Gå til innhold

Mobil- bytte fra kontantkort til abonnement..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør man det?

Har en mobil med telenor kontant, og jeg skal nå ha et abonnement (aner ikke hvilken operatør). Vil jeg få tilsendt nytt simkort fra der jeg bestiller abonnementet?

Anonymkode: c90e6...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er et annet selskap må du ha ny SIM. Hvis du fortsetter med Telenor kan det være du kan beholde den gamle. Du får en dato som den nye blir aktivert og som du må bytte.

Anonymkode: ad93b...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok uansett rådet deg til å sjekke med flere før du bestemmer deg hvor du vil ha abonnement. Det er mange, om ikke de fleste, som er billigere enn Telenor og samme dekning fordi de bruker Telenors nett uansett. 

Det er som AB over her sier; du må ha nytt simkort om du bytter leverandør, men det kan hende du må ha nytt uansett - i hvert fall hvis det er lenge siden du fikk simkortet du har nå. 

Anonymkode: 44144...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør man det?

Har en mobil med telenor kontant, og jeg skal nå ha et abonnement (aner ikke hvilken operatør). Vil jeg få tilsendt nytt simkort fra der jeg bestiller abonnementet?

Bytter du til Telenor får du med deg rest på kontantkortet. Bytter du til noen andre mister du restbeløpet. Du finner operatør, tar kontakt og bytter. De ordner det praktiske. Ferdig arbeid. 

Anonymkode: a0fb1...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! En annen ting er; hvordan vet jeg om mobilen jeg har bestilt er knyttet til et abonnement? Jeg bestilte en mobil fra elkjøp, og det stod ingenting om noe abonnement. Jeg bestilte denne: https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/SAMJ7SI/samsung-galaxy-j7-2017-smarttelefon-solvbla

Kan dere lese utifra dette om det står noe om abonnement? Nå er det uansett  for sent, den er bestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bäcker

Det er bortimot slutt på binding av mobiler nå. Du vet selv om du tegnet ABO da du bestilte, gå gjennom bestillingen din en gang til. Hvor mye har du betalt for telefonen? 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Tom Bäcker skrev:

Det er bortimot slutt på binding av mobiler nå. Du vet selv om du tegnet ABO da du bestilte, gå gjennom bestillingen din en gang til. Hvor mye har du betalt for telefonen? 😀

Slutt på binding nei, langt ifra. 

Anonymkode: 7bdcb...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takker for svar! En annen ting er; hvordan vet jeg om mobilen jeg har bestilt er knyttet til et abonnement? Jeg bestilte en mobil fra elkjøp, og det stod ingenting om noe abonnement. Jeg bestilte denne: https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/SAMJ7SI/samsung-galaxy-j7-2017-smarttelefon-solvbla

Kan dere lese utifra dette om det står noe om abonnement? Nå er det uansett  for sent, den er bestilt.

Kan ikke se at denne mobilen kommer med binding. Står at den ikke er låst til operatør :) 

Anonymkode: 7bdcb...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bäcker

For å presisere: det er sjelden at telefoner er låst til sim fra en gitt operatør. Derimot er det vanlig at du får rabatt på telefonen mot at du binder deg til en operatør i ett år. En slik kontrakt kan du kjøpe deg ut av, til en gitt kostnad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...