Gå til innhold

Fastlege-time om 1 mnd !

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ringte fastlegen nå, trenger ny resept i tillegg til at jeg trenger henvisning til fysioterapeut.

Fikk beskjed om at første ledige time er 11 mars !

Det er jo en måned til.

Nå lider ikke jeg av noe akutt, men likevel.

1 mnd er lenge å vente på time hos fastlegen.

Jeg har aldri vært der før, ble heller ikke spurt om hva jeg ville ta opp med legen.

Hva om jeg blir syk og trenger sykemelding, skal jeg virkelig måtte risikere å vente en hel måned på time da også ?

Jeg skjønner at fastlegen har mye å gjøre, men bør jeg vurdere å bytte fastlege ?

Det er tydeligvis en veldig travel mann...

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Hvis det haster så fortelle hvorfor du ringer og at det haster. Hvis du ikke gjølr det må du nok ofte regne med å vente en stund. Men en måned er lenge, det er jeg enig i. Hadde nok vurdert å skifte fastlege hvis det skjedde ofte at du måtte vente så lenge.

Skrevet

I den tiden jeg hadde fastlege i en litt større by måtte jeg alltid vente ca en mnd på time dersom det ikke var noe som hastet. Der jeg bor nå som er en liten plass venter jeg kortere, alt etter hvilken lege jeg vil til.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ring igjen kl. 8 og si at du trenger en time. Det trenger ikke å være livstruende for å få time. Da får du time på dagen, evt. kan du ringe og snakke med legen. Det er mulig han kan gi deg dette uten at du må komme.

Skrevet

Her er det også vanlig å måtte vente en tre - fire uker på time hos fastlegen. Vi bor på et lite sted. Må du ha sykmelding eller resepter som haster får du time samme dagen.

Og når vi først kommer til legen sitter vi gjerne på venterommet en 2 - 3 timer :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har nå byttet fastlege, og ringte til nytt legekontor og forhørte meg om 1 mnd ventetid var vanlig.

Det var ikke uvanlig om det ikke gjaldt noe akutt, men om noe hastet ville de prøve å gi meg en time raskere enn dèt.

Skrevet
Her er det også vanlig å måtte vente en tre - fire uker på time hos fastlegen. Vi bor på et lite sted. Må du ha sykmelding eller resepter som haster får du time samme dagen.

Og når vi først kommer til legen sitter vi gjerne på venterommet en 2 - 3 timer :roll:

Dette kjenner jeg godt til ja. Blir ganske så lei av det etterhvert... Særlig det med å sitte på venterommet så sinnsykt lenge. Til og med hvis man får time veldig tidlig på dagen må man vente. :roll:

Skrevet

Håper forresten det ordner seg for deg, Pandora. Som du skriver kan man nok få time mye raskere hvis det er noe som haster. Jeg må som regel vente opptil en mnd på time, men da jeg ble syk og trengte sykemelding fikk jeg time på dagen.

Skrevet

Jeg synes det høres mye ut. Jeg har alltid fått time etter noen dager, aldri mer enn én ukes venting. Og jeg har aldri ventet mer enn 3-4 minutter på venterommet heller. Jeg er kjempefornøyd med fastlegen min.

Skrevet

Jeg har heller aldri opplevd å vente så lenge på å få time hos min fastlege. Sist fikk jeg time på dagen men da gjalt det sykemelding.

Er ikke så ofte hos legen heller da.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Det ordna seg, jeg fikk time hos ny fastlege 28. februar.

Det er jo en stund til det også, men akutt er det ikke, så jeg er fornøyd med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...