Gå til innhold

Siden jenter og gutter modnes ulikt, bør den seksuelle lavalder være ulik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenter er mer skoleflinke enn gutter, jenter blir voksne tidligere enn gutter, tar til seg læring tidligere enn gutter og tar ansvar tidligere enn gutter.

Så har vi bilkjøring, der gutter kjører som noen svin i mens jenter viser ansvar.

Kjell Seim, leder av trafikksikkerhetsseksjonen i Statens vegvesen Region Øst vil gå så langt som å nekte sin egen tenåringsdatter å sitte på med kamerater i bil. Han mener det har noe med modenheten til guttene å gjøre.

– Forskning viser at frontal­lappen i hjernen hos gutter ikke er ferdig utviklet før de er mellom 23 og 25 år. Hos jenter er den tidligere utviklet, forklarer Kjell Seim.

Da er det naturlig at den seksuelle lavalder bør være forskjellig?

F.eks. 16 for jenter og 18 for gutter. Eventuelt 16 for gutter og 14 for jenter?

Anonymkode: c83e0...c12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada jenter er så mye bedre enn gutter, vi har fått det med oss.

Anonymkode: ca811...caa

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jada jenter er så mye bedre enn gutter, vi har fått det med oss.

Anonymkode: ca811...caa

Takk for din særdeles innsiktsfulle betraktning. Du kan få sagt det.

Skrevet

Det er jenters hjerner som er ferdige rundt 23. Gutters hjerner rundt 27 om jeg husker rett.

Anonymkode: 7f260...d75

Gjest BePreparedForHell
Skrevet

Nei! Da er det ikke likestilling.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jenters hjerner som er ferdige rundt 23. Gutters hjerner rundt 27 om jeg husker rett.

Anonymkode: 7f260...d75

Generelt for begge kjønn er 25.

Anonymkode: 672be...f25

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eventuelt 16 for gutter og 14 for jenter?

Hyggelig med gravide 14 åringer.

• Liker 1
Skrevet
Just now, hocane said:

Hyggelig med gravide 14 åringer.

16 og 18 da.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

16 og 18 da.

Ingen lover vil stoppe 16 årige gutter fra å pule. Gutters seksuelle driv i den alderen er rett og slett for stor.

Hva skal stupkåte 16 årige par gjøre? Kysse og holder hverandre i hånda?

Skrevet
2 minutter siden, hocane said:

Ingen lover vil stoppe 16 årige gutter fra å pule. Gutters seksuelle driv i den alderen er rett og slett for stor.

Du vet like godt som meg at loven har unntak for ”jevnbyrdige i alder og utvikling”. Så det der er ingen sak.

Loven er der for å beskytte barn mot sex med voksne.

• Liker 3
Skrevet

de største forskjellene er individuelle, kan vi ikke bare ha et organ som følger alle barn gjennom oppveksten og bestemmer når personen er moden nok for sex, for lappen eller stemme?

Anonymkode: 0dc4d...0fa

Skrevet
10 minutter siden, hocane said:

Dessuten er det gjerne et år eller to aldersforskjell, så 18 og 16 skulle passe ypperlig.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

de største forskjellene er individuelle, kan vi ikke bare ha et organ som følger alle barn gjennom oppveksten og bestemmer når personen er moden nok for sex, for lappen eller stemme?

På gruppenivå er det forskjell, derfor bør loven ta hensyn til dette.

Skrevet

18 for begge kjønn. Er så mye trist innen sexlivet. Jenter tror de må ligge med guttene for å bli likt i en alder av 15. Trekant og anal på første date. Hvor er forelskelsen blitt av? Å ligge sammen er det mest intime par gjør. Gjør det i forhold etter 18 år. 

Anonymkode: ac164...65c

• Liker 3
Skrevet

Så fordi jenter er flinkere på skolen og forsiktigere i trafikken skal de ha lavere seksuell lavalder? Forklar gjerne logikken her... 😂 

Anonymkode: 2d7ab...888

• Liker 2
Skrevet

Ha. Dette må være dårlig forsøk på trolling.

Anonymkode: 15c97...815

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg fikk beskjed om å aldri sitte på med gutter på 18-19.:blink: Når jeg tenker tilbake så kunne det gått jææææævlig galt.

Anonymkode: 8e463...901

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...