AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #1 Skrevet 23. januar 2018 Dere som har hatt arbeidspraksis i en bedrift mens dere får arbeidsavklaringspenger fra NAV, har dere fått tilbudt jobb i samme bedrift etterpå? Er ikke dette bare utnyttelse av arbeidskraft? Anonymkode: 8d765...ab4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #2 Skrevet 23. januar 2018 Jeg har vært i praksis via NAV som assistent på skole, og fikk ikke tilbud om jobb. Det var heller aldri poenget siden jeg skulle begynne på studier innenfor noe helt annet og kun var i arbeidspraksis for å fylle dagene med noe. Fikk heller ikke arbeidsavklaringspenger Anonymkode: 0057a...f59
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #3 Skrevet 23. januar 2018 Ingen får jobb i arbeidspraksis. Det er utnytting, bortsett fra om du er på aap og du får kartlagt funksjonsnivå og samtidig får en mulighet til å se hva som kunne vært en mulig arbeidsplass for deg. Men da skal det komme klart fram hva som er hensikten med praksisen. Arbeidspraksis på sosialstønad er bare utnytting. Anonymkode: 262f6...083 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #4 Skrevet 23. januar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Ingen får jobb i arbeidspraksis. Det er utnytting, bortsett fra om du er på aap og du får kartlagt funksjonsnivå og samtidig får en mulighet til å se hva som kunne vært en mulig arbeidsplass for deg. Men da skal det komme klart fram hva som er hensikten med praksisen. Arbeidspraksis på sosialstønad er bare utnytting. Anonymkode: 262f6...083 Jeg er på AAP og skal teste ut hvor mye jeg klarer å arbeide i uken. Men når det kommer til faget, så har jeg allerede litt erfaring, så trenger ikke arbeidspraksisen for den delen. Derfor jeg lurer på om jeg bare blir utnyttet og om jeg mest sannsynlig ikke kommer til å få jobb i bedriften etterpå.. TS Anonymkode: 8d765...ab4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #5 Skrevet 23. januar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er på AAP og skal teste ut hvor mye jeg klarer å arbeide i uken. Men når det kommer til faget, så har jeg allerede litt erfaring, så trenger ikke arbeidspraksisen for den delen. Derfor jeg lurer på om jeg bare blir utnyttet og om jeg mest sannsynlig ikke kommer til å få jobb i bedriften etterpå.. TS Anonymkode: 8d765...ab4 Du kommer ikke til å få jobb, etter all sannsynlighet. Ofte får du ikke engang brukt kompetansen din, men blir satt til å gjøre ekstraarbeidet som tar opp tid og som de andre vil slippe å gjøre. Anonymkode: 262f6...083 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #6 Skrevet 23. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Du kommer ikke til å få jobb, etter all sannsynlighet. Ofte får du ikke engang brukt kompetansen din, men blir satt til å gjøre ekstraarbeidet som tar opp tid og som de andre vil slippe å gjøre. Anonymkode: 262f6...083 Ja, det er akkurat det de vil ha meg til å gjøre. De ønsker at jeg skal gjøre ekstra arbeid som ligger utenfor kompetansen min også. Jeg vet ikke om det er noe mer sannsynlig å få jobb andre steder innen det samme etter at jeg har vært i arbeidspraksis, eller om det ikke har noe å si? TS Anonymkode: 8d765...ab4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #7 Skrevet 23. januar 2018 Jeg hadde praksis i en bedrift i 13 mnd. For å si det sånn så var jeg ikke verdt noe som helst da jeg begynte pga egne utfordringer. Fikk fast jobb på samme sted etterpå. Anonymkode: 9961a...dc9 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #8 Skrevet 23. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde praksis i en bedrift i 13 mnd. For å si det sånn så var jeg ikke verdt noe som helst da jeg begynte pga egne utfordringer. Fikk fast jobb på samme sted etterpå. Anonymkode: 9961a...dc9 Må legge inn at jeg gikk på aap. Ny bransje, men bygd på eksisterende utdannelse. Anonymkode: 9961a...dc9
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #9 Skrevet 23. januar 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Må legge inn at jeg gikk på aap. Ny bransje, men bygd på eksisterende utdannelse. Anonymkode: 9961a...dc9 Fikk du noe betaling utover AAP-en da? TS Anonymkode: 8d765...ab4
Sarah1991 Skrevet 24. januar 2018 #10 Skrevet 24. januar 2018 Kommer vel ann på bedriften, og om du har den utdanningen eller egnetheten som trengs der du er. Jeg har nylig avsluttet et 3 mnd langt opphold på et sykehjem, i regi av NAV. Går på AAP, og skulle ut i arbeidspraksis for å se hvor mye jeg klarer å jobbe med de helseutfordringene jeg har. Da jeg fort fant ut av at nå skal jeg begynne å studere så gjorde jeg det, noe NAV(etter mye om og men) gikk med på. Hadde jeg hatt fagbrev og autorisasjon som helsefagarbeider, så hadde det vært bedriften som skulle vurdere dette. Jeg dro derfra med en attest, og et par referanser. Tilbyr de deg jobb, så er du jo ikke en del av NAV lengre og må få vanlig lønn og varierte oppgaver, på lik linje med de andre ansatte. Jobb er jobb, arbeidspraksis i regi av NAV er ikke regnet som jobb.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #11 Skrevet 24. januar 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk du noe betaling utover AAP-en da? TS Anonymkode: 8d765...ab4 Jeg fikk bare dekket reiseutgiftene. Var alikevel veldig fornøyd. Bare det å få mulighet til å lære samt å ikke få dårlig samvittighet når jeg i perioder fungerte litt dårlig😊 Jeg startet med 50% og økte etterhvert til 60. Da jeg ble ansatt gikk jeg opp til 100%. Jeg takket gladelig ja til fast ansettelse selv om betalingen var veldig dårlig. Var så godt å kjenne at jeg kunne klare. Nå har jeg byttet jobb innenfor det samme og har en lønn som fortjent. Anonymkode: 9961a...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #12 Skrevet 24. januar 2018 Det å ha noen i arbeidstreming er krevende for en bedrift. Vi har en i arbeidspraksis hos oss, og det fungerer utrolig dårlig! Hun krever enormt mye oppfølging, og etter å ha hatt henne i fire måneder ser vi at hun aldri kommer til å fungere som en ordinær arbeidstaker. Vi har lagt ned mye tid og ressurser på henne, og hadde det fungert ville hun fått tilbud om fast jobb. De som tror at å ha noen i arbeidstrening kan umulig være arbeidsgivere selv! Anonymkode: fb1b2...ca4 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #13 Skrevet 24. januar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det å ha noen i arbeidstreming er krevende for en bedrift. Vi har en i arbeidspraksis hos oss, og det fungerer utrolig dårlig! Hun krever enormt mye oppfølging, og etter å ha hatt henne i fire måneder ser vi at hun aldri kommer til å fungere som en ordinær arbeidstaker. Vi har lagt ned mye tid og ressurser på henne, og hadde det fungert ville hun fått tilbud om fast jobb. De som tror at å ha noen i arbeidstrening kan umulig være arbeidsgivere selv! Anonymkode: fb1b2...ca4 Litt på siden av saken, men kan jeg spørre hva som er din høyeste fullførte utdannelse? Lavere eller høyre grad? Anonymkode: 90cf3...592
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #14 Skrevet 24. januar 2018 De som har praksis i butikker er ofte bruk og kast. Veldig synd egentlig for mange er flinke, sjefene vil bare ha gratis arbeidskraft. Anonymkode: 540c1...55c
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #15 Skrevet 25. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt på siden av saken, men kan jeg spørre hva som er din høyeste fullførte utdannelse? Lavere eller høyre grad? Anonymkode: 90cf3...592 Høyere grad. Anonymkode: fb1b2...ca4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #16 Skrevet 25. januar 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det å ha noen i arbeidstreming er krevende for en bedrift. Vi har en i arbeidspraksis hos oss, og det fungerer utrolig dårlig! Hun krever enormt mye oppfølging, og etter å ha hatt henne i fire måneder ser vi at hun aldri kommer til å fungere som en ordinær arbeidstaker. Vi har lagt ned mye tid og ressurser på henne, og hadde det fungert ville hun fått tilbud om fast jobb. De som tror at å ha noen i arbeidstrening kan umulig være arbeidsgivere selv! Anonymkode: fb1b2...ca4 Dette er også min erfaring. Anonymkode: 72218...a63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå