Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men da er vi på masternivå som autorisert regnskapfører, det er ikke situasjonen for TS her

Anonymkode: 8ffa1...e3d

Tviler på at alle jobber med en viss grad av vurdring krever master, om ikke kravene for å bli autorisert regnskapsfører er endret. 

Uansett, det er andre oppgaver relatert til økonomi man også kan jobbe med, logistikk, innkjøp, lev. oppfølging osv. Disse tingene kan heller ikke automatiseres ettersom det kreves en viss menneskelig innsikt. 

Anonymkode: 608f3...448

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor du på et lite sted vil jeg tro at det er vanskelig å få jobb innenfor det feltet. 

Selv har jeg gitt opp for lenge siden og tror ikke jeg komme til å jobbe som det noensinne igjen.

Anonymkode: 523c6...d10

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor du på et lite sted vil jeg tro at det er vanskelig å få jobb innenfor det feltet. 

Selv har jeg gitt opp for lenge siden og tror ikke jeg komme til å jobbe som det noensinne igjen.

Anonymkode: 523c6...d10

Kan vel ikke være vanskeligere enn å få en dagjobb som sykepleier? :fnise::klo:

Vil tro dette er litt opp og ned.. Ser kommunen jeg bor i stadig er på jakt etter regnskaps- og lønnsmedarbeidere.. 

Anonymkode: d1f54...040

Skrevet

Det å få en regnskapsjobb uten bachelor er utopi. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men da er vi på masternivå som autorisert regnskapfører, det er ikke situasjonen for TS her

Anonymkode: 8ffa1...e3d

Master? Du tar bachelor for å bli autorisert regnskapsfører

Anonymkode: a306c...991

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan ikke bare mannen din få seg en jobb uten reising?

Du kan eventuelt få jobb som assistent i barnehage, på butikk eller liknende.

Anonymkode: 0c36d...c86

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan ikke bare mannen din få seg en jobb uten reising?

Du kan eventuelt få jobb som assistent i barnehage, på butikk eller liknende.

Fordi han har en fantastisk god jobb og kommer aldri til å få samme vilkårene eller lønn i en annen jobb. Alternativet for han er å jobbe på teknisk etat i kommunen - i motsetning til et enormt prosjekt han driver med nå. 

Slipper ikke unna kveld og helg i butikk.. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han har en fantastisk god jobb og kommer aldri til å få samme vilkårene eller lønn i en annen jobb. Alternativet for han er å jobbe på teknisk etat i kommunen - i motsetning til et enormt prosjekt han driver med nå. 

Slipper ikke unna kveld og helg i butikk.. 

Typisk. Det er alltid kvinnen som skal slutte å jobbe eller endre karriere fordi mannen har en fantastisk jobb. Hvorfor skulle ikke han kunne ta en OK jobb i kommunen? Dere skal jo tross alt få barn sammen! Hva slags far kan han bli med 200 reisedøgn?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typisk. Det er alltid kvinnen som skal slutte å jobbe eller endre karriere fordi mannen har en fantastisk jobb. Hvorfor skulle ikke han kunne ta en OK jobb i kommunen? Dere skal jo tross alt få barn sammen! Hva slags far kan han bli med 200 reisedøgn?

Kutt ut da, dette er langt ut forbi HI. Hvis han begynner i kommunen går han over 300.000 ned i lønn - vi tjener faktisk nesten på at jeg er hjemmeværende i forhold til at han skal bytte jobb og jeg skal jobbe som sykepleier :P Det er da mange par hvor en har reisejobb. Min far var bare hjemme 3. hver helg og enkelte ferier - jeg har et godt forhold til han likevel ;) Det er slik vi har tenkt å gjøre det, det er absolutt ikke åpent for diskusjon, og det har ingenting med HI å gjøre. Så vi legger den ballen død. 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kutt ut da, dette er langt ut forbi HI. Hvis han begynner i kommunen går han over 300.000 ned i lønn - vi tjener faktisk nesten på at jeg er hjemmeværende i forhold til at han skal bytte jobb og jeg skal jobbe som sykepleier :P Det er da mange par hvor en har reisejobb. Min far var bare hjemme 3. hver helg og enkelte ferier - jeg har et godt forhold til han likevel ;) Det er slik vi har tenkt å gjøre det, det er absolutt ikke åpent for diskusjon, og det har ingenting med HI å gjøre. Så vi legger den ballen død. 

Da er kanskje det enkleste å bare være hjemme? Pass på at han sparer pensjon for deg.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er kanskje det enkleste å bare være hjemme? Pass på at han sparer pensjon for deg.

Hadde vært chill det da, men jeg tror jeg hadde tørnet av det. Må ha noe å gjøre på og føle at jeg bidrar. Har jobbet siden jeg var 13 år og klart meg selv siden jeg var 16 - gidder ikke å begynne å 'leve på mannen' før jeg har sjekket alle andre alternativ. Er jo også enda mer økonomisk gunstig både på kort og lang sikt om jeg også jobber. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...