AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #1 Del Skrevet 23. januar 2018 Har noen erfaring med det? Hvordan er lønnsforholdene og arbeidstidene? Er kundene generelt greie? Anonymkode: 1432d...922 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #2 Del Skrevet 23. januar 2018 Forferdelig, rett og slett. Samboer jobbet som det i en periode når han studerte og han skal aldriii i livet tilbake. Dette var ganske på bygda da, men nært en by. Han jobbet hele helga, og hadde vakttelefon fra fredag til søndag, og måtte sove innimellom. Lønnen kommer veldig ann på hvor mye turer du kjører, han fikk hvertfall en prosentandel av det han kjørte inn, men kunne helt ærlig jobbet på kassa i kiwi istede, da arbeidstidene og det å alltid være på i løpet av en helg ikke lønte seg hverken økonomisk eller på livskvalitet. Mye bedre å ha fast skift med fast lønn. Dessuten er det himla mange mennesker du kommer borti, og på kveldstid i helgene er mesteparten av folkene IKKE edru for å si det slikt. Du blir utsatt for mye upassende, du må være tolmodig for fulle folk er ekstremt susete og kan bruke god tid på å både komme seg ut og inn i bilen. Man må også tørre å si ifra når ting ikke er greit (sånn som å ta med en åpnet øl inn i bilen) eller at folk prøver å klatre rundt i bilen, prøver å lure med seg overlast osv. Man må også være konsekvent hvis de ikke hører på deg. Ellers på vanlige dager er det mye kjøring av eldre på butikken, til legekontoret, til flyplassen og favoritten til samboer var å kjøre sykehusturer. Det er i og for seg veldig greit. Anonymkode: 2597b...e9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #3 Del Skrevet 23. januar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har noen erfaring med det? Hvordan er lønnsforholdene og arbeidstidene? Er kundene generelt greie? Anonymkode: 1432d...922 Å jobbe som taxisjåfør er lite å trakte etter. Mange gjør det i helgene når de studerer, men det er ofte nattarbeid og dårlig betalt. Jeg har aldri prøvd dette men har hatt venner som har jobbet i drosje emns de studerte. En ok jobb som gir inntekt men ikke noe mer enn det. Du kjører kunden fra A til B og venter og venter til det kjedsommelige på neste tur, eller kjører fulle folk hjem/en kombinasjon av disse to. Mye venting eller ett rotteres når alle skal hjem. I tillegg er dette et lavstatusyrke med mange invandrere som ellers ikke får andre jobber. Anonymkode: 36fb1...efb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #4 Del Skrevet 24. januar 2018 Takker for svar. Anonymkode: 1432d...922 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #5 Del Skrevet 25. januar 2018 Har jobbet som pirattaxi når jeg studerte. Kun i helgene. Fikk inn ca 140 000 skattefritt i året minus 20 000 i bensin og 10000 i vedlikehold og forsikring. Masse fulle folk og noen kranglefanter, men det var verdt det siden inntekten betalte husleie, strøm, internett og mat gjennom hele studietiden. Anonymkode: 8206c...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #6 Del Skrevet 25. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har jobbet som pirattaxi når jeg studerte. Kun i helgene. Fikk inn ca 140 000 skattefritt i året minus 20 000 i bensin og 10000 i vedlikehold og forsikring. Masse fulle folk og noen kranglefanter, men det var verdt det siden inntekten betalte husleie, strøm, internett og mat gjennom hele studietiden. Anonymkode: 8206c...185 Jada bare oppfordre til lovbrudd du. Anonymkode: 440f8...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #7 Del Skrevet 25. januar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada bare oppfordre til lovbrudd du. Anonymkode: 440f8...f13 Oppfordrer ikke til lovbrudd. Det er selvfølgelig ulovlig og folk bør helst leve et lovlydig liv. Forteller bare hvordan det er å jobbe som sjåfør for masse fulle mennesker.. Anonymkode: 8206c...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #8 Del Skrevet 25. januar 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har jobbet som pirattaxi når jeg studerte. Kun i helgene. Fikk inn ca 140 000 skattefritt i året minus 20 000 i bensin og 10000 i vedlikehold og forsikring. Masse fulle folk og noen kranglefanter, men det var verdt det siden inntekten betalte husleie, strøm, internett og mat gjennom hele studietiden. Anonymkode: 8206c...185 Og hadde jeg visst hvem du var i denne perioden, så hadde jeg tipset politi/påtalemyndigheter (har lovlydige taxisjåfører i familien, som er avhengig av at folk konkurrerer på like vilkår). Anonymkode: 96aad...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #9 Del Skrevet 25. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og hadde jeg visst hvem du var i denne perioden, så hadde jeg tipset politi/påtalemyndigheter (har lovlydige taxisjåfører i familien, som er avhengig av at folk konkurrerer på like vilkår). Anonymkode: 96aad...820 Vet ikke hvordan det er i dag men da jeg skysset folk hjem fra byen var det lange taxikøer og folk hadde problem med å komme seg hjem i helgene på kveldstid. Så føler ikke jeg stjal kunder fra de legale taxisjåførene. Folk gidder ikke stå 1 time i taxikø. Da er de takknemlig at noen private tilbyr seg skyss mot en liten kompensasjon. Anonymkode: 8206c...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #10 Del Skrevet 25. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvordan det er i dag men da jeg skysset folk hjem fra byen var det lange taxikøer og folk hadde problem med å komme seg hjem i helgene på kveldstid. Så føler ikke jeg stjal kunder fra de legale taxisjåførene. Folk gidder ikke stå 1 time i taxikø. Da er de takknemlig at noen private tilbyr seg skyss mot en liten kompensasjon. Anonymkode: 8206c...185 Det er sånne som deg som ødelegger inntektene til de som kjører taxi lovlig. Uten svart kjøring hadde de tjent mer. Anonymkode: cc81e...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #11 Del Skrevet 25. januar 2018 Det er klart at det er ikke spesielt lukrativt å være drosjesjåfør, hvis man ser på timelønna. De har vakter der de kan ha en tur på hele vakta eller de kan ha vakter der de kjører i ett. Et familiemedlem er drosjesjåfør og han regnet at dersom han skulle se på hele vakta som arbeidstid ville han ende opp med en timelønn på i snitt 40,- Men totallønna på måneden kan være veldig god, han har normalt utbetalt 25-27.000,- Når det er sagt så stortrives han i jobben sin. Han elsker å kjøre bil og han er utpreget sosial, så han er kjempeglad i å hele tiden treffe nye mennesker. Favoritturene hans er når han må kjøre gamle mennesker på butikken og kan hjelpe dem med å bære inn varer og slikt. Da vanker det ofte en kaffekopp eller et kakestykke :-) Det kan selvsagt bli lange netter når man har nattevakt midt i uka og det ikke er NOEN som skal ha drosje, men da har de mulighet til å sove på sentralen, eller de spiller Playstation, ser Netflix eller lignende. Som drosjeeier, derimot, kan man gjøre de store pengene, da de sitter igjen med størstedelen av det som kjøres inn uten at de trenger å kjøre så mye selv. Her vi bor er det en mann som har 4 løyver og 6 biler ute, mens han selv kun kjører litt nå og da. Det er klart han tjener penger.... Anonymkode: 93d7a...5ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå