AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #1 Skrevet 23. januar 2018 Hei! Er snart ferdig sykepleier, men er ikke interessert i å jobbe som det. DVS jobben er veldig spennende og gøy, men arbeidstidene er ikke verdt det. Annenhver/tredjehver helg og halvparten av alle røde dager er ikke så veldig aktuelt (vil være mye alene med barn fremover, i tillegg til at jeg bare ikke vil ). Har sett på kurs for å bli regnskapsmedarbeider som jeg kan ta etter sykepleien, men hva kan man jobbe som da? Lyses det ut stillinger for ''regnskapsmedarbeider''? Synes regnskap og økonomi virker spennende. Har ikke tenkt å ta regnskapsfører eller revisor, siden jeg egentlig er mektig lei av å studere.. Er dette et studie/kurs som er noe vits i å ta? Går over ett år som heltidsstudium. Anonymkode: d1f54...040
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #2 Skrevet 23. januar 2018 I tillegg: hva er arbeidsoppgavene til en regnskapsmedarbeider? Har hørt av andre at de fører regnskap for bedrifter i samarbeid med/kontrollert av en regnskapsfører. Stemmer det? Anonymkode: d1f54...040
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #3 Skrevet 23. januar 2018 Vil tro det er vanskelig å få jobb innen regnskap uten bachelor i regnskap. Hvorfor utdannet du deg til sykepleier hvis du ikke ønsker å jobbe som det? Du kan jo prøve å få jobb på poliklinikk, da slipper du de ugunstige arbeidstidene. Anonymkode: c181d...694
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #4 Skrevet 23. januar 2018 Regnskapsmedarbeider kan være mange forskjellige oppgaver, alt fra å sitte å punche (registrere) bilag og åpne post til å ha totalansvar for regnskapet. Har hatt flere ansatte fra fagskoler og høyskoler, og alle har måttet læres opp fra bunnen av i regnskapssystem og hvordan bilag skal håndteres osv. Hvis du først skal ta en utdannelse eller et kurs så ta en bachelor. Da blir det lettere å komme deg videre etterhvert:) Anonymkode: cf091...122
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #5 Skrevet 23. januar 2018 Om du skal, vær snill og utdann deg i faget først. Det er sykt mange som kaller seg regnskapsmedarbeider uten å ha fnugg fagkunnskap. Anonymkode: 851aa...cae
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #6 Skrevet 24. januar 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil tro det er vanskelig å få jobb innen regnskap uten bachelor i regnskap. Hvorfor utdannet du deg til sykepleier hvis du ikke ønsker å jobbe som det? Du kan jo prøve å få jobb på poliklinikk, da slipper du de ugunstige arbeidstidene. Anonymkode: c181d...694 Fordi jeg er over gjennomsnittet interessert i kropp og medisin, elsker faget egentlig - men visste ikke helt hva jeg gikk til når jeg studerte. Fant ikke ut at arbeidstidene var så utrolig rævva før siste praksis i høst, og nå er jeg snart ferdig... syntes det ble for dumt å droppe ut 5. Semester liksom har ikke poliklinikk der jeg skal bo.. Det er evt helsesenter eller videreutdanning som helsesøster - men de jobbene er veldig vanskelig å få, spesielt uten erfaring. 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Regnskapsmedarbeider kan være mange forskjellige oppgaver, alt fra å sitte å punche (registrere) bilag og åpne post til å ha totalansvar for regnskapet. Har hatt flere ansatte fra fagskoler og høyskoler, og alle har måttet læres opp fra bunnen av i regnskapssystem og hvordan bilag skal håndteres osv. Hvis du først skal ta en utdannelse eller et kurs så ta en bachelor. Da blir det lettere å komme deg videre etterhvert:) Anonymkode: cf091...122 Takk for svar har allerede hatt 5 år på skole i strekk og er egentlig mektig lei.. frister ikke i det hele tatt med enda en bachelor 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du skal, vær snill og utdann deg i faget først. Det er sykt mange som kaller seg regnskapsmedarbeider uten å ha fnugg fagkunnskap. Anonymkode: 851aa...cae Så klart det er det som er planen. Anonymkode: d1f54...040
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #7 Skrevet 24. januar 2018 Gi det du har utdannet deg til allerede en sjanse. Er ikke sikkert at du syntes at det er så ille når du kommer inn i det og blir vant til det. Husk at overgangen fra å være student til full jobb er en overgang og krevende for mange uansett, selv på studier med praksis/prosjektarbeide for en arbeidsgiver. Det er lurt å gi seg selv litt tid til å tilpasse seg arbeidslivet Anonymkode: 608f3...448
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #8 Skrevet 24. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gi det du har utdannet deg til allerede en sjanse. Er ikke sikkert at du syntes at det er så ille når du kommer inn i det og blir vant til det. Husk at overgangen fra å være student til full jobb er en overgang og krevende for mange uansett, selv på studier med praksis/prosjektarbeide for en arbeidsgiver. Det er lurt å gi seg selv litt tid til å tilpasse seg arbeidslivet Anonymkode: 608f3...448 Jeg har ikke mulighet til å jobbe 3-delt turnus med tredje hver helg og mange helligdager.. Jeg hadde helt sikkert trivdes som sykepleier, men arbeidstidene funker ikke. Jeg er gravid og har en mann med reisejobb - som er borte 200 dager i året. Det er bare ikke mulig Joda, jeg kunne sikkert fått en turnus hvor jeg hadde dagjobb når han er borte og bare jobbet kveld/natt og helg når han er hjemme - men da får vi jo ikke vært sammen som en familie Er assistent i helsevesenet og har vært det noen år, og syns allerede det tærer på å alltid være på jobb når andre har fri. Aldri ha påskeferie, juleferie osv. Er ikke interessert i den livsstilen rett og slett.. Anonymkode: d1f54...040
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #9 Skrevet 24. januar 2018 Kan du ikke være helsesekretær på legesenter? Anonymkode: 5d88d...898
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #10 Skrevet 24. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke mulighet til å jobbe 3-delt turnus med tredje hver helg og mange helligdager.. Jeg hadde helt sikkert trivdes som sykepleier, men arbeidstidene funker ikke. Jeg er gravid og har en mann med reisejobb - som er borte 200 dager i året. Det er bare ikke mulig Joda, jeg kunne sikkert fått en turnus hvor jeg hadde dagjobb når han er borte og bare jobbet kveld/natt og helg når han er hjemme - men da får vi jo ikke vært sammen som en familie Er assistent i helsevesenet og har vært det noen år, og syns allerede det tærer på å alltid være på jobb når andre har fri. Aldri ha påskeferie, juleferie osv. Er ikke interessert i den livsstilen rett og slett.. Anonymkode: d1f54...040 Ser den, og forstår seff arbeidstidene kan være vanskelig. Men jeg ville likevel gitt det et forsåk et års tid, det er flere som håndterer dette enn du tror Og husk at heller ikke alle 08-16 jobber nødvendigvis bare er det...Mange som jobber mye mer, særlig innen økonomi/finans/IT/juss etc. Kan være lange arbeidsdager og lite fri. I helseyrker er fordelen gjerne at man har helt fri når man går fra vakt, slik er det ikke nødvendigvis i en kontorjobb, der er man i mange jobber mer eller mindre på "jobb" hele døgnet. Anonymkode: 608f3...448 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #11 Skrevet 24. januar 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke være helsesekretær på legesenter? Anonymkode: 5d88d...898 Kan jo jobbe på legesenter (ikke som helsesekretær da) men det er få slike jobber og de er sjelden utlyst. Mer sånn venners venner opplegg her i kommunen. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser den, og forstår seff arbeidstidene kan være vanskelig. Men jeg ville likevel gitt det et forsåk et års tid, det er flere som håndterer dette enn du tror Og husk at heller ikke alle 08-16 jobber nødvendigvis bare er det...Mange som jobber mye mer, særlig innen økonomi/finans/IT/juss etc. Kan være lange arbeidsdager og lite fri. I helseyrker er fordelen gjerne at man har helt fri når man går fra vakt, slik er det ikke nødvendigvis i en kontorjobb, der er man i mange jobber mer eller mindre på "jobb" hele døgnet. Anonymkode: 608f3...448 Joda, men hvordan i all verden gjør jeg det med arbeidstidene da? Hva gjør jeg med barnet når jeg har kvelds- eller nattevakter og i helgene? Skjønner ikke hvordan det skal gå. Derfor ikke så aktuelt Å jobbe overtid og ha barnepass et par timer etter barnehage fordi det er mye å gjøre er jo en ting, men å ha planlagt barnepass 2./3. hver helg, samt flere dager i uka kan umulig være positivt for barnet.. Ikke ønsker jeg å ''belaste'' den lille familien jeg har så mye heller. Har egentlig slått fra meg å jobbe som sykepleier. Anonymkode: d1f54...040
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #12 Skrevet 24. januar 2018 Regnskap/økonomi er av de første yrkene som blir automatiserte. Anonymkode: 8ffa1...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #13 Skrevet 24. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regnskap/økonomi er av de første yrkene som blir automatiserte. Anonymkode: 8ffa1...e3d Jaja.. Forslag til andre lignende yrker da? Det blir vel ikke akkurat automatisert i morgen heller Anonymkode: d1f54...040
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #14 Skrevet 24. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regnskap/økonomi er av de første yrkene som blir automatiserte. Anonymkode: 8ffa1...e3d Tull. De første ER allerede automatisert. Og regnskap er ikke på kortlisten fremover. Anonymkode: 851aa...cae
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #15 Skrevet 24. januar 2018 Just now, AnonymBruker said: Jaja.. Forslag til andre lignende yrker da? Det blir vel ikke akkurat automatisert i morgen heller Anonymkode: d1f54...040 Det er ikke langt ifra, flere og flere av prosessene i et regnskap er allerede automatisert, det er bare steget unna at personen på kontoret forsvinner, om de ikke allerede har det. Sikre jobber i fremtiden er f.eks sykepleier, lege, lærer, psykolog, ansatt i barnehage, politi, brannmann/kvinne osv Anonymkode: 8ffa1...e3d
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #16 Skrevet 24. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke langt ifra, flere og flere av prosessene i et regnskap er allerede automatisert, det er bare steget unna at personen på kontoret forsvinner, om de ikke allerede har det. Sikre jobber i fremtiden er f.eks sykepleier, lege, lærer, psykolog, ansatt i barnehage, politi, brannmann/kvinne osv Anonymkode: 8ffa1...e3d hadde du lest HI, hadde du sett at jeg straks er sykepleier - men kan ikke jobbe som det. Tror jeg satser på regnskap jeg Anonymkode: d1f54...040
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #17 Skrevet 24. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: hadde du lest HI, hadde du sett at jeg straks er sykepleier - men kan ikke jobbe som det. Tror jeg satser på regnskap jeg Anonymkode: d1f54...040 Jeg så det men.. nå spurte du etter sikre fremtidsyrker. Men sier du nå du skal ta en 3 årig utdannelse for å utdanne deg til arbeidsløshet. Ja, jo, bare du vet hva du går til så. Anonymkode: 8ffa1...e3d
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #18 Skrevet 24. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg så det men.. nå spurte du etter sikre fremtidsyrker. Men sier du nå du skal ta en 3 årig utdannelse for å utdanne deg til arbeidsløshet. Ja, jo, bare du vet hva du går til så. Anonymkode: 8ffa1...e3d Ja, jeg vet jo at helse er sikre jobber - men det hjelper ikke Skal ikke ta enda en 3 årig utdannelse, så det går bra. Jeg har heller ingen tro på at regnskapsførere/regnskapsmedarbeidere blir arbeidsledig med det første. Har en venninne som er selvstendig næringsdrivende som regnskapsfører - og hun holder på å drukne i arbeid og forespørsler fra nye kunder. Så alt er ikke automatisert nei. Ja, det meste går på data - men noen må jo sitte å føre det inn i dataen og Anonymkode: d1f54...040
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #19 Skrevet 24. januar 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke langt ifra, flere og flere av prosessene i et regnskap er allerede automatisert, det er bare steget unna at personen på kontoret forsvinner, om de ikke allerede har det. Sikre jobber i fremtiden er f.eks sykepleier, lege, lærer, psykolog, ansatt i barnehage, politi, brannmann/kvinne osv Anonymkode: 8ffa1...e3d Det blir nok en del færre regenskapsførere, men man får ikke automatisert alt. Punchejobber og andre typer stillinger som utelukkende dreier seg om manuelle og repetitive rutiner har blitt automatisert, men jobber der man må ta beslutninger, vurdere, ha leverandørkontakt etc. eksisterer ennå, og jeg tipper det vil være hvertfall 10 år til. Kan bli noe annet når teknologene i fremtiden greier å lage en generisk AI, men dit er det LANGT ennå (ikke gå på hyp'en om at AI bare er "kort tid" unna). Anonymkode: 608f3...448
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #20 Skrevet 24. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det blir nok en del færre regenskapsførere, men man får ikke automatisert alt. Punchejobber og andre typer stillinger som utelukkende dreier seg om manuelle og repetitive rutiner har blitt automatisert, men jobber der man må ta beslutninger, vurdere, ha leverandørkontakt etc. eksisterer ennå, og jeg tipper det vil være hvertfall 10 år til. Kan bli noe annet når teknologene i fremtiden greier å lage en generisk AI, men dit er det LANGT ennå (ikke gå på hyp'en om at AI bare er "kort tid" unna). Anonymkode: 608f3...448 Ja, men da er vi på masternivå som autorisert regnskapfører, det er ikke situasjonen for TS her Anonymkode: 8ffa1...e3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå