Gå til innhold

Lokk til pappkrus - Konspirasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært innom ALLE dagligvarebutikkene (Joker, Bunnpris, Meny, Kiwi, Rema, Jacobs, Matkroken, you name it) flere ganger i deres respektive forskjellige filialer i byen, jeg har vært på Nille, Clahs Olson og IKEA.

Resultatet er klart: De selger pappkopper (slike du får når du kjøper take-away kaffe på kafeen, men INGEN selger lokk.

Er dette et staget spill for at kafeenæringen ikke skal tape penger på at folk brygger kaffe hjemme selv?

Det er ingen hemmelighet at kaffe MED lokk smaker 100 ganger bedre og holder seg 100 timer lenger enn uten.

Anonymkode: 50d42...bea

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kanskje det heller er av miljøhensyn? Det er ingen hemmelighet, det heller, at plast (plastlokk) er en forbruksvare som forsøpler kloden vår enormt. De vil kanskje ikke at folk skal bruke så mange engangs-plastlokk? Eller engangs-plastgreier overhodet?

Uansett er løsningen enkel:

Kjøp deg heller en termokopp i metall med lokk, som kan gjenbrukes mange hundrevis av ganger.

Endret av Million
  • Liker 11
Skrevet

Min Nille-butikk har lokk. I billigkroken.

Anonymkode: 598e1...735

Skrevet

Europris har

Anonymkode: 08a53...d87

Skrevet

Nei, jeg har jo vært i hver sin dagligvares alles butikker, ingen har jo.

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt en pakke med store pappkrus ( cappuccino krus) MED lokk! På Meny.

Skrevet

Men hvor er disse dagligvarebutikkene da? Jeg har jo vært innom hver type butikk, og alles filialer.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært innom ALLE dagligvarebutikkene (Joker, Bunnpris, Meny, Kiwi, Rema, Jacobs, Matkroken, you name it) flere ganger i deres respektive forskjellige filialer i byen, jeg har vært på Nille, Clahs Olson og IKEA.

Resultatet er klart: De selger pappkopper (slike du får når du kjøper take-away kaffe på kafeen, men INGEN selger lokk.

Er dette et staget spill for at kafeenæringen ikke skal tape penger på at folk brygger kaffe hjemme selv?

Det er ingen hemmelighet at kaffe MED lokk smaker 100 ganger bedre og holder seg 100 timer lenger enn uten.

EuropriS gjør! 

Anonymkode: cf71a...563

Skrevet

Kjøp deg thermokopp så slipper du å forsøple kloden 

Anonymkode: b4755...6d1

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjøp deg thermokopp så slipper du å forsøple kloden 

Anonymkode: b4755...6d1

Har noe med funksjonalitet og bruksområde å gjøre, kanskje. Hvem sier ikke at jeg bruker samme plastkopp flere ganger? Hm..?

Termos er uansett forbeholdt de litt eldre syns jeg...

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er rart. Lokkene er også en sikkerhet. På min arbplass får du ikke gå med kopp uten lokk. Hverken i ganger eller trapper.

Anonymkode: deff9...974

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har noe med funksjonalitet og bruksområde å gjøre, kanskje. Hvem sier ikke at jeg bruker samme plastkopp flere ganger? Hm..?

Termos er uansett forbeholdt de litt eldre syns jeg...

Er du seriøs?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...