapskontor som har spesialisert seg på landbruksregnskap, ikke en stor bank som driver med alt mulig. Anonymkode: 6cfba...0bc Pft, jeg er da ikke en rotete kunde og jeg ønsker ikke personlig oppfølging. Ønsket bare å tjene litt penger på småting, noe som tydeligvis ikke er mulig i Norge lengre, med mindre du har tid og kunnskap til å gjøre papirarbeid selv. Anonymkode: d9cd7...108
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #12 Skrevet 23. januar 2018 Generelt vil jeg si at man kan ikke stole på noen. I min ungdom trodde jeg på staten, politiet, presten, naboen og kjæresten. Så lærte jeg at det finnes ikke en sjel man kan stole på. Skuffende men dessverre realiteten. Anonymkode: 21345...b30
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #13 Skrevet 24. januar 2018 13 hours ago, AnonymBruker said: Pft, jeg er da ikke en rotete kunde og jeg ønsker ikke personlig oppfølging. Ønsket bare å tjene litt penger på småting, noe som tydeligvis ikke er mulig i Norge lengre, med mindre du har tid og kunnskap til å gjøre papirarbeid selv. Anonymkode: d9cd7...108 Du synes sikkert ikke det, men det at du leverte for seint og måten du legger det fram på tyder på at du er det. Det er umulig å skjønne om regningene var urimelige eller ikke. Anonymkode: 6cfba...0bc 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #14 Skrevet 24. januar 2018 Du kan stole på norske banker, men hvis du ikke skjønner hva som foregår, så går det fort som det har gått her. Anonymkode: d67ab...5e2 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #15 Skrevet 24. januar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du synes sikkert ikke det, men det at du leverte for seint og måten du legger det fram på tyder på at du er det. Det er umulig å skjønne om regningene var urimelige eller ikke. Anonymkode: 6cfba...0bc At man leverer en kvittering for sent, en gang er da ikke stort til rot. Det er uansett urimelig at man må være kontorrotte for å selge litt tømmer. Samt er det urimelig at han ville fortsette å ha meg som kunde, ettersom jeg ikke har behov eller har solgt noe på 5 år. Anonymkode: d9cd7...108
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå